Hvad kaldes folket der vandrer fra by til by?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.942 visninger
21 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

MorEllen

Jeg er nordmann, så derfor har jeg lov til at stille nogle mærkelige spørgsmål Min mand er ikke hjemme, så jeg kan heller ikke spørge ham.

Nu netop gikk der tre mænd, eller "vandrere" forbi huset vores.. de har barnevogne og hunde med sig, og vandrer fra by til by... men hvad er det nu de kaldes? Landevejsfarere?? Jeg synes det er en facinerende måde at leve på...!

Ellen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

dorthemus

Landevejsriddere eller vagabonder...kan selv bedst lide den første betegnelse

Anmeld

26. maj 2011

Lisbeth1985

Vagabonder

Anmeld

26. maj 2011

samantha1986

Er det ikke vagabonder?

Vi har det så godt at vi ikke kunne forestille os at leve på den måde som de gør. jeg misunder dem bestemt ikke.

Anmeld

26. maj 2011

Ellim

Vagabonder..

Anmeld

26. maj 2011

smølfine

De hedder vagabonder eller landevejsriddere. Min morbror var en landevejsridder i flere år, han levede et hårdt liv og til sidst tog det livet af ham, men tror han var lykkelig.

Anmeld

26. maj 2011

Polkaprik

vagabonder

Anmeld

26. maj 2011

Dinna88

Ja, så har du vist fået svaret

Ved nogle banker de på og spørger om de pudse sko, fortalte min søster mig igår. Så de kan få lidt penge. 

De var ved min søster og dem, men de skulle ikke have pudset sko og havde ingen småpenge på sig, så min svoger gav dem en ramme øl. Haha! Jeg ville så gerne have set deres reaktion!!

Anmeld

26. maj 2011

Laulund87

Vagabonder

De kommer fordi os i tiden fordi de skal til karneval i Aalborg og videre til Hjallerup Marked

I går kom de og spurgte efter småpenge. Vi havde ikke nogle, men manden gav dem en ramme øl. Hold op hvor var de glade for det

Anmeld

26. maj 2011

Laulund87

Dinna88 skriver:

Ja, så har du vist fået svaret

Ved nogle banker de på og spørger om de pudse sko, fortalte min søster mig igår. Så de kan få lidt penge. 

De var ved min søster og dem, men de skulle ikke have pudset sko og havde ingen småpenge på sig, så min svoger gav dem en ramme øl. Haha! Jeg ville så gerne have set deres reaktion!!

Haha jeg har lige skrevet det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.