gammel overtro :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
20 svar
0 synes godt om
27. maj 2011

baby012

- snakkede lige med min mor idag som var meget nervøs fordi at jeg har købt barnevogn..  

det må man åbenbart ikke heller ikke vugge -før baby er født, for så dør baby .. 

syns bare det var lidt sjovt da hun sagde det, er der nogen af jer der kender til gammel overtro når det kommer til graviditet ??? 

del dem endelig !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

Nadia&Daniel

Man må vist godt købe det - det må bare ikke stå i hjemmet.. Vores var hos mine svigerforældre..

Anmeld

27. maj 2011

Janni85

Altså jeg har hørt at man godt må købe det, men at man ikke må have barnevognen stående hjemme hos sig selv og at man ikke må samle vugge/sengen før baby er født

Anmeld

27. maj 2011

rogerrasch

jeg kender ikke vildt meget til det, men min kusine oplevede det, hun havde barnevognen hjemme, og da hun så skulle føde var barnet død

Anmeld

27. maj 2011

A&F

Det er sjovt, hvad man kan tro på. Jeg tror ikke på sådan noget. Hvad med barn nr 2? Der har man jo allerede barnevognen og vuggen.?

Anmeld

27. maj 2011

Isabella_mor

jeg havde vuggen samlet og ved siden af min seng ½ år før bassen blev født.. 

barnevognen fik jeg hjem 3 mdr før termin..  

det eneste jeg har af overtro er det med sengetøjet, at det skal man vente med at komme på til man er kommet hjem med babyen..

Anmeld

27. maj 2011

Fenja09

Vi har barnevognen - fik den af min mor og søster og den står i bebsen´s kommende værelse. Vi har også vuggen, da det er en der går i arv, så den blev samlet for mange år siden.

Ovenstående har jeg så ikke hørt før at man ikke må have stående eller have samlet før baby er hjemme, MEN jeg reder ikke sengen før jeg har født og er kommet hjem

Anmeld

27. maj 2011

MorEllen

Jeg købte barnevogn før jeg overhodet var gravid Og vuggen kom i hus leeenge inden Marie kom til verden.. det er en familievugge, så min mor kom med den næsten med det samme hun fik at vide at jeg var gravid Og Marie lever i bedste velgående Jeg syntes det var vildt hyggelig at samle seng og lave et riktig godt rede for min baby!

Anmeld

27. maj 2011

svanen73

Jeg kender kun til ik at have barnevognen stående hjemme og at man ik skal redde sengen.

Anmeld

27. maj 2011

2babygirls

gravid20 skriver:

- snakkede lige med min mor idag som var meget nervøs fordi at jeg har købt barnevogn..  

det må man åbenbart ikke heller ikke vugge -før baby er født, for så dør baby .. 

syns bare det var lidt sjovt da hun sagde det, er der nogen af jer der kender til gammel overtro når det kommer til graviditet ??? 

del dem endelig !  

Man må godt købe det, det må bare ikke komme hjem før babyen er kommet hjem.
I tilfælde af at du ikke har nogen baby at tage med hjem og lægge i..

Men Madeleine lever stadig, og jeg fik det hele hjem før hun blev født.. Har jo ikke tænkt mig at smide det hele på et lager ved baby nr. 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.