Sundhedsplejsken :( så skuffet og gal

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2011

Laulund87

Jeg forstår godt nok heller ikke at et barn i den alder kan overspise Han burde da selv kunne styre det og spise det han har lyst til.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2011

Moar2011

Malonde1985 skriver:

Ej det er da noget værre møg! Hun burde da have styr på det, som sundhedsplejerske . Stakkels lille dreng dog . Godt I blev sendt videre af lægen, så det da ikke fortsatte! Ej hun burde få en anmeldelse eller noget...  ved godt folk kan begå fejl, men det der er jo helt ude i hampen - hun kan jo se hvor meget han tager på osv. Kan sørme godt forstå i er chokkeret!! Jeg ville nok bede om en anden sundhedsplejerske - ville ha det så stramt med at hun skulle komme igen og vurdere mit barns helbred - ville slet ikke kunne stole på hende

jeg og kæresten har os rigtig svært ved at se hende i øjne igen .. en sygeplejske på børne afdelningen sagde til os at vores sundhedsplejske får et brev om at vi har været det, og hvorfor vi har været der .. så håber jeg inderligt at hun får en meget grim smag i munden ,,

mister jeg ikk min mødregruppe så , for den opstarter hun jo ..

Anmeld

25. maj 2011

Carina:-)

NEJ!

Små børn skal IKKE på slankekur,de skal spise når de har lyst-Især ammebørn hvor man jo ikke kan måle mængden.

Børn der er små fra start tager tit voldsomt på i starten fordi de skal indhente noget.

Og self. får dit barn ikke livstilsygdomme -Er rystet over den læge.

Ring til din sp asap-Og lov mig så at du giver Storm mad når han kalder efter det.

At "nægte" ham mad er svigt,og kan skade ham .

Han lærer jo kun at det ikke nytter noget at kalde,for jeg bliver ikke hørt

Anmeld

25. maj 2011

Moar2011

Muffi<3 skriver:

Det har jeg simpelthen aldrig hørt om , at de små kunne tage for meget på og overspise når de bliver ammet

Ring til din sp og forklar hende sagen og hør hvad hun har at sige ?

Kan jo være han har taget et kæmpe ryk som brystbørn nu gør og måske hans vægt vil lægge stille de næste par uger ..

Storm kan ikke mærke hvornår han er mæt, derfor bliver han ved med at spise, og så får han tilsidst så ondt i maven ..

småbørn må hun tag 25g på om dagen, han tog 70g på .. han har snart for dobbelt hans fødsels vægt ..

Anmeld

25. maj 2011

Moar2011

Lullaby skriver:

Altså min den 1 var da en fedberg og vi fik af vide fra både læge og sp at hun bare skulle spise og at et ammebarn ikke kan tage for meget på.. hmm.. jeg ville få en second oppinion af min egen læge..

var hun også for tidligt født ? - det var bare det vi fik afvide oppe på sygehuset ..

storm kunne ikke mærke hvornår han var mæt, han lagde jo ved mit bryst hver 2time , han fik tilsidst så ondt i maven at han ikk ku lave bom bom og han græd ..

Anmeld

25. maj 2011

dorthemus

Babyklar skriver:

jeg og kæresten har os rigtig svært ved at se hende i øjne igen .. en sygeplejske på børne afdelningen sagde til os at vores sundhedsplejske får et brev om at vi har været det, og hvorfor vi har været der .. så håber jeg inderligt at hun får en meget grim smag i munden ,,

mister jeg ikk min mødregruppe så , for den opstarter hun jo ..

Jeg synes du skal tale med hende så I kan få det ud af verden

Anmeld

25. maj 2011

Carina:-)

Babyklar skriver:

Storm kan ikke mærke hvornår han er mæt, derfor bliver han ved med at spise, og så får han tilsidst så ondt i maven ..

småbørn må hun tag 25g på om dagen, han tog 70g på .. han har snart for dobbelt hans fødsels vægt ..

Men han er jo også lille fra start.

Det udligner sig altså når han bliver ældre.

Jeg har altid fået små børn,og de har taget vildt på i starten.

Prøv at tænke på dem der får et barn på 1500 gram.De skal jo tage mere på end dem der vejer 3500 g.

Hvis de også kun skal fordoble så vejer de jo kun 3 kg ved 6 mdr...

Anmeld

25. maj 2011

Lady Marion <3

Babyklar skriver:

begge mine sønner har taget langt mere på end 25 g pr dag , så tror seriøst ikke der er noget at bekymre sig om ,, Ondt i maven får spædbørn ofte ..

Anmeld

25. maj 2011

Moar2011

FrøkenHedegaard skriver:

Først og fremmest en  til dig...

Jeg ville tage en snak med min sundhedsplejersker, for at høre hvordan og hvorledes!! At hun siger det ene og at I så rent faktisk bliver indlagt fordi bettemanden har OVERSPIST

Der er noget der ikke hænger sammen - når hun siger at det er helt okay! Man skulle næsten tror at hun ikke havde hørt efter hvad du sagde, og at hun ikke havde fulgt ORDENTLIG med på hans vægt..

Kan gost forstå at du er ked af det, MEN MEN - du er IKKE en dårlig Mor!! Op med humøret, også må du give Storm sutten og gå lidt rundt med ham - tror det vil være en lidt hård tid at få ham vendt af med at spise hele tiden - men det skal nok komme!!

VÆR´ STÆRK MIN SØDE VEN

nu skal jeg jo heller ikke sidde og lege klog ..

men det hvis noget med at når han er for tidligt født, er det alt for meget at stige på 12dage, han kan slet ikk fordøje så meget mad.. derimod at hvis han var født til tiden, så ved jeg så ikke om der gælder de samme regler..

det kan være hun hvade glemt at han var for tidligt født. jeg spurgte hende nemlig om han egentlig gerne måtte tag så meget på , ja det gjorde ingenting når det var mit mælk ..

Ja tager gerne kampen op, så han kan blive en glad dreng og ikke have så ondt i han mave at han ikke kan komme af med afførningen og græder .. og han kan få en rytme ..

Anmeld

25. maj 2011

Siljes Mor

Kan godt forstå din reaktion da.. men du må ikke føle dig som en dårlig mor, for det er du langt fra. Det er en stor vægt øgning, men du skal være glad for at du er så god til at producere mælk. Jeg måttte opgive at amme, fordi der bare var for lidt at komme efter, og hun tog ikke på som hun skulle. Måske du kunne tilbyde ham lidt vand for at dæmpe hans sult indtil han må komme til brystet igen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.