Hvad kaldes folket der vandrer fra by til by?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

Mira0911

Vagabonder eller landevejsriddere... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Siljes Mor

Tilbage i gamle dage var det rigtige landevejsriddere...der virkelig gik fra by til by, og spurgte om arbejde på gårdene for at få en bid mad, eller en overnatning i laden.

Hmm..men i dag..har langt flere tallet af vagabonder deres egen lejlighed, og enten kontanthjælp, eller pension. Så det er først når sommeren kommer, de trækker i deres udklædning, som jeg kalder det...og drager afsted til div markeder for at tigge penge. Flere gange gider de ikke engang gå på landevejen, men hopper da lige på toget for at komme frem. Intercity bumser synes de skal kaldes frem for landevejs riddere. Synes de burde skamme sig over at tage pis det gamle noble liv de havde dengang det var dengang.

Anmeld

26. maj 2011

MorEllen

samantha1986 skriver:

Er det ikke vagabonder?

Vi har det så godt at vi ikke kunne forestille os at leve på den måde som de gør. jeg misunder dem bestemt ikke.

Nej, man kan virkelig ikke forestille sig det... Det er nok også derfor det vækker min nysgherighed..!

Anmeld

26. maj 2011

samantha1986

Ellen-mor skriver:

Nej, man kan virkelig ikke forestille sig det... Det er nok også derfor det vækker min nysgherighed..!

Når man ser dem kan man heller ikke lade være med at kigge lidt. og det er jo også på en måde spændende. og er sikker på at de er rigtig søde og hvis man stilte dem spørgsmål ville de gerne svare

Anmeld

26. maj 2011

MorEllen

smølfine skriver:

De hedder vagabonder eller landevejsriddere. Min morbror var en landevejsridder i flere år, han levede et hårdt liv og til sidst tog det livet af ham, men tror han var lykkelig.

Det var da trist med din morbror.. men som du siger, så tror jeg også de er lykkelige -mer eller mindre. Jeg har hørt om dem før, og at mange af dem ikke kunne tænke sig at leve anderledes..!

Anmeld

26. maj 2011

MorEllen

smølfine skriver:

De hedder vagabonder eller landevejsriddere. Min morbror var en landevejsridder i flere år, han levede et hårdt liv og til sidst tog det livet af ham, men tror han var lykkelig.

Det var da trist med din morbror.. men som du siger, så tror jeg også de er lykkelige -mer eller mindre. Jeg har hørt om dem før, og at mange af dem ikke kunne tænke sig at leve anderledes..!

Anmeld

26. maj 2011

MorEllen

Laulund87 skriver:

Vagabonder

De kommer fordi os i tiden fordi de skal til karneval i Aalborg og videre til Hjallerup Marked

I går kom de og spurgte efter småpenge. Vi havde ikke nogle, men manden gav dem en ramme øl. Hold op hvor var de glade for det

Så er det nok til Aalborg de skal ja, jeg bor ikke så veldig langt derfra. Heheh, jeg kan godt tænke mig det var nogle happy-vagabonder der gik fra jer i går

Anmeld

26. maj 2011

MorEllen

samantha1986 skriver:

Når man ser dem kan man heller ikke lade være med at kigge lidt. og det er jo også på en måde spændende. og er sikker på at de er rigtig søde og hvis man stilte dem spørgsmål ville de gerne svare

Precsis! Jeg havde lige været ude og trillet med barnevognen selv, så jeg tænkte at jeg måske skulle følges med dem for at få en lille snak Det kunne godt nok været sjovt! De vækker opmerksomhed der de ferdes ja! Men det er måske også meningen

Anmeld

26. maj 2011

Mor-til-asta-09

Vagabonder eller landevejsriddere

Anmeld

26. maj 2011

Dinna88

Laulund87 skriver:

Haha jeg har lige skrevet det!

Haha! Der var jeg lige hurtigst 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.