Spørgsmål om brugen af Aldibleer og Vådservietter????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.366 visninger
19 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

Bruus

Hej Derude

Nu har vi snart vores baby i armene - skal nemlig sættes igang i morgen tidlig kl.08.15

Jeg har lige nogle spørgsmål, hvor jeg håber I vil dele jeres erfaring med mig?

Aldibleer: Jeg har fra flere mødre hørt at Aldibleer skulle være særdeles gode. Både i pris, men også i praksis! Men kan de anvendes til nyfødte også? Eller fås de ikke i så små størrelser? Mener bare jeg hørte på et tidspunkt at de ikke lavede dem så små. Og hvad hedder mærket?? 

Vådservietter: Jeg har købt nogle vådservietter til anvendelse ved bleskift, men nu kommer jeg i tvivl om hvor gode de er at bruge i praksis. Er det bedst at benytte sig af "the good old" med vaskeklude og rent vand i et hoved/hale fad, eller fungerer det fint med vådservietter? Eventuelt kunne man benytte sig af vask herhjemme, og tage vådservietterne med, så det er nemt at klare, hvis man skal ud med Baby? Tænker mest på om der er noget i vådservietterne som kan gøre Babyens hud irritabel ved hyppig brug af vådservietter ved bleskift??

Håber I vil dele jeres erfaring med os

Kærligst,

Mette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

B&J

Aldibleen er super super god (bruger dem selv)

jeg bruger dog ikke vådservietter så det kan jeg ikke svare på

Anmeld

27. maj 2011

lisesp83

Hej..

Ihh hvor spændende, så har i snart baby i armene.

Vi har brugt aldi bleer indtil nu (Julie er 13 mdr), og jeg er meget tilfreds med dem. Dog brugte vi de helt små fra Libero i starten, da hun var en bette fis på 2940 gram.

Mht vådservietter - dem bruger vi kun når vi skal ud af huset. Det er meget nemmere. Ellers bruger vi bløde skumklude og vand.

Pøj pøj med fødslen.

Anmeld

27. maj 2011

Loa

Vi brugte libero bleer da hun var nyfødt og Aldi bleer da hun ramte 4 kilo som jeg mener er de mindste de har.... Vi syntes de er super og bruger dem stadig.... Og det samme med deres vådservietter.... Bruger dem både ude og hjemme, da vi syntes det er nemmere med dem end vandpjaskeri og termokande med varmt vand osv.... Og vi har aldrig haft en utilfreds mås

Anmeld

27. maj 2011

Lunae

MDybvad skriver:

Hej Derude

Nu har vi snart vores baby i armene - skal nemlig sættes igang i morgen tidlig kl.08.15

Aldibleer: Jeg har fra flere mødre hørt at Aldibleer skulle være særdeles gode. Både i pris, men også i praksis! Men kan de anvendes til nyfødte også? Eller fås de ikke i så små størrelser? Mener bare jeg hørte på et tidspunkt at de ikke lavede dem så små. Og hvad hedder mærket?? 

Vådservietter: Jeg har købt nogle vådservietter til anvendelse ved bleskift, men nu kommer jeg i tvivl om hvor gode de er at bruge i praksis. Er det bedst at benytte sig af "the good old" med vaskeklude og rent vand i et hoved/hale fad, eller fungerer det fint med vådservietter? Eventuelt kunne man benytte sig af vask herhjemme, og tage vådservietterne med, så det er nemt at klare, hvis man skal ud med Baby? Tænker mest på om der er noget i vådservietterne som kan gøre Babyens hud irritabel ved hyppig brug af vådservietter ved bleskift??

Kærligst,

Mette

Vi bruger vibelle og har prøvet mange andre før det! Synes liberos bleer er ligeså gode som vibelle, men bare væsentlig dyrere! Vibelle er faktisk begyndt at lave dem til nyfødt

Vi bruger vådservietter fra rema1000 og det er de bedste, efter vores mening

Anmeld

27. maj 2011

Clisolka

lisesp83 skriver:

Mht vådservietter - dem bruger vi kun når vi skal ud af huset. Det er meget nemmere. Ellers bruger vi bløde skumklude og vand.

Det gør vi også 

Ja, pøj pøj med fødslen 

Anmeld

27. maj 2011

SpunkenJo

MDybvad skriver:

Hej Derude

Kærligst,

Mette

Her har vi altid brugt Aldibleer, men de føs ikke helt ned i størrelse nyfødt. Så der brugte vi Libero's.

Mht vådservietter, bruger vi dem vi kan få fat i der er svanemærkede. Jeg syns ikke der er den store forskel på dem. Men jeg bruger dem også kun sjældent da de kun er i brug når vi er på tur.

Ved almindelige bleskift bruger vi vaskeklude.

TIP:
Er der langt til vandet fra puslebordet, kan du med fordel altid have en skål med lidt koldt friskt vand i, og så en termokande med kogt vand ved siden af. Så hælder du bare noget af det kogte oveni det kolde, og vupti har man rent lunkent vand.

Glæd dig til fødslen

Anmeld

27. maj 2011

Lullaby*

Har ikke prøvet Aldi bleerne, men har hørt godt om dem. Vi køber mærket Huggies (købt i kvickly) de er super gode, og fås også i størrelse 1 til nyfødte og til en fornuftig pris.

Vådservietter bruger vi også kun ud af huset enten Liberos eller Anglamark. Hjemme bruger vi kun skumklude og vand

Jeg glæder mig sådan til at høre hvordan det er gået med fødslen søde, håber den bliver fantastisk!!

Du får lige et STORT

Anmeld

27. maj 2011

Nessie

Hvor er det dejligt at I snart får den lille i armene

Herhjemme brugte vi Aldi's bleer Vibelle fra starten, Daniel vejede 4 kg ved fødslen.

Jeg købte nogle bomuldsvaskeklude, og havde liggende i puslebordet, hentede lunkent vand til at vaske ham i, både i den ene og den anden ende. Syntes nogen gange det var nemmere at få af med klud og vand end med vådservietter.

Nu er Daniel 19 mdr., og vi bruger efterhånden kun vådservietter, kun de svanemærkede

Anmeld

27. maj 2011

Kit

Bleerne fra Aldi hedder Vibelle og mindste str. 3-6 kg. Vi brugte Pampers og Liberos newborn.

En skål med vand og skumvaskeklude hjemme. Vådservietter når vi er på farten.

God fornøjelse med fødslen.

Kit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.