Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
AnnePedersen skriver: det samme sagde min SP til os. Naja begyndte også tidlig at vise tegn til at gå og på tæerne. Men desto mere hun "rører" gulvet bliver det bedre for hun bliver mere bevidst.
det samme sagde min SP til os. Naja begyndte også tidlig at vise tegn til at gå og på tæerne. Men desto mere hun "rører" gulvet bliver det bedre for hun bliver mere bevidst.
Sagde din sp at det var en dum ide at putte begynder sko på en som går på tærene eller?
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Thalia skriver: Nej, det er noget hun skal have lov at lære helt af sig selv. Ligesom de skal lære at kravle og lære at rejse sig op ved ting Når hun føler sig tryg og tilpas ved at gå oprejst lægger hun automatisk vægten rigtigt ned på foden.
Nej, det er noget hun skal have lov at lære helt af sig selv. Ligesom de skal lære at kravle og lære at rejse sig op ved ting
Når hun føler sig tryg og tilpas ved at gå oprejst lægger hun automatisk vægten rigtigt ned på foden.
Okay, er det så bedre for hende at have bare fødder eller er det ligemeget..
ja min sp sagde at vi sku undgå de sko indtil hun var sikker i at gå af sig selv. og så masser hendes fødder om aften så hun "mærkede" dem og lad hende stå op meget på dem og få fornemmelsen
Mariekjellerup skriver: Okay, er det så bedre for hende at have bare fødder eller er det ligemeget..
Om det er bare fødder eller strømpesokker eller helt bløde hjemmesko er sådan set lige meget. Det skal bare være noget der ikke lukker tæt om fødderne og ikke hæmmer hendes mulighed for at vippe med tæer og mærke verden under sig
Mariekjellerup skriver: har du gode erfaringer?
har du gode erfaringer?
AnnePedersen skriver: ja min sp sagde at vi sku undgå de sko indtil hun var sikker i at gå af sig selv. og så masser hendes fødder om aften så hun "mærkede" dem og lad hende stå op meget på dem og få fornemmelsen
Okay så vil jeg da helt klart vente med de sko til hun går lidt mere..
det kan jeg godt forstå. Vi skal nemlig også huske at tænle på at deres fødder generelt ikke er udviklet i hårdhed, de er stadig bare brusk. Så sko kan også gøre fødderne skæve og krumme
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128