vad ville i gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

N&J

gravid20 skriver:

ja, min kæreste vil ikke have noget med barnet når det er født, og tænker lidt, skal jeg få lavet en dna test med det samme ? jeg er sikker på at det er ham, og han stoler også på mig, men ville det måske ikke være bedre at få det ordnet mens baby er lille istedet for at han pludselig vil have en test når barnet er ældre og forstår hvad der foregår ? 

du kan ikke få lavet en dna test (medmindre du selv betaler), hvis ikke han anfægter faderskabet, jeg bad min datters far om at gøre det, så vi kunne få en dna test og han ikke ville stille spørgsmålstegn ved det senere hen, så jeg ville gøre det samme i dit tilfælde.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

baby012

N&J skriver:

du kan ikke få lavet en dna test (medmindre du selv betaler), hvis ikke han anfægter faderskabet, jeg bad min datters far om at gøre det, så vi kunne få en dna test og han ikke ville stille spørgsmålstegn ved det senere hen, så jeg ville gøre det samme i dit tilfælde.  

ja okay, lyder også som en god ide

Anmeld

26. maj 2011

Madam Blå

gravid20 skriver:

Jo, men han siger jo at han ikke vil have en dna prøve-- men selvom at han acceptere at han er far nu kan han jo godt komme om 10 år og bede om en ..  så er lidt i tvivl om jeg skal få taget en uanset hvad.. altså selvom at han erkender at han er far .. 

Ok - jeg kender desværre ikke reglerne præcist. Håber du finder svar For mente der er noget med, når man har accepteret at man er far, så kan man vist ikke smutte fra det igen.. Men er som sagt ikke sikker.

Anmeld

26. maj 2011

Nemesis

gravid20 skriver:

hmm, er du sikker på det ? har fået a vide at han sagtens kan komme om 10 år og ville have en dna test hvis den ikke er foretaget før ?? 

http://www.statsforvaltninger.dk/portal/site.asp?p=1806

Selvom faderskabet allerede er registreret eller anerkendt, kan moderen, faderen eller barnets værge i seks måneder efter barnets fødsel gøre indsigelse mod registreringen eller anerkendelsen. Dette sker ved henvendelse til statsforvaltningen.

Hvis fristen overskrides, afgør statsforvaltningen, om sagen kan genoptages efter de særlige regler i børneloven. Statsforvaltningens afgørelse kan indbringes for retten.

Senest opdateret 24. juni 

Så skal det virkelig være slemt...og det er meget sjældent at det sker.

:-) Sisse

Anmeld

26. maj 2011

baby012

ladydan1 skriver:

http://www.statsforvaltninger.dk/portal/site.asp?p=1806

Selvom faderskabet allerede er registreret eller anerkendt, kan moderen, faderen eller barnets værge i seks måneder efter barnets fødsel gøre indsigelse mod registreringen eller anerkendelsen. Dette sker ved henvendelse til statsforvaltningen.

Hvis fristen overskrides, afgør statsforvaltningen, om sagen kan genoptages efter de særlige regler i børneloven. Statsforvaltningens afgørelse kan indbringes for retten.

Senest opdateret 24. juni 

Så skal det virkelig være slemt...og det er meget sjældent at det sker.

:-) Sisse

Tak skal du have, jamen så er der jo ingen problem  

Anmeld

26. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

gravid20 skriver:

ja, min kæreste vil ikke have noget med barnet når det er født, og tænker lidt, skal jeg få lavet en dna test med det samme ? jeg er sikker på at det er ham, og han stoler også på mig, men ville det måske ikke være bedre at få det ordnet mens baby er lille istedet for at han pludselig vil have en test når barnet er ældre og forstår hvad der foregår ? 

Få det gjort nu, så er det ude af systemet. Som du selv skriver, det er rart at afvikle det inden han måske kunne finde på at forhøre dig når baby ikke er baby mere og forstår det hele. 

Anmeld

26. maj 2011

baby012

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Få det gjort nu, så er det ude af systemet. Som du selv skriver, det er rart at afvikle det inden han måske kunne finde på at forhøre dig når baby ikke er baby mere og forstår det hele. 

kan godt være du har ret må hellere lige få snakket med ham om det når han engang kommer hjem  

Anmeld

27. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

kan godt være du har ret må hellere lige få snakket med ham om det når han engang kommer hjem  

Tror det er et godt træk. Hvis du fremlægger det med at du gerne vil skåne baby i fremtiden HVIS det skulle blive aktuelt. Så er det jo klaret for længe siden.

Held og lykke med det. 

Anmeld

27. maj 2011

baby012

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Tror det er et godt træk. Hvis du fremlægger det med at du gerne vil skåne baby i fremtiden HVIS det skulle blive aktuelt. Så er det jo klaret for længe siden.

Held og lykke med det. 

Tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.