Fuldstændig utaknemmeligt! (Langt, men læs meget gerne!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

834 visninger
15 svar
0 synes godt om
29. maj 2011

Anonym trådstarter

Jeg må nok sige, at jeg er gal. Det handler om en fra min tidligere læsegruppe. Jeg har haft oprettet et emne om noget af problemet for nogle måneder tilbage, men sagen udviklede sig rimelig meget. Prøver at gøre det kort (not likely ):

Sidste semester var jeg i en læsegruppe med en flok meget meget intelligente mennesker, som bare havde styr på lortet. Jeg følte mig lidt dum ofte, fordi jeg ikke havde samme overblik, men jeg endte dog med topkarakter til eksamen alligevel. Jeg valgte så - på en fredelig måde - at skifte til en ny læsegruppe dette semester med nogen, hvor jeg bedre kunne byde ind, fordi vi var på samme niveau. Vi var 3 i den nye gruppe.

I og med jeg er gravid talte jeg med dem om at droppe vores holdundervisning (2 timer ugentligt, som er frivillig), og om hvad de synes om det? Vi havde nemlig aftalt at mødes en gang om ugen og tale om det uges pensum, og om det ville være ok med dem jeg droppede det og brugte læsegruppen i stedet? Jeg havde ikke nok overskud til at påtage mig for meget, da jeg havde det skidt. Det var heeeelt fint med dem, og alt var lutter lagkage.

Vi aftalte at mødes 2 gange om ugen: 1 gang til Fag1 (kalder vi det lige) og 1 gang for Fag2. Derudover delte vi pensum i Fag1 ud mellem os, så vi skiftedes til at tage noter, da Fag1 er mere selvstændigt end Fag2, og noter derfor er nødvendige. Super plan!

Hurtigt gav de dog besked om, at de ikke ønskede at mødes om Fag2, fordi de ikke rigtig orkede det. Pænt træls for mig, for det var jo det fag jeg havde droppet holdundervisningen i, og jeg følte mig temmelig røvrendt jf. vores aftalte, men måtte jo finde mig i det - Stillede ikke noget spetakel op, det kunne jo ikke nytte noget.

Så begyndte de at aflyse møderne om Fag1 stort set hver gang, således det endte med, at vi kun nåede at mødes om Fag1 2 gange i starten af semesteret. Røvrendt igen!

Vi havde en klar deadline angående aflevering af noter til Fag1, så man kunne nå at læse op på dem til forelæsningen. Jeg havde påtaget mig at skrive noter til flere kapitler end dem for at være flink, og jeg afleverede altid til tiden - endda ofte før tid. Langsomt begyndte de begge at overskride deadline mere og mere, og efterhånden skyldte de flere og flere kapitlers noter, fordi de ikke fik dem lavet.

Imens knoklede jeg alt hvad jeg kunne på egen hånd. Uden læsegruppemøder og uden 2/3 af noterne havde jeg en del knoklearbejde at indhente. de havde diverse undskyldninger for deres manglende afleveringer og aflysninger, alle sammen pænt fesne.

Til sidst fik jeg nok. Jeg følte mig SÅ røvrendt og følte, at jeg havde knoklet og knoklet af ingen verdens nytte. Jeg havde skiftet til deres gruppe, fordi vi havde lovet hinanden effektivitet, og fordi de var helt med på vores aftaler, som skulle sikre vi alle kom igennem pensum.

Til sidst - efter at have forsøgt at få afklaring fra dem flere gange - konfronterede jeg dem med et møde. Jeg gjorde det klart, at jeg var meget skuffet over den udvikling vores gruppe havde taget. At jeg følte mig meget dårligt rustet til den kommende eksamen, fordi vi aldrig havde møder hvor vi snakkede om pensum, og fordi de ikke fik lavet det arbejde de skulle. Jeg konfronterede den ene af dem med, at hun altid sagde hun ikke lige havde tid til noter, fordi hun skulle arbejde i Brugsen hele dagen, hvor jeg så kunne se hun var online på facebook hele dagen, og slog ting op på hendes væg osv. 

Den ene af dem var sød og forstående og meget beklagende. Den anden var meget ubehagelig og nedladende og talte ned til mig, så jeg endte med at gå i vrede.

