Babyshower... Kan man godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.445 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Isabeau

Hej!

Tænker på om man godt selv kan invitere til det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

slettet_7530

Det ved jeg faktisk ikke, hvis jeg engang fik sådan en invitation er jeg 100 på at jeg skal noget andet

Anmeld

27. maj 2011

Faith

Tænker du på ligesom i USA hvor der kommer en masse af ens veninder med gaver til den vordende mor og kommende barn?

Synes da sagtens du kan invitere en flok veninder til noget hygge, men så skulle du måske kalde det noget andet end babyshower, ellers tror jeg folk føler sig forpligtet til at komme med en gave, og det virker måske lidt forkert når det er dig der inviterer

Anmeld

27. maj 2011

Fenja09

Ja, det kan man vel egentlig godt, tror ikke der er regler for det - ville dog ikke selv gøre det. Jeg får også et babyshower, men det er min mor og søs der står for det, men da det ikke er surprise for mig har jeg selv været med til at finde nogle af de mennesker som skal inviteres.

/Fenja

Anmeld

27. maj 2011

132319

Arj, det synes jeg ikke

Synes det ville være sådan lidt: "Jeg er gravid, så kom og giv mig gaver" -Den idé bryder mig bestemt ikke om. Gaver kan moderen få når barnet er født

Generelt synes jeg bare babyshowers er noget pjat og for mig ville det være enten eller hvis jeg skulle deltage i et. Så ville moderen ingen barselsgave få, der KAN også gå lidt for meget gaver i den.
Heldigvis er babyshowers ikke noget vi praktiserer i min vennekreds

Anmeld

27. maj 2011

Frk.S

Altså jeg ville ikke gøre det.

Men ved ikke om det er fordi der ikke er så meget tradition for at gøre det i Danmark.

Anmeld

27. maj 2011

DK

Et babyshower er jo som sådan det samme som et polterabend, det er bare ikke før brylluppet men før babyen. 

Polterabend bliver jo normalt afholdt af vennerne, men der er da nogen der holder det selv for at være sikre på at der bliver holdt noget, eller at det bliver på den for dem rigtige måde.

Hvis du gerne vil holde en hygge-eftermiddag med veninder/søster osv. så inviter da til det. Det vil de sikkert rigtig gerne!

Men hvis jeg var dig ville jeg så ikke kalde det et babyshower, da det netop indebærer at det er en overraskelse som andre holder for en + at folk "skal" have gaver med!

Anmeld

27. maj 2011

lhn89

Mine veninder havde valgt at holde det som et "surprise babyshower" for mig, hjemme ved en af veninderne. Det var super hyggeligt og blev rigtig glad, netop fordi jeg ikke havde forventet at der ville være noget

Så jeg vil mene, at et babyshower afholdes af veninderne. Men som DK skriver, så kan man jo holde noget veninde-hygge, hvor alle kan ses inden babyen kommer  

Anmeld

28. maj 2011

klmf

Jeg ville ikke invitere til min egen polterabend og synes det er samme princip, så personligt ville jeg ikke gøre det og ville nok også synes det er noget mærkeligt noget at blive inviteret til... Tror ikke nogen i min omgnagskreds kunne tænke sig det heller, men man kan da heldigvis bare gøre som man har lyst

Anmeld

28. maj 2011

Mette+Mathias

132319 skriver:

Arj, det synes jeg ikke

Synes det ville være sådan lidt: "Jeg er gravid, så kom og giv mig gaver" -Den idé bryder mig bestemt ikke om. Gaver kan moderen få når barnet er født

Generelt synes jeg bare babyshowers er noget pjat og for mig ville det være enten eller hvis jeg skulle deltage i et. Så ville moderen ingen barselsgave få, der KAN også gå lidt for meget gaver i den.
Heldigvis er babyshowers ikke noget vi praktiserer i min vennekreds

Helt enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.