Spørgsmål om brugen af Aldibleer og Vådservietter????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. maj 2011

Bruus

Tusinde tak for jeres svar alle sammen!!! De var særdeles anvendelige

Og TAK for pøj pøj'erne mht fødslen, som forhåbentlig bliver i dag. her til morgen gik slimproppen BIG TIME, og skal ind og sættes igang som sagt, om ca 1½ time. Så håber de kan tage vandet med det samme

Ha' en SKØN dag allesammen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Lullaby

I bilka kan man få nogle vådservietter der koster 10 kr for en pakke der både er astma og allergimærket. Jo skumklude er nok billigere men hodl da op hvor jeg syntes det var bøvlet.

Anmeld

28. maj 2011

millesofie

du kan sagens bruge aldi bleer fra starten af medmindre at den lille er langt under 3kg

deres vådservietter er også gode og giver ikke irretabel hud  der er dog aloe vera i så kan man ikke tåle det så er de ikke så gode

jeg bruger selv stof bleer men min lillebror brugte aldis bleer

jeg bruger aldi eller brugsens vådservietter dagligt, da vi altid er på farten og selv om at Tinke er lidt sart så har vi ingen problemmer haft overhoved

håber at jeg nåede dig  go fødsel  og tillyke hvis du først ser det senere

Anmeld

28. maj 2011

snøvsen

Hej

Held og lykke første og fremmest.

Aldi bleer har vi aldrig brugt og vådservietter bruger vi kun, når vi er på farten. Da vores datter har en sart hud og nem får rød numse. Så vi bruger faktisk vatklude og vand til hende.

Anmeld

28. maj 2011

Rebecca Persson

Jeg har været rigtig glad for at bruge moderne stofbleer til min yngste. De er bløde, helt uden kedelig kemi (som superabsorberende polymerer, som findes i alle engangsbleer, er giftigt for vandmiljøet, og limstoffet kolofonium, som er allergifremkaldende), føles som luksus på babys hud, som bedre kan ånden - og det kan være den absolut billigste løsning, sammenlignet med engangsbleer. 

Jeg bruger vaskeklude/stofklude til vask efter tissebleer. Til de mere fyldige bleer bruger jeg først lidt toiletpapir (dog ikke til de helt små babyer!), derefter økologiske vatklude (fås i supermarkedet og på nettet) og en stofklud eller to til sidst. Det er den mest milijø- og hudvenlige løsning. Find evt. shoppelinks og produktnavne i bogen "BABY - 100% naturlig uden tilsætning"

Det anbefales af vaske med vand efter brug af vådserviet, og så går fidusen ligesom fløjten. Man bør aldrig bruge vådservietter i ansigtet (og hvorfor må man så bruge dem på numsen, tænker jeg.....)

Når vi er på farten, har jeg en lille plastikpose med i pusletasken med våde vatklude, nogle gange våde skumklude, som jeg har klippet i halve eller købt i halve.  Det fungerer fint.

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

28. maj 2011

Dictes mor

Min pige bruger ikke aldibleer, men anglamark. Til gengæld har hun brugt rema1000s bleer og de er gode!! 

Vi bruger ikke vådservietter andet end hvis det er absolut sidste udvej, men det er fordi min pige ikke kan tåle det, og hun får meget rød hale, endda så meget at der tit går hul Så vi bruger skumklude, det er også meget billigere

Anmeld

28. maj 2011

AnneBJ

Vi bruger Aldis bleer, Vibelle. Felix vejer 5,5 kg., og er stadig i 3-6 kg. bleer, da han er en slank dreng. De var alt for store de første 3-4 uger, der brugte vi Liberos newborn, som vi syntes sad bedre end pampers.

Jeg havde en ambition om, at bruge skumklude hjemme og engangs ude. Men jeg synes det er svært med skumkludene, i alle de små folder, selvom jeg har klippet dem over i halve. Derfor har vi forsøgt os med engangs fra Aldi i nogle uger for at se hvad huden sagde til det. Igen reaktion overhovedet, så vi fortsætter Vi køber den gule pakke til sensitiv hud.. 80 vådservietter til 10 kroner. Jeg kan godt lide at de ikke stinker helt vildt af parfume, som nogle andre "uparfumerede" gør.. 

Håber du har baby i armene allerede!

Anmeld

31. maj 2011

Philippa

MDybvad skriver:

Hej Derude

Nu har vi snart vores baby i armene - skal nemlig sættes igang i morgen tidlig kl.08.15

Jeg har lige nogle spørgsmål, hvor jeg håber I vil dele jeres erfaring med mig?

Aldibleer: Jeg har fra flere mødre hørt at Aldibleer skulle være særdeles gode. Både i pris, men også i praksis! Men kan de anvendes til nyfødte også? Eller fås de ikke i så små størrelser? Mener bare jeg hørte på et tidspunkt at de ikke lavede dem så små. Og hvad hedder mærket?? 

Vådservietter: Jeg har købt nogle vådservietter til anvendelse ved bleskift, men nu kommer jeg i tvivl om hvor gode de er at bruge i praksis. Er det bedst at benytte sig af "the good old" med vaskeklude og rent vand i et hoved/hale fad, eller fungerer det fint med vådservietter? Eventuelt kunne man benytte sig af vask herhjemme, og tage vådservietterne med, så det er nemt at klare, hvis man skal ud med Baby? Tænker mest på om der er noget i vådservietterne som kan gøre Babyens hud irritabel ved hyppig brug af vådservietter ved bleskift??

Håber I vil dele jeres erfaring med os

Kærligst,

Mette

Rema har gode bleer til 50,- og en mega vådpakke til 11,-

Blir spændende at se Amalie Margrethe Hvis ikke I beslutter jer for noget andet.. 

Anmeld

3. juni 2011

millesofie

Rebecca Persson skriver:

Jeg har været rigtig glad for at bruge moderne stofbleer til min yngste. De er bløde, helt uden kedelig kemi (som superabsorberende polymerer, som findes i alle engangsbleer, er giftigt for vandmiljøet, og limstoffet kolofonium, som er allergifremkaldende), føles som luksus på babys hud, som bedre kan ånden - og det kan være den absolut billigste løsning, sammenlignet med engangsbleer. 

Jeg bruger vaskeklude/stofklude til vask efter tissebleer. Til de mere fyldige bleer bruger jeg først lidt toiletpapir (dog ikke til de helt små babyer!), derefter økologiske vatklude (fås i supermarkedet og på nettet) og en stofklud eller to til sidst. Det er den mest milijø- og hudvenlige løsning. Find evt. shoppelinks og produktnavne i bogen "BABY - 100% naturlig uden tilsætning"

Det anbefales af vaske med vand efter brug af vådserviet, og så går fidusen ligesom fløjten. Man bør aldrig bruge vådservietter i ansigtet (og hvorfor må man så bruge dem på numsen, tænker jeg.....)

Når vi er på farten, har jeg en lille plastikpose med i pusletasken med våde vatklude, nogle gange våde skumklude, som jeg har klippet i halve eller købt i halve.  Det fungerer fint.

kh Rebecca, rebeccapersson.com

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.