indskud retur ved lejet bolig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.463 visninger
20 svar
0 synes godt om
26. maj 2011

Jetjen

Vi flyttede fra et lejet hus for et halvt års tid siden men har endnu ikke modtaget depositummet på trods af at de har sagt både til min mand og de der senere er flyttet ind i huset, at vi ville få det fulde beløb tilbage. Vi har forsøgt at få kontakt via opkald, SMS og brev men de svarer aldrig. Vi vil jo så gå videre med sagen, men hvem går vi til?

Er det advokat med det samme og i så fald er der "specielle" advokater eller bare den "lokale"?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

FruHolm <3

Jetjen skriver:

Vi flyttede fra et lejet hus for et halvt års tid siden men har endnu ikke modtaget depositummet på trods af at de har sagt både til min mand og de der senere er flyttet ind i huset, at vi ville få det fulde beløb tilbage. Vi har forsøgt at få kontakt via opkald, SMS og brev men de svarer aldrig. Vi vil jo så gå videre med sagen, men hvem går vi til?

Er det advokat med det samme og i så fald er der "specielle" advokater eller bare den "lokale"?

gå til en advokat, de kan altid sige hvordan i skal forholde jer til det

Anmeld

26. maj 2011

MetteDN

Tror du skal ringe til lejernes landsorganisation (LO)

Anmeld

26. maj 2011

Nemesis

synes i skal starte med at sende et anbefalet brev, hvori i giver dem 14 dages frist til at indbetale beløbet ellers går i til advokat.

I kan jo starte med den gratis advokatvagt som der er i de fleste kommuner.

:-) Sisse

Anmeld

26. maj 2011

chael

Jetjen skriver:

Er det privat eller socialt boligbyggeri??

Hvis det er privat, så skal det være et civilt søgsmål, det har jeg været igennem med en privat udlejer, der ville snørre os for knap 20.000.

Er det i et socialt byggeri, så skal i have fat i boligselskabet. Om ikke andet så sørg for at skrive breve, og gem kopier, så i har beviser.

Der skal ikke være kommunikation over sms eller telefon.

Det er en god ide at have sådanne formaliteter iorden!

Pøj pøj med det.

*Camilla 22+1

Anmeld

26. maj 2011

Jetjen

Tak piger for gode svar - så har jeg da lidt at gå videre med

Anmeld

26. maj 2011

Jetjen

chael skriver:

Er det privat eller socialt boligbyggeri??

Hvis det er privat, så skal det være et civilt søgsmål, det har jeg været igennem med en privat udlejer, der ville snørre os for knap 20.000.

Er det i et socialt byggeri, så skal i have fat i boligselskabet. Om ikke andet så sørg for at skrive breve, og gem kopier, så i har beviser.

Der skal ikke være kommunikation over sms eller telefon.

Det er en god ide at have sådanne formaliteter iorden!

Pøj pøj med det.

*Camilla 22+1

Det er privat - men håbede jo ikke det var nødvendigt med et søgsmål ligefrem. Men de skal da eller ikke have lov at beolde vores penge. Men så må jeg jo ha' fat i en advokat..

Håber du fik dine penge!

Anmeld

26. maj 2011

Mette.

Start med at kontakte LLO, hvis du er medlem eller melder dig ind kan de hjælpe dig med din sag for få hundrede kroner - det er klart den vej der er at foretrække først. En advokat kan meget hurtig blive dyr og min erfaring er at LLO klart kan hjælpe dig bedre end gratis advokatbistand.

De vil ydermere kunne give dig den bedste rådgivning fremadretten. Jeg håber i får jeres penge tilbage.

Mette, som læser jura og har en veninde som sidder hos LLO.

Anmeld

26. maj 2011

JuelZ

Prøv og ring til LLO som er dem som hjælper folk med lejeboligsproblemer..

Anmeld

26. maj 2011

Jetjen

Mette. skriver:

Start med at kontakte LLO, hvis du er medlem eller melder dig ind kan de hjælpe dig med din sag for få hundrede kroner - det er klart den vej der er at foretrække først. En advokat kan meget hurtig blive dyr og min erfaring er at LLO klart kan hjælpe dig bedre end gratis advokatbistand.

De vil ydermere kunne give dig den bedste rådgivning fremadretten. Jeg håber i får jeres penge tilbage.

Mette, som læser jura og har en veninde som sidder hos LLO.

Ja det bliver nok vejen frem. Tænker nemlig også om det overhovedet kan betale sig for os med udgifter til advokat. Ved du om vi selv skal betale den regning uanset vi vinder sagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.