Andre med hovedpine/migræne??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.817 visninger
26 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

klmf

Har lidt af daglig hovedpine i snart fem måneder nu og var så til neurolog i dag. Hun mener det er en medicinudløst hovedpine - jeg tager smertestillende hver dag pga. en rygskade - så nu skal jeg prøve noget medicin. Har fået recept på Riboflavin (B-vitamin) og noget muskelafslappende.

Hvis der er nogen med hyppig hovedpine el. migræne - hvad gør I, hvad hjælper, hvad tager I for det??

Det er godt nok strenge! Synes det forringer ens livskvalitet enormt meget - meget mere end mine rygsmerter faktisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Simon's moar <3

lotchen skriver:

Har lidt af daglig hovedpine i snart fem måneder nu og var så til neurolog i dag. Hun mener det er en medicinudløst hovedpine - jeg tager smertestillende hver dag pga. en rygskade - så nu skal jeg prøve noget medicin. Har fået recept på Riboflavin (B-vitamin) og noget muskelafslappende.

Hvis der er nogen med hyppig hovedpine el. migræne - hvad gør I, hvad hjælper, hvad tager I for det??

Det er godt nok strenge! Synes det forringer ens livskvalitet enormt meget - meget mere end mine rygsmerter faktisk...

Puha, det lyder ikke rart  
Lider selv af migræne, dog får jeg mit som anfald, hvor der går ind og "lammer" mine nerver, så jeg hverken kan se, snakke, høre, eller stå op og skal udenfor med så lidt tøj på som muligt, da jeg sveder helt eksremt.
Men mine tabelletter hedder Sumatriptan 50 mg. De hjælper på mig, førhen fik jeg anfald ca. hver 2 mdr., nu er det nok 6 mdr. siden jeg sidst har haft et anfald.

Anmeld

24. maj 2011

klmf

Simon's moar <3 skriver:

Puha, det lyder ikke rart  
Lider selv af migræne, dog får jeg mit som anfald, hvor der går ind og "lammer" mine nerver, så jeg hverken kan se, snakke, høre, eller stå op og skal udenfor med så lidt tøj på som muligt, da jeg sveder helt eksremt.
Men mine tabelletter hedder Sumatriptan 50 mg. De hjælper på mig, førhen fik jeg anfald ca. hver 2 mdr., nu er det nok 6 mdr. siden jeg sidst har haft et anfald.

Migræne er simpelthen noget af det værste der kan overgå en:/ Foreløbig er det kun toppet af at føde, ellers har jeg ikke oplevet noget værre...

Godt din medicin hjælper, det er dejligt

Anmeld

24. maj 2011

oerbaek

Jeg har tit hovedpine ret voldsomt, jeg har fået at vide at det ikke er migræne men jeg tror altså ikke på det... jeg får så ondt i hovedet at jeg kaster op af det og ser stjerner, det eneste der hjælper på mig er at gå i seng og sove og så er det ikke engang en garanti for at det er ovre når jeg vågner... 

jeg har faktisk haft en ret slem hovedpine siden i går formiddags og har det stadig, der er ikke nogen smertestillende der hjælper i øjeblikket, jeg ammer og må jo kun tage pernodil eller lign. men de hjælper slet ikke på mig desværre så jeg må bare holde det ud indtil det går over

Anmeld

24. maj 2011

Simon's moar <3

lotchen skriver:

Migræne er simpelthen noget af det værste der kan overgå en:/ Foreløbig er det kun toppet af at føde, ellers har jeg ikke oplevet noget værre...

Godt din medicin hjælper, det er dejligt

Det er virkelig ubehageligt, gik i 3 år, før de fandt ud af hvad det var, selvom jeg op til flere gange sagde, at min far, hans 3 søskende og min farmor lider af det! Det var bare træls!
Håber du får dig noget medicin der hjælper dig! Har du prøvet at blive scannet? Jeg har været i en scanner, en af de der store runde nogle, der larmer monster meget og så en anden gang fik jeg elektroder på hovedet, hvor hun målte alt muligt.. På den måde, fandt de ud af det..
Ja, det er super lækkert.

Anmeld

24. maj 2011

Bshizzle

Jeg har kronisk hovedepine..
Jeg var ude for en ulykke for 3 år siden, og siden den dag har jeg haft piskelsmæld med kroniske smerter i hovedet, nakke og ned i ryggen.

Jeg har prøvet et hav af div smertestillende.. både igennem min egen læge og på smertecenter OUH.

