Akkut lægehjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2011

ESV

SanneBoe skriver:

Hvorfor vi du gå til pressen?

Du kan vælge at indsende en klage til patientklagenævnet og se om du så får noget ud af det, men pressen er li i overkanten syntes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
aklejel skriver:

Han har stadig feber, men han har svært ved at komme af med afføring så tror mere det er derfor han har feber. Men lægehuset nåede ikke engang at spørge ind til hvordan han var, de sagde bare nej med det samme.

Men skal ikke ha læge der mere for skal med bussen for at komme der til.

Jeg kan sagtens forstå frustrationen over at stå med et sygt barn, og de bekymringer det unægteligt medfører. Og jeg håber, at han meget snart er på toppen igen.

Hvis han har svært ved at komme af med afføringen, burde din egen læge eller SP kunne komme med råd og vejledning, og evt. medicinering. Og som før nævnt kan et lægehus du ikke er tilknyttet sagtens afvise jer - med mindre det er helt akut livstruende, så går jeg da ud fra at lægeløftet forpligter dem til at hjælpe.

Men hvis du har din egen læge, hvorfor så overhovedet søge det lægehus? (er bare lidt nysgerrig her).

Anmeld

26. maj 2011

aklejel

ESV skriver:

Hold da op gå til pressen med hvad altså??????

jeg kan sagtens forstå du er frustreret over at dit barn er sygt men så kør det på skadestuen eller til lægevagten. Alle på nær din egen læge, lægevagten og skadestuen må gerne blankt afvise at se jer og hos lægevagten sidder der personale til at sorterer i opkaldende så ALLE ikke bare tager afsted..

Men hvis du virkelig er så bekymret må du jo køre på skadestuen med dit barn, de må i hvert fald ikke afvise jer omend jeg ikke forstår at et barn med 39,7 skal tilses af en skadestue læge.

hvis du læser på nettet står der at børn med høj feber i mere end 3 døgn i træk skal tilses af en læge indtil da kan du bare sørge for at lindre og at barnet drikker rigeligt med væske.

Han har været ved læge og hun sendte os på skejby sygehus så et eller andet sted var det jo alvorligt.

Anmeld

26. maj 2011

hilma

aklejel skriver:

Altså min egen læge sagde at de skulle ta imod os, og vi har haft læge der før og min kæreste har stadig læge der.

Nej det er noget der lige er opstået.

men barnet hører vel til morens lægehus? jeg tænker bare at hvis det er akut opstået, så kan den anden læge jo godt tage imod jer, men hvis det er noget din egen læge kender til og følger med på, så tænker jeg at lægevagten måske har skønnet det er bedst at blive set af egen læge?

uanset hvad så håber jeg at dit barn har det ihvertfald lidt bedre aldrig rart med et barn der er sygt..

Anmeld

26. maj 2011

Stéphanie

aklejel skriver:

Min søn på 6 måneder har haft 39,7 i feber siden i går. Og da jeg ringede til lægehuset i Allingåbro ville de ikke ta imod os, godt nok har vi ikke læge der mere. Men de skal ta imod akkutte patienter.

Og det værste er at da vi så snakker med lægen i Grenå får vi af vide at vi skal på Skejby sygehus, for der er en risiko for at hans tarme har sat sig fast i sig selv.

Og nu kommer pointen, synes i at jeg skal gå til pressen med det nummer Allingåbro lægehus lavede ?

Kan sagtens forstå at du er frustreret, men nu er det sådan at lige præcis det lægehus du hentyder til KUN tager imod meget akutte patienter der ikke er deres egne i tidsrummet 16-17 hvor lægevagten i Randers åbner. Tror ikke at de har vurderet det som værende meget akut. Men kan godt forstå at du føler dig frustreret!! Håber alt går godt med den bette

Anmeld

3. juni 2011

aklejel

hilma skriver:

men barnet hører vel til morens lægehus? jeg tænker bare at hvis det er akut opstået, så kan den anden læge jo godt tage imod jer, men hvis det er noget din egen læge kender til og følger med på, så tænker jeg at lægevagten måske har skønnet det er bedst at blive set af egen læge?

uanset hvad så håber jeg at dit barn har det ihvertfald lidt bedre aldrig rart med et barn der er sygt..

Han har det super nu, men man bliver bare mega forskrækket når man får af vide man skal på sygehuset med sit barn, når man kun går ud fra at det har lidt feber.

Anmeld

3. juni 2011

aklejel

Stéphanie skriver:

Kan sagtens forstå at du er frustreret, men nu er det sådan at lige præcis det lægehus du hentyder til KUN tager imod meget akutte patienter der ikke er deres egne i tidsrummet 16-17 hvor lægevagten i Randers åbner. Tror ikke at de har vurderet det som værende meget akut. Men kan godt forstå at du føler dig frustreret!! Håber alt går godt med den bette

Han har det heldigvis fint i dag, men puuh sikke en forskrækkelse man får af sårn en besked.

Anmeld

3. juni 2011

Bare-mig

aklejel skriver:

Min søn på 6 måneder har haft 39,7 i feber siden i går. Og da jeg ringede til lægehuset i Allingåbro ville de ikke ta imod os, godt nok har vi ikke læge der mere. Men de skal ta imod akkutte patienter.

Og det værste er at da vi så snakker med lægen i Grenå får vi af vide at vi skal på Skejby sygehus, for der er en risiko for at hans tarme har sat sig fast i sig selv.

Og nu kommer pointen, synes i at jeg skal gå til pressen med det nummer Allingåbro lægehus lavede ?

Jeg har haft læge i allingåbro og ringede engang fordi min datter havde haft feber nogle dage og den nu var steget til 40,6 og jeg derfor gerne ville have lægen til at se hende samme dag. Deres svar var at der ingen tider var før dagen efter - så jeg kunne ringe til vagtlægen når de åbnede kl 16 (Jeg ringede til lægen kl 08)

Så jeg har skiftet læge..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.