Dukker til drenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2008

Christinahr

ladydan1 skriver:

her har manden den samme holdning..og jeg ender nok med at gøre som dig. Manden mener det er HOMO at lege med dukker når man er dreng..men han er også ekstremt homofobisk.

Et køkken er okay,...for de fleste tvkokke er jo mænd!! men en dukke --nææh det er ikke til drenge...
Drenge har da ligeså meget brug for i deres udvkling at putte, lære at give omsorg, empati og lege far,mor og barn.

Så her ender det også med at her pludselig er en dukke.

:-) Sisse

Jeg har flere såkaldte "homo" venner og dem ville jeg da blive stolt over at min dreng lignede - homo eller ej, så se at få fortalt manden lidt om hvordan verdenen hænger sammen idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

MorCamilla

JA.... Mikkel har også en dukke 60.png og han elsker den...

Anmeld

17. november 2008

Nemesis

Eva skriver:

Stakkels jeres barn...han tager sig jo så heller ikke af ham, laver mad osv...da det jo er homo???

Da min x så lidt forkert ud da jeg sagde Konrad skulle have dukke...da sagde jeg jo at det netop var fordi at han så hans far gøre alle de ting, at han spejlede sig og ville være som ham. Så jeg ser det som et sundt og godt tegtn på at de drengebørn har en far der er forbilleder og viser kærlighed og omsorg.

Knus..

hihihih den tror jeg da jeg vil bruge imod ham næste gang han protesterer. Den med at han spejler sig i sin far. For far kan nemlig både lave mad, bage, bade, putte og alle de andre ting.

Den kan han jo ikke rigtig argumentere imod

Sisse

Anmeld

17. november 2008

Nemesis

Christinahr skriver:

Jeg har flere såkaldte "homo" venner og dem ville jeg da blive stolt over at min dreng lignede - homo eller ej, så se at få fortalt manden lidt om hvordan verdenen hænger sammen idag

Bare rolig, jeg har også selv "homo"venner og han kan være uenig alt det han vil, men når jonas vil have en dukke, skal han da have det.

Han elsker at køre med sådan en lille klapvogn, men når han er hjemme er det stadig pt biler, busser, tog og bøger der er hittet.

Sisse

Anmeld

17. november 2008

Miamaja

vores har ogsaa interesse for dukker saa jeg har allerede kobt en sod chokolade brun en til ham synes bare det er DEJLIGT at se drenge vise lide blodere sider af sig selv end for meget tju bang

Anmeld

17. november 2008

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Ja, selvfølgelig kan de da det!

Min dreng er 2 år, og han elsker at lege med storesøsters dukker, det er så sødt.
Overvejer at købe en drengedukke til ham, da storesøster ikke altid giver ham lov til at låne sine!

Rikke.

Anmeld

17. november 2008

Anne

Rasmus har også haft en dukke, som hed Sofie. Vi købte tøj, badekar etc til hende og hun var interessant i et halvt års tid. Jeg synes, det er rigtig godt for drengene, at de får deres omsorgsgen stimuleret ved at lege med dukker.
Jeg blev i hver fald meget rørt, når Rasmus nussede dukken og hviskede små historier til den, når de sku sove. Han har spejlet sig i det jeg har gjrot, og det synes jeg er meget positivt (for jeg er jo verdens bedste mor 76.gif)

Så jeg synes det er super godt, at du har købt en dukke, selv om daddy ikke synes det er pisse fedt, at jeres søn leger med pigeting 60.png

KH
Anne

Anmeld

17. november 2008

Astrid P

Min nevø havde en baby-dukke der hed Finn... Det synes jeg alligevel var et rimelig sejt navn!

Anmeld

17. november 2008

BellaT

Astrid P skriver:

Min nevø havde en baby-dukke der hed Finn... Det synes jeg alligevel var et rimelig sejt navn!

Ha Ha Ha, Finn!... Det er et totalt sejt navn til en dukke.

Phillip skal da også have en dukke hvis han vil det. Øhh, han har faktisk to styks nu jeg tænker efter..
Men lige nu er det Abe der bliver puttet. Ae ae, lægge aben ned, dyne på, pludren, godnat. Et par sekunder efter skal Abe op igen. Men det er SÅ sødt. Ved ikke helt om jeg skal købe en dukkevogn til ham... I mødregruppen er der altid kamp om pigernes dukkevogne. Og det er især de to drenge der vil lægge dukker i og drøne rundt med dem.

Hans far legede også både med biler og dukker. Kan ikke se noget problem i det. Så må piger jo heller ikke lege med biler..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.