muskler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.126 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Anonym trådstarter

hej tøser

jeg har lige et dumt spørgsmål jeg håber i vil svare mig på 

hvor sidder mavemusklerne henne under graviditeten, under babyen eller over babyen, altså bliver de strukket ligesom huden eller bliver de hvor de er??

hehe som sagt ved godt det er et underligt og måske dumt spørgsmål men ved det ikke 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Rosa

Ikke et dumt spørgsmål - det vil jeg også gerne vide... Er der en læge til stede? 

Anmeld

26. maj 2011

LC

Er ikke læge, men er ret sikker på de sidder uden på baby.. (hvis man kan skrive sådan)

Så de bliver strukket lige som huden...

Anmeld

26. maj 2011

kkk

Anonym skriver:

hej tøser

hvor sidder mavemusklerne henne under graviditeten, under babyen eller over babyen, altså bliver de strukket ligesom huden eller bliver de hvor de er??

hehe som sagt ved godt det er et underligt og måske dumt spørgsmål men ved det ikke 

Overhovedet ikke noget dumt spørgsmål, men tilgengæld lidt kompliceret at svare på. Du har jo flere forskellige 'slags' mavemuskler. 'De rette', 'De skrå' og 'De tværgående'. De bliver alle sammen mere eller mindre der hvor de hele tiden har siddet (ikke noget med over eller under baby). Billedet af at de strækker sig med huden er sådan set meget fint. De rette mavemuskler kan dog - pga den voksende mave komme til at dele sig på midten, så der ligesom kan komme et 'hul' mellem musklerne - ved navlen... Træning af de tværgående muskler (dem som sidder hele vejen rundt om korsettet), kan holde de rette mavemuskler på plads, mens træning af de skrå mavemuskler kan trække dem mere fra hinanden...

Hm. Ved ikke om det gav mening?

Anmeld

26. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

hej tøser

Man behøver nu ikke en læge til at svare på det..en ganske almindelig biologilærer kan også godt bruges

Anyway.
Forestil dig at din livmoder er en ballon.
Efterhånden som ballonen udvides inde i din mave udvides alt væv, også musklerne uden om.
Især musklerne udvides og strækkes, men de ligger ikke over og under, men udenpå og rundt om.
Husk på at de jo netop skal bruges til at presse barnet ud og hvis ikke de sidder rundt om maven, så kan de heller ikke fungere.

Kærligst
Sussie

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

kkk skriver:

Overhovedet ikke noget dumt spørgsmål, men tilgengæld lidt kompliceret at svare på. Du har jo flere forskellige 'slags' mavemuskler. 'De rette', 'De skrå' og 'De tværgående'. De bliver alle sammen mere eller mindre der hvor de hele tiden har siddet (ikke noget med over eller under baby). Billedet af at de strækker sig med huden er sådan set meget fint. De rette mavemuskler kan dog - pga den voksende mave komme til at dele sig på midten, så der ligesom kan komme et 'hul' mellem musklerne - ved navlen... Træning af de tværgående muskler (dem som sidder hele vejen rundt om korsettet), kan holde de rette mavemuskler på plads, mens træning af de skrå mavemuskler kan trække dem mere fra hinanden...

Hm. Ved ikke om det gav mening?

arh det hjalp meget mange tak så skal man vel træne dem lige meget for at de skal kunne blive ''sig selv'' igen

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Man behøver nu ikke en læge til at svare på det..en ganske almindelig biologilærer kan også godt bruges

Anyway.
Forestil dig at din livmoder er en ballon.
Efterhånden som ballonen udvides inde i din mave udvides alt væv, også musklerne uden om.
Især musklerne udvides og strækkes, men de ligger ikke over og under, men udenpå og rundt om.
Husk på at de jo netop skal bruges til at presse barnet ud og hvis ikke de sidder rundt om maven, så kan de heller ikke fungere.

Kærligst
Sussie

super, tak for hjælpen så blev jeg det klogere hehe kom lige til at tænke på det, da jeg trænede 

Anmeld

26. maj 2011

hilma

godt at der var en til at svare på det, har selv undret mig over det efter jeg fødte ku jeg virkelig mærke at de IKKE sad hvor de plejde

Anmeld

26. maj 2011

Anonym trådstarter

hilma skriver:

godt at der var en til at svare på det, har selv undret mig over det efter jeg fødte ku jeg virkelig mærke at de IKKE sad hvor de plejde

har du fået dem trænet op igen så de sidder hvor de skal? 

Anmeld

26. maj 2011

kkk

arh det hjalp meget mange tak så skal man vel træne dem lige meget for at de skal kunne blive ''sig selv'' igen

Du skal faktisk primært holde til til at træne de tværgående mavemuskler både under graviditeten og i den første tid efter fødslen. Både træning af de lige og de skrå mavemuskler kan være med til at få de lige mavemuskler til at dele sig - og netop denne deling af mavemusklerne kan blive så stor at mavemusklerne ikke kan samle sig igen efter fødslen... (og her mener jeg selvfølgelig først fra maven begynder at vokse - ca. frem til 20 uge +/-, kan du træne nogenlunde normalt, men når maven begynder at spænde musklerne ud er det bedst at holde sig fra de skrå og de lige muskler)

Træning af de tværgående mavemusker - den store inderste muskel der sidder hele vejen rundt om din mave (også om i ryggen) holder sammen på dine mavemuskler og er også den der giver 'flad mave' efter fødslen.

Du træner den ganske enkelt ved at suge navlen ind og selvfølgelig slippe igen - og nej, du maser ikke din baby

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.