Jeg hoppede ud af gruppen og bad om at få tilsendt resten af de noter de skyldte, og sagde, at jeg også ville sende de noter jeg manglede at lave, hvilket jeg også har gjort.

Jeg fik på samme tid lov at komme tilbage til min gode gruppe fra sidste semester, som VIRKELIG har reddet min røv! Er dybt taknemmelig.

Problemet er nu, at hende den nedladende stadig mangler at sende noter for 5 kapitlers pensum. Efter vores snak sendte hun mig en meget modbydelig, kritiserende, ondskabsfuld og grov mail, hvor hun svinede mig til i så ekstrem grad, at jeg stadig er i chok over det. Især fordi jeg altid har behandlet hende pænt. Hun sagde i starten, at hun nok skulle få lavet de noter i god til.

For et par uger siden skrev jeg til hende, at jeg gerne ville have noterne senest d. 31, da det var der jeg skulle læse op på den del af faget, som hun skyldte noter til. Eksamen i dette fag er nemlig d. 8 juni., dvs snart om en uge. Hun skrev bare jaja, det skulle hun nok.

I morgen er d. 30, og vi skal skrive stor eksamensopgave fra i morgen til overmorgen, og derfor ved jeg jo godt, at hun ikke laver noterne der. Jeg har snakket med hende den anden, der giver udtryk for, at hende den nedladende ikke har fået skrevet noterne endnu, og nu er det dagen før første eksamen, så jeg ved jo godt hvad udsigterne er for at modtage dem.

Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun en uge til at læse op i det fag, hvilket er EKSTREMT presset, og derfor har jeg virkelig brug for noterne, så jeg ikke skal læse alle teksterne igen. HUn har i forvejen røvrendt mig noget så groft dette semester, og har været dybt ubehagelig overfor mig, og nu får jeg ikke noter til 5 kapitlers pensum, trods hun har fået ALT af mig. Og hende den anden har gjort det meget klart, at det ikke er realistisk jeg får dem.

Hvad ville i gøre? Føler mig så røvrendt, stresset og vred. Når jeg har givet så meget af mig selv, min tid og energi, og bare bliver røvrendt på den måde... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2011

Skouboe

Du er nødt til at være praktisk her. Du skal nok ikke regne med at få noterne, så du må i gang med at læse.. Du har en uge. Det nytter ikke noget at blive ved med at brokke dig, eller pive over det - det ændrer intet! Kom i gang med at læse.. Det er DIN fremtid det gælder og derfor også dit ansvar!

Når det så er sagt kan jeg sagtens forstå dig. Hun har opført sig som en røv og det er dig det går ud over, men lige nu er du nødt til at skubbe det til side, stramme ballerne og gøre det så godt som du kan.

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Du er nødt til at være praktisk her. Du skal nok ikke regne med at få noterne, så du må i gang med at læse.. Du har en uge. Det nytter ikke noget at blive ved med at brokke dig, eller pive over det - det ændrer intet! Kom i gang med at læse.. Det er DIN fremtid det gælder og derfor også dit ansvar!

Når det så er sagt kan jeg sagtens forstå dig. Hun har opført sig som en røv og det er dig det går ud over, men lige nu er du nødt til at skubbe det til side, stramme ballerne og gøre det så godt som du kan.

Jamen det har jeg vitterligt ikke tid til! Det er dér problemet ligger. Jeg har struktureret min dag i dag, så jeg skal læse op på det sidste til min eksamen i morgen, som slutter d. 31. Derefter har jeg en uge til at læse op på næste dag. Der er en uge til at læse op på 12 emner, og ikke bare det, men det er en udenadslæreeksamen, så det er noget jeg skal kunne på rygraden. Jeg har lavet oversigter over det jeg har og printet ud og hængt op i lejligheden. så jeg får det ind dagligt og kan øve mig, men skal stadig læse op på de 12 emner på en uge, og derudover mødes med min læsegruppe og gennemarbejde stoffet.

Det var derfor vi aftalte at lave noter lige fra starten af, fordi vi vidste det var utopisk at nå at læse selve teksterne igen i den korte tid vi havde op til eksamen. Vi har ikke kunne læse op på begge fag på én gang, da det her første fag er så omfangsrigt, at det ville f*cke det hele op.. 

