gammel overtro :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

Mimic

Barnevogn Købte vi da jeg havde 3 måneder til termin, men den blev først hentet hjem den dag jeg havde født, tøj osv, lå hos min mor og seng blev først samlet den dag vi kom hjem.

Det er tradition at gøre det på denne måde i vores familie og er da også selv en smule overtroisk (bla at at det bringer uheld at have tøjet liggende klar på hylderne inden barnet er født)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Fru Nielsen

Jeg er ikke tror ikke på alt det der....

Men mine forældre mistede min lillebror under fødslen, og de havde fået barnevognen hjem. Min far var få dage efter ude og afl vognen tilbage i butikken, og det er det værste han nogensinde har været udsat for og han er utrolig bange for at vi skulle gå det samme igennem, så i respekt for min far har vi valgt ikke at få tingene hjem før jeg har født.... Og sådan har det været alle 3 gange!

Min far er heller ikke meget for jeg har ordnet børneværelse, købt alt tøj osv endnu... Han tør simpelthen ikke glæde sig før han ved hun er ude, sund og rask....

Anmeld

28. maj 2011

baby012

det da altid noget det ikke kun er min mor der tror på sådsn noget  

personligt tror jeg ikke på at det har en betydning for om barnet lever.. men kan sagtens se meningen med det da det sikkert ikke er sjovt at skulle levere den tilbage hvis nu det går galt og baby dør. 

Anmeld

28. maj 2011

BabyMiracle <3

Man må ikke rede sengen, før barnet er hjemme..

barnevognen må ikke være hjemme før barnet er hjemme..

Sengen må ikke samles før barnet er hjemme..

Hvis du får blomster på sygehuset, må du IKKE tage dem med hjem..

Tror det er nogenlunde det jeg kan huske af "overtro"

Anmeld

28. maj 2011

Alína Hólm

gravid20 skriver:

- snakkede lige med min mor idag som var meget nervøs fordi at jeg har købt barnevogn..  

det må man åbenbart ikke heller ikke vugge -før baby er født, for så dør baby .. 

syns bare det var lidt sjovt da hun sagde det, er der nogen af jer der kender til gammel overtro når det kommer til graviditet ??? 

del dem endelig !  

jeg köbte barne vognen inden min sön blev födt og ingen ting skete?

Anmeld

28. maj 2011

Carina:-)

Min farmor tror fuldt og fast på sådan noget.

Hun sagde også at jeg ikke måtte strække mig eller sove med armene over hovet .For så ville barnet få narvlestrengen rundt om halsen

Anmeld

28. maj 2011

baby012

Carina:-) skriver:

Min farmor tror fuldt og fast på sådan noget.

Hun sagde også at jeg ikke måtte strække mig eller sove med armene over hovet .For så ville barnet få narvlestrengen rundt om halsen

hehe ja okay  

jamen det vil jeg huske  

Anmeld

28. maj 2011

mrsminimus

Vi har hørt at man gerne må købe men ikke redde op i tingene før barnet er født... men vores barnevogn står nu nede i babysam og venter på os der men vi har vugge osv men det er pakket væk endnu

Anmeld

29. maj 2011

kochkiel

Jeg er desværre en af dem der er kommet til at tro på det.

Jeg har 3 sprællevende drenge, og barnevognen stod hos babysam inden fødslen af dem første, men efter den blrv brugt til den første stod den jo hjemme til de 2 andre.

Troede ikke vi skulle have flere børn, men lysten til flere meldte sig 4 år efter.

Alt var solgt, så vi skulle have en ny barnevogn.

Vi fandt ud af at vi ventede os en lille pige, glæden var stor.

Jeg fandt en barnevogn lidt brugt med lyserød, og købte den.

Den blev sendt hjem til os, og stod på hendes værelse her hjemme.

MEN hun kom aldrig med os hjem, hun døde desværre i min mave i uge 38.

Så jeg tror helt klart på alt der overtro.

Anmeld

29. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kochkiel skriver:

Jeg er desværre en af dem der er kommet til at tro på det.

Jeg har 3 sprællevende drenge, og barnevognen stod hos babysam inden fødslen af dem første, men efter den blrv brugt til den første stod den jo hjemme til de 2 andre.

Troede ikke vi skulle have flere børn, men lysten til flere meldte sig 4 år efter.

Alt var solgt, så vi skulle have en ny barnevogn.

Vi fandt ud af at vi ventede os en lille pige, glæden var stor.

Jeg fandt en barnevogn lidt brugt med lyserød, og købte den.

Den blev sendt hjem til os, og stod på hendes værelse her hjemme.

MEN hun kom aldrig med os hjem, hun døde desværre i min mave i uge 38.

Så jeg tror helt klart på alt der overtro.

Åh altså det er jeg ked af at høre 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.