Nu da jeg er gravid, er jeg stoppet med at ta smertestillende..
Dvs min hovedepine driller endnu mere, og jeg gør det at jeg får Massage, Zoneterapi, drikker masser af vand og tager en morfar på sofaen næsten hver dag ( går hjemme.. gjort lidt siden ).

Men drik en masse vand, lave nakke massage.. ( evt få en til at give dig massage ).

Anmeld

24. maj 2011

GitteC78

Jeg har også migræne, når jeg får det får jeg også synsforstyrrelse, hvilket ikke er sjovt.

Jeg var hos en neurolog for nogle år siden, jeg fik nogle piller som jeg skulle tage hver dag i 3 mdr. og derefter skulle jeg begynde at trappe ud af dem. Man måtte kun tage dem i en kort periode.... Han mente også at jeg skulle stoppe med p-piller. Jeg får nu ca 2-3 meget slemme anfald om året, hvor jeg har mega ondt i hovedet, synsforstyrrelse og kvalme.

Når jeg har migræne, skal jeg bare ligge hjemme i fred og under dynen. Jeg tager Ipren som hjælper ok.

Anmeld

24. maj 2011

samantha1986

lotchen skriver:

I en periode led jeg meget af migræne som nogen gange blev afløst af spændings hovedpine og det var virkelig ulideligt. Det kunne være sådan at jeg havde ondt to dage hvor jeg så på tredje dagen havde det fint og så kom det igen på fjerde dagen.

Lægen mente at migrænen blev udløst af madvarer. Og her fandt jeg ud af at især chokolade og mad stegt i fedt stof var en stor synder. så det stoppede jeg med og det blev faktisk bedre men der gik lang tid.Jeg har i mens lægen skulle finde ud af hvad det var, været på depressions piller men det var piller på 10 mg tror jeg det var. Og det gav en afslappende effekt og det hjalp lidt. men jeg måtte kun tage dem i en måned. jeg flyttede til en anden by og lægen havde ikke kunne stille en endelig diagnose da det skiftede mellem migræne og spændingshovedpine.

I den nye by begyndte jeg igen med slemme dage og måtte til den nye læge. han udskrev muskel afslappende middel og noget mod hovedpine. Jeg tog det efter behov i et år, og der var der ikke meget virkning tilbage. og kom ind til en anden læge for at forny recepten. det viser sig den anden læge gav mig piller med morfin i. ikke særlig fedt at finde ud af.

I dag har jeg fået briller som jeg bruger efter behov og som har hjulpet rigtig meget. og jeg døjer kun med migræne lige omkring menstruation.

Jeg har forresten også prøvet akupunktur som også havde en god virkning.

Hvis jeg var dig så ville jeg skrive op hvad du spiser og se om der er et mønster altså noget mad der udløser hovedpinen. evt få tjekket om du skulle have briller.

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg har selv fået stærke smertestillende i en årrække, men efter en MA, droppede jeg medicinen, og gik ned i tid, og jeg fik det bedre.

Mine smerter er der selvfølgelig stadig, men ikke på helt samme konstante måde, som da jeg fik medicin. Jeg sover bedre, går ikke rundt i en osteklokke, og skal ikke op at tisse 8 gange om natten.

Efter graviditet, tager jeg kun panodil zap, og går ellers til noget behandling for mit piskesmæld, og det nøjes jeg med nu. Jeg synes at bivirkningerne var alt for voldsomme. Jeg får det stadig rigtig slemt med hovedpine, og så må jeg blive hjemme fra arbejde, men alt i alt har jeg det faktisk bedre uden medicinen.

Anmeld

24. maj 2011

samantha1986

oerbaek skriver:

Jeg har tit hovedpine ret voldsomt, jeg har fået at vide at det ikke er migræne men jeg tror altså ikke på det... jeg får så ondt i hovedet at jeg kaster op af det og ser stjerner, det eneste der hjælper på mig er at gå i seng og sove og så er det ikke engang en garanti for at det er ovre når jeg vågner... 

jeg har faktisk haft en ret slem hovedpine siden i går formiddags og har det stadig, der er ikke nogen smertestillende der hjælper i øjeblikket, jeg ammer og må jo kun tage pernodil eller lign. men de hjælper slet ikke på mig desværre så jeg må bare holde det ud indtil det går over

Jeg vil altså mene det er migræne for jeg har det på nøjagtig samme måde når jeg får migræne anfald.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.