hvor tit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2011

MaliksMor

B&J skriver:

vi begyndte af børste tænder på daniel da han fik tænder inden da havde vi købt en tandbørste til han gummer det elskede han med kold vand på, til at starte med i nogle uger brugte vi kun vand og der efter tandpasta

Hvor mange tænder havde han da i begyndte på det søde?

malik har fire, vi bruger stadig ikke tand pasta, men det er mere fordi jeg ikke aner, hvornår man begynder på det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2011

miinimeal

albert har fået børstet gummer siden han var 3 mdr, nu er han snart 9 mdr, og har lige om snart 6 tænder og bliver børstet morgen og aften, med en lille bitte smugle tandpasta

Anmeld

27. maj 2011

B&J

CamillaRH skriver:

malik har fire, vi bruger stadig ikke tand pasta, men det er mere fordi jeg ikke aner, hvornår man begynder på det?

han havde også 4 men de kom også meget hurtig efter hinanden faktisk 3uger og det var der efter vi begyndt på tandpastaen nu har han så også snart 6tænder

og ved man skal bruge voksentandpasta, men det kan daniel ikke lig så vi bruger børnetandpasta

Anmeld

27. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Begge unger har fået lov at lege med tandbørsten fra de selv har kunnet holde den i hænderne, og fra den allerførste spids af en tand er dukket frem (min datter 10 mdr, min søn 6 mdr.), har de fået dem børstet med tandpasta morgen og aften. Præcis som vi selv gør.

Anmeld

27. maj 2011

Fam. Madsen

CamillaRH skriver:

Hvad med tandpasta hvornår begyndte i at bruge det?

tandpastaen begynde vi at bruge omkring 6mdr. aldren var til tandlæge da han var omkring 5,5mdr. og der sagde tandlægen at når de er 6mdr, må man bruge tandpasta uden smag i. og de andbefaldet man brugte zendium. 

vi har aldrig haft problemer med at børste tænder på marcus, for han sidder med sin egen tandbørste også har vi en anden som vi bruger så her hjemme er der altid to tandbørster til drengen 

Anmeld

27. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
CamillaRH skriver:

De anbefaler at man gør det fra den første tand bryder igennem.

Kan se at en siger at man skal bruge voksen tandpasta, men alle de tandlæger og SP´er jeg har haft kontakt med siger, at man skal bruge børnetandpasta, da flourindholdet i voksentandpasta er for højt for børn. Flour kan være skadeligt i for store mængder.

Og efterhånden findes der mange gode børnetandpasta´er uden diverse grimme stoffer i.

Anmeld

27. maj 2011

Tulle28

Jeg er den lykkelige indehaver af et barn der HADER at få børstet tænder! Og jeg må indrømme, at der tit er dage hvor de kun bliver børstet 1 gang, fordi jeg ikke orker at tage kampen med hende og holde hende fast mens hun skriger som om jeg torturerer hende. Men børstet hver dag bliver de.

Anmeld

27. maj 2011

Rosa

CamillaRH skriver:

det er helt det samme med malik

ved du egenlig hvornår man begynder at bruge tandpasta?

jeg bruger nemmelig stadig kun vand (malik har fire tænder)

Han fik lov at sutte lidt på en tom tandpastatube først. Tandlægerne anbefalede tamdpasta fra første kindtand, men eftersom han jo længe før da har spist det samme som os og drukket juice osv. så har vi børstet med tandpasta i ca. 2 måneder inden kindtænderne kom, dvs. fra 9 mdr. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.