muskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Anonym trådstarter

kkk skriver:

Du skal faktisk primært holde til til at træne de tværgående mavemuskler både under graviditeten og i den første tid efter fødslen. Både træning af de lige og de skrå mavemuskler kan være med til at få de lige mavemuskler til at dele sig - og netop denne deling af mavemusklerne kan blive så stor at mavemusklerne ikke kan samle sig igen efter fødslen...

Træning af de tværgående mavemusker - den store inderste muskel der sidder hele vejen rundt om din mave (også om i ryggen) holder sammen på dine mavemuskler og er også den der giver 'flad mave' efter fødslen.

Du træner den ganske enkelt ved at suge navlen ind og selvfølgelig slippe igen - og nej, du maser ikke din baby

nåh for dælen! jamen det vil jeg igang med lige nu! vil da gerne have en flad mave efter fødslen  

tusind tak for hjælpen, det var dejligt lige at få det på plads 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

hilma

Anonym skriver:

har du fået dem trænet op igen så de sidder hvor de skal? 

ja det har jeg 4 dage efter fødselen ku jeg atter hoste igennem uden at føle at jeg fik et slag i dunken og 1 uge efter var de sådan nogenlunde på plads, og nu er de helt på plads

Anmeld

27. maj 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

ja det har jeg 4 dage efter fødselen ku jeg atter hoste igennem uden at føle at jeg fik et slag i dunken og 1 uge efter var de sådan nogenlunde på plads, og nu er de helt på plads

nårh dejligt, så er det ikke helt slemt med dem

Anmeld

27. maj 2011

-Milla-

kkk skriver:

Du skal faktisk primært holde til til at træne de tværgående mavemuskler både under graviditeten og i den første tid efter fødslen. Både træning af de lige og de skrå mavemuskler kan være med til at få de lige mavemuskler til at dele sig - og netop denne deling af mavemusklerne kan blive så stor at mavemusklerne ikke kan samle sig igen efter fødslen... (og her mener jeg selvfølgelig først fra maven begynder at vokse - ca. frem til 20 uge +/-, kan du træne nogenlunde normalt, men når maven begynder at spænde musklerne ud er det bedst at holde sig fra de skrå og de lige muskler)

Træning af de tværgående mavemusker - den store inderste muskel der sidder hele vejen rundt om din mave (også om i ryggen) holder sammen på dine mavemuskler og er også den der giver 'flad mave' efter fødslen.

Du træner den ganske enkelt ved at suge navlen ind og selvfølgelig slippe igen - og nej, du maser ikke din baby

Hmm, meget interessant.
Jeg har ellers hørt at man gerne måtte træne de skrå, da de primært skal bruges under fødslen, men selvfølgelig med en lavere belastning end ellers.
Så det har Jeg gjort frem til nu i siddende stilling, fordi man heller ikke må ligge på ryggen og lave mavebøjninger.
Men synes nu det du siger lyder meget overbevisende, sa må nok hellere skippe dem resten af tiden.

Anmeld

27. maj 2011

Majeha

Gik i mødrestue med en, der næsten ingen babymave havde. Hun var ikke vildt fit for fight, men hendes mavemuskler var bare enormt stramme, så de trykkede bebse indad i stedet for udad, hvis du forstår

Anmeld

27. maj 2011

kkk

-Milla- skriver:

Hmm, meget interessant.
Jeg har ellers hørt at man gerne måtte træne de skrå, da de primært skal bruges under fødslen, men selvfølgelig med en lavere belastning end ellers.
Så det har Jeg gjort frem til nu i siddende stilling, fordi man heller ikke må ligge på ryggen og lave mavebøjninger.
Men synes nu det du siger lyder meget overbevisende, sa må nok hellere skippe dem resten af tiden.

Alle regler er selvfølgelig med måde og langt hen ad vejen individuelle. Tror ikke at man nødvendigvis tvinger de lige mavemuskler mere fra hinanden ved at træne de skrå, (men muligheden foreligger hvis man fx træner dem 'for meget'), og jeg har faktisk også set træningsprogrammer der anbefaler træning af de skrå mavemusker - men det er stadig den store tværgående mavemuskel der giver flad mave - altså efter fødslen - så den sværger jeg til!

Den med at de skrå mavemuskler skal bruges til at presse barnet ud, ved jeg ikke helt... Tænker da nok at mavemusker kan hjælpe til, men det helt store fødselsarbejde gøres nu nok af livmodermusklen, som jo er så visseligt indrettet at den træner sig selv - helt af sig selv - gennem plukkeveerne. Tror ikke at kvinder der ikke bekymre sig om flade og faste maver efter en graviditet, skal være bekymrede for at de ikke kan få presset barnet ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.