Men har han haft sex med en anden/andre kvinder? Du skriver at han har sms'et med én og kysset med en anden, men ikke noget om hvor langt det er gået?
Jeg ville godt kunne tilgive at min kæreste var sammen med en anden, men jeg ville have det meget svært med at han løj overfor mig. Det er et tillidsbrud som kan tage meget lang tid at komme sig over.
Der har været en enkelt episode i mit forhold hvor min kæreste har løjet overfor mig (ikke m.h.t. utroskab, men noget andet). Det tog lang tid at få tilliden op at stå igen.
Men en ting jeg lærte af det forløb var at mænd ikke lyver fordi de er nogle dumme svin. Eller, nogle gør måske, men de fleste gør det fordi de er konfliktsky og bange for konsekvenserne. Det er hverken ærbart eller mandigt, man ville nok nærmere kunne kalde det vatpikket. Men jeg tror at det er vigtigt at man kommer væk fra den der "sikke et dumt svin, han skal bare ned med nakken" - indstilling. Og i stedet prøve at få en dialog op at køre og se om man kan få sin mand til at åbne op og snakke om hvorfor han gør som han gør. Måske han savner spænding i sin hverdag? Føler han sig overset? Får han ikke nok sex derhjemme? Måske det har været relativt uskyldigt? Måske han er typen der bare ikke kan leve med kun at have sex med ét menneske resten af sit liv? Eller måske han bare er et manipulerende røvhul. Men den sidste mulighed skal i hvert fald ikke være den første konklusion.
Og i sidste ende er det jo ikke et valg hun kan tage ud fra en poll på baby.dk, eller ud fra hvad hendes veninder eller andre siger. Hun må mærke efter i sig selv og gøre hvad der er bedst for hende.
Anmeld