Kunne du finde på at tage lån i dit hus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Lån i huset...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.543 visninger
21 svar
0 synes godt om
17. november 2008

Honningblomst

til noget som ikke var forbedringer på huset??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

Diana...

Det kommer helt and på hvad det er til hvis det til rejse eller andet i den dur nej, men hvis det til ny bil ja det kunne jeg godt. vi står og har hus og skal have en bil og der sagde vores bank mand selv at han synes vi skulle tage lånet i huset for så for vi en bedre rente så ja det kunne jeg sagtens. men jeg kunne ikke finde på det til rejse, nye møbler osv det noget vi spare op til.

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

Diana/Claus skriver:

Det kommer helt and på hvad det er til hvis det til rejse eller andet i den dur nej, men hvis det til ny bil ja det kunne jeg godt. vi står og har hus og skal have en bil og der sagde vores bank mand selv at han synes vi skulle tage lånet i huset for så for vi en bedre rente så ja det kunne jeg sagtens. men jeg kunne ikke finde på det til rejse, nye møbler osv det noget vi spare op til.

Må jeg spørge hvorfor....altså hvor forskellen er??

Uha, synes godt nok det er noget modigt at låne op i huse som tiden er pt...kender desværre flere som har brændt sig godt og grundt på det og nu sidder stavnsbundet til en lejlighed med minus friværdi i....Men ja, jeg har heller ikke så meget forstand på det...jeg er vidst bare ret forsigtig...

Knus...

Anmeld

17. november 2008

lonemus

Jeg har ikke svaret, da jeg mangler en svarmulighed!

Jeg kunne aldrig finde på at tage lån i huset, med mindre det var til forbedringer på huset. Når det så er sagt har jeg dog én undtagelse; ved sygdom! Hvis det var til behandling i udlandet mv., jamen så ville jeg uden tvivl tage lån i alt det jeg kunne.
Men ellers ikke.

Lone

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

lonemus skriver:

Jeg har ikke svaret, da jeg mangler en svarmulighed!

Jeg kunne aldrig finde på at tage lån i huset, med mindre det var til forbedringer på huset. Når det så er sagt har jeg dog én undtagelse; ved sygdom! Hvis det var til behandling i udlandet mv., jamen så ville jeg uden tvivl tage lån i alt det jeg kunne.
Men ellers ikke.

Lone

Uha JA....den havde jeg glemt....men jo, var der sygdom ville jeg gøre alt og sælge og låne hvad som helst....

Anmeld

17. november 2008

Bastian

Det sidste (og eneste) lån vi tog i huset blev brugt til forbedringer: badeværelse, brændeovn, slibning af gulv, nye vinduer og døre mm. Jeg kunne ikke finde på at tage lån på nuværende tidspunkt. Godt nok har vi stadig en del friværdi men med det niveau huspriserne falder, skal man godt nok have is i maven.

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

Bastian skriver:

Det sidste (og eneste) lån vi tog i huset blev brugt til forbedringer: badeværelse, brændeovn, slibning af gulv, nye vinduer og døre mm. Jeg kunne ikke finde på at tage lån på nuværende tidspunkt. Godt nok har vi stadig en del friværdi men med det niveau huspriserne falder, skal man godt nok have is i maven.

Ja, det er sgu ved at være små-farligt....puha, godt vi fik solgt...

Anmeld

17. november 2008

Diana...

Eva skriver:

Må jeg spørge hvorfor....altså hvor forskellen er??

Uha, synes godt nok det er noget modigt at låne op i huse som tiden er pt...kender desværre flere som har brændt sig godt og grundt på det og nu sidder stavnsbundet til en lejlighed med minus friværdi i....Men ja, jeg har heller ikke så meget forstand på det...jeg er vidst bare ret forsigtig...

Knus...

Renten er forskelden vi har en meget lav rande i vores hus og hvis vi skulle ud og lave et bil lån ville renten blive højre. Ja det tør vi godt for vi har næsten ikke givet noget for vores hus og min kæreste har så renoveret det helt så det står næsten som nyt og har lavet det hele selv så det står nu til over det dobbelte af hvad vi ga for det kommer til at tjene godt på det. og nu det ikke flere 100.000 vi har lånt det bare 50.000 til en brugt toyota st. car men ville ikke ture hvis det var til en ny bil. men nu står vi heller ikke og skal flytte og har ikke planer om det de næste 5-10 år og der håber vi at det hele ser mere lyst ud til den tid.
Det kun godt og være forsigtig...

Anmeld

17. november 2008

Honningblomst

Renten er forskelden vi har en meget lav rande i vores hus og hvis vi skulle ud og lave et bil lån ville renten blive højre. Ja det tør vi godt for vi har næsten ikke givet noget for vores hus og min kæreste har så renoveret det helt så det står næsten som nyt og har lavet det hele selv så det står nu til over det dobbelte af hvad vi ga for det kommer til at tjene godt på det. og nu det ikke flere 100.000 vi har lånt det bare 50.000 til en brugt toyota st. car men ville ikke ture hvis det var til en ny bil. men nu står vi heller ikke og skal flytte og har ikke planer om det de næste 5-10 år og der håber vi at det hele ser mere lyst ud til den tid.
Det kun godt og være forsigtig...

Uha, jeg ser jo bare alle hvis'erne....og så den der med at en bil jo næsten er værdiløs efter 15 år, men lånet er der stadig...og hvad nu hvis man skal sælge, kan jo ske så meget.
Men renten er vel også billigere hvis du så skal låne til møbler, ferier, bryllup etc...faktisk tror jeg at billån udover huslån er noget af det billigste at låne til.
Men ja, som sagt er jeg jo også sele-livrem typen...

Anmeld

17. november 2008

Diana...

Vi ville stadig ikke miste hvis vi blev nød til at sælge for når jeg siger vi har fået det billigt så det næsten som et håndværker tilbud vi har købt det for og det bådet blevet større og bedre og vi har ikke brugt særlig meget på det da vi selv har lavet det hele. så jeg helt rolig og igen det ikke 3-500000 vi har lånt det 50000. Jeg er helt rolig og ser kun lyst på fremtiden for eller bliver jeg sku da skør hvis jeg skal tænke på (hvis nu).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.