2. lægeundersøgelse - SKAL det være i uge 25?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.380 visninger
17 svar
0 synes godt om
25. maj 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger!

Jah nu er det sådan at jeg er i uge 25 - og jeg har da FULDSTÆNDIGT glemt, at jeg skulle ringe og bestille lægetid til denne uge. Er der nogen grund til, at det ikke kan blive i uge 26? Er der overhovedet en grund til, at det er i denne uge?

Jeg har hørt at 3. lægeundersøgelse for nogle er i uge 32, og for andre i uge 35.

På forhånd tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

hilma

det tror jeg nu ikke at det SKAL men jeg var selv afsted da jeg var i uge 24, det er måske forskelligt fra sted til sted.. 

Anmeld

25. maj 2011

Ka+Ma=Be

hilma skriver:

det tror jeg nu ikke at det SKAL men jeg var selv afsted da jeg var i uge 24, det er måske forskelligt fra sted til sted.. 

Nå, ok Nej så betyder det nok ikke så meget. Kunne heller ikke lige tænke mig til, hvad der var så "vigtigt" i den uge hehe

Men tak for dit svar

Anmeld

25. maj 2011

Fenja09

Jeg har næsten selv lige været til 2. svangerskabsundersøgelse og det var i uge 24, men synes da bare at du skal ringe og bestille en tid, der er jo ikke så meget at gøre ved det når du har glemt det

Anmeld

25. maj 2011

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Jeg har næsten selv lige været til 2. svangerskabsundersøgelse og det var i uge 24, men synes da bare at du skal ringe og bestille en tid, der er jo ikke så meget at gøre ved det når du har glemt det

Ja, det har jeg også tænkt mig Jeg kom bare til at tænke på det i dag, hvor jeg er 24+4 - så hvis jeg ikke får en tid fredag (den eneste dag jeg kan) så ville det ikke være i uge 25.

Men jeg kan forstå at det varierer lidt, hvornår man kommer til lægen

Anmeld

25. maj 2011

CamillaValby

Katte87 skriver:

Ja, det har jeg også tænkt mig Jeg kom bare til at tænke på det i dag, hvor jeg er 24+4 - så hvis jeg ikke får en tid fredag (den eneste dag jeg kan) så ville det ikke være i uge 25.

Tror det er forskelligt hvordan lægerne også regner på det.

Jeg skal afsted når jeg er 25+2. Da de og jeg selv regner det for at være uge 25 og ikke uge 26.

<Håber det gav en smule mening

Anmeld

25. maj 2011

Ka+Ma=Be

CamillaValby skriver:

Tror det er forskelligt hvordan lægerne også regner på det.

Jeg skal afsted når jeg er 25+2. Da de og jeg selv regner det for at være uge 25 og ikke uge 26.

<Håber det gav en smule mening

Godt at i alle kan bekræfte mig i, at det er totalt ligegyldigt hehe.

Det er dejligt at vide Så ringer jeg bare til lægen i morgen og finder ud af det.

Anmeld

25. maj 2011

Fenja09

Katte87 skriver:

Har lige søgt lidt på nettet og kan læse mig frem til, at 2. lægeundersøgelse sker når man er omkring 24 uger henne - så tror ikke det gør så meget at du får tid nu

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/2-laegeundersoegelse.htm

Anmeld

26. maj 2011

Ka+Ma=Be

Fenja09 skriver:

Har lige søgt lidt på nettet og kan læse mig frem til, at 2. lægeundersøgelse sker når man er omkring 24 uger henne - så tror ikke det gør så meget at du får tid nu

http://www.min-mave.dk/artikler/graviditet/almindelige-undersoegelser-under-graviditeten/2-laegeundersoegelse.htm

Ringede i dag, og fik først tid d. 9. juni Der er jeg så næsten 27 uger henne - men det gjorde ikke noget sagde hun Hun spurgte bare lige kort til, om alt gik som det skulle.

Men tak til jer alle for svar

Anmeld

14. juni 2011

Mira0911

Ved godt din tråd er lidt "gammel"... 2. lægebesøg jeg var til i sidste uge, der var jeg 25+3 og fik ikke noget at vide om at det var for sent eller noget.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.