Anmeld

29. maj 2011

LC

Rigtig ærgelig situation...

Men er jo ikke så meget at gøre, du må selv læse op og få skrevet noter til de kapitler. Spørg evt andre om om de har lidt noter(f.eks din gode læsegruppe)... Der er sikkert andre der har skrevet noter til det.

Og så er det bare med at komme ud af den læsegruppe og tilbage til din gamle gruppe, de hjælper dig tydeligvis mere...

Anmeld

29. maj 2011

Freja20

Men har hende den flinke ikk de notater ? Kan hun ikk give dig dem? Eller mangler hun også

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

LC skriver:

Rigtig ærgelig situation...

Men er jo ikke så meget at gøre, du må selv læse op og få skrevet noter til de kapitler. Spørg evt andre om om de har lidt noter(f.eks din gode læsegruppe)... Der er sikkert andre der har skrevet noter til det.

Og så er det bare med at komme ud af den læsegruppe og tilbage til din gamle gruppe, de hjælper dig tydeligvis mere...

Det er der faktisk ikke! Hvilket er temmelig komisk. Hehe. Resten af holdet har ikke lavet en skid i det fag, og er alle nu meget angste for eksamen, da de ved der er en reel risiko for at hele bundtet dumper. Derfor er det også mig, der kommer til at være frontmand i min læsegruppe den næste tid, da det er mig der for en gangs skyld er forberedt og har noter (pånær dem jeg mangler, vel at mærke). Har faktisk også sendt de der oversigtsplancher jeg har lavet til hele holdet, som næsten ser mig som en gud pt, da det til dels har reddet deres røv.

Det er et meget svært og teknisk fag, og at tage noter til et kapitel kunne snildt tage en halv dag. Det har jeg ikke tid til!

(Og før nogen skriver: Så hold op med at side på baby.dk, så tror jeg de fleste er afklaret med, at vi alle har brug for en pause af og til, ellers komme man ikke gennem tingene. Personligt kører jeg i hvert fald død og "læser uden at læse", hvis jeg ikke får lov til lige at have en "koble hjernen fra"-pause)

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

Freja20 skriver:

Men har hende den flinke ikk de notater ? Kan hun ikk give dig dem? Eller mangler hun også

Nej, vi delte jo pensum op i ca. 3 lige store dele (jeg fik dog lidt mere end de andre), så vi kun skulle tage noter til 1/3, som vi så skulle sende til de andre. Desværre.. 

Anmeld

29. maj 2011

Nettemor

kan du ikke låne noter fra en af dem fra din nye/gamle læsegruppe?

Anmeld

29. maj 2011

LC

Anonym skriver:

Det er der faktisk ikke! Hvilket er temmelig komisk. Hehe. Resten af holdet har ikke lavet en skid i det fag, og er alle nu meget angste for eksamen, da de ved der er en reel risiko for at hele bundtet dumper. Derfor er det også mig, der kommer til at være frontmand i min læsegruppe den næste tid, da det er mig der for en gangs skyld er forberedt og har noter (pånær dem jeg mangler, vel at mærke). Har faktisk også sendt de der oversigtsplancher jeg har lavet til hele holdet, som næsten ser mig som en gud pt, da det til dels har reddet deres røv.

Det er et meget svært og teknisk fag, og at tage noter til et kapitel kunne snildt tage en halv dag. Det har jeg ikke tid til!

(Og før nogen skriver: Så hold op med at side på baby.dk, så tror jeg de fleste er afklaret med, at vi alle har brug for en pause af og til, ellers komme man ikke gennem tingene. Personligt kører jeg i hvert fald død og "læser uden at læse", hvis jeg ikke får lov til lige at have en "koble hjernen fra"-pause)

Så kan jeg godt se det er et problem..

Men hvis du har flere noter end alle andre, så må i kunne dele de 5 kapitler op i din gode læsegruppe, og når du har afleveret alle dine noter til dem, så må i deles om at lave noter til de sidste par kapitler...

Kender det har også selv en del større eksamener, og selvfølgelig skal man holde pause..

Anmeld

29. maj 2011

Anonym trådstarter

nettemor skriver:

kan du ikke låne noter fra en af dem fra din nye/gamle læsegruppe?

Prøv at læse mit svar til LC  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.