Designermøbler og kunst i hjemmet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

K.Rehder

Nok ikke så meget kunst som sådan, men sætter stor pris på designervarer og antikviteter... er STOR fan af Rosendahl, Georg Jensen, Bing&Grøndahl osv.... 

Synes også at noget tøj kan betegnes som "kunst"... Munte+Simonsen, Desigual, "Day" By Birger et Mikkelsen......you name it- I love it! og det hænger rigtig godt i mit skab (dermed ikke sagt at jeg har noget imod H&M, for det har jeg bestemt ikke)!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

SussieThyssen

Eva. skriver:

er det noget I har eller gerne vil have og ikke mindst, er I vokset op i hjem med dette?

Jeg er desværre ikke, men er meget facineret af hjem hvor der er møbler og kunst som der er tænkt over og som ikke bare er det som hver mand har og kan få fat i....og jeg vil virkelig gerne lære mere om det og finde møbler, brugskunst og malerier osv til mit hjem gennem tiden...lige nu er der vidst desværre hverken tid eller penge til at gå op i dette..

Hvad med jer...er det jer eller ikke noget I går op i?

Designermøbler nej..men tonsvis af antikviteter og smuk guldalderkunst og det der er ældre m.m. er jeg vokset op med, og det præger også mit eget hjem.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

L.J.L

Eva. skriver:

er det noget I har eller gerne vil have og ikke mindst, er I vokset op i hjem med dette?

Jeg er desværre ikke, men er meget facineret af hjem hvor der er møbler og kunst som der er tænkt over og som ikke bare er det som hver mand har og kan få fat i....og jeg vil virkelig gerne lære mere om det og finde møbler, brugskunst og malerier osv til mit hjem gennem tiden...lige nu er der vidst desværre hverken tid eller penge til at gå op i dette..

Hvad med jer...er det jer eller ikke noget I går op i?

Vores hjem bærer meget præg af loppefund. Og det indebærer også designerlamper; Verner Panton og PH lamper er vi rigtig glade for på grund af de fede designs. Men det skal være det gamle og originale. Eks. flowerpotten er super fed hvis det er de gamle modeller, der er mere sjæl i synes jeg. Du kan også få dem spritnye i de flotteste farver, men dem kunne jeg ikke drømme om at købe.

Og ja så har vi kunst på væggene, dog ikke noget kendt, det er blot min mand og jeg der har malet dem sammen, men det har stor betydning for os.

Men jeg elsker lækkert dansk design, det er super stilet, og kan pifte ethvert kedeligt IKEA hjem op, det behøver ikke at koste en formue

Anmeld

24. maj 2011

Holbæktrunten

I mit barndomshjem var der enkelte designerting fx den famøse ph-lampe (som jeg personligt synes er rædselsfuld). 

Mit hjem er og bliver en blandet landhandel. Jeg elsker møbler med historie, har bla en gammel stol min oldemor har broderet ryg/sæde/armlæn på. Elsker min gamle blå trækasse der har været brugt til eddike i gamle dage, og min gamle blå mini-kiste med gammelt tapet indeni.

Kunst på væggene er min egen, gider ikke masseproducerede billeder. Og den ene gang jeg fandt et hos en kunstner på bornholm, var det desværre alt for dyrt - tror aldrig jeg kommer til at bruge 10-20.000 på et maleri.

Er glad for kvalitet i mit køkken, og elsker mine holmegård vinglas, mine global knive osv.

Af kunst er det eneste jeg har min og min mands stjernetegn fra royal copenhagen.... Dem synes vi er smukke, og vi skal også have lillemandens når han kommer til verden...

Anmeld

24. maj 2011

SHERO

Jeg er vokset op med en far der gerne gav mange penge for møbler og lamper mv og så holder de "for evigt", jeg ville ønske jeg havde penge nok til at købe nogen lækre fede designer stole, gulvtæpper og lamper, men det er økonomien desværre ikke til... Så jeg finder elementer fra de designs jeg kan lide og bruger dem. Ellers maler jeg selv rigtig meget (og er hvis jeg selv skal sige ret god) så jeg har mine egne malerier på væggene, og skifter dem ofte ud...

Jeg går og fantasere lidt om at male new york ekspodere (som i heroes serien) i kæmpe format over sofaen.. Uhh uh godt man er sommerferie næste uge hehe...

Anmeld

24. maj 2011

Stumpen

isabellamor skriver:

det ser dog ikke helt sådan ud længere.

Det ser sku da godt ud 

Anmeld

24. maj 2011

Lullaby

Min familie har altid vægtet komfort fremfor design. Det skulle kunne holde til 4 børn, kat og hund så de dyre møbler har aldrig været på tale.

Jeg selv er af den samme støbning. Mit hjem oser af hygge, hjemlighed  og afslapning og sådan har jeg det bedst

Anmeld

24. maj 2011

Mi

Hvis jeg havde råd ville jeg fylde mit hjem med flot, unik design. Men det bliver nok den dag månen er en grøn ost. Men lurer ind i mellem på lauritz.com, for at drømme mig lidt væk.

Især ville jeg købe fede billeder/malerier. Jeg er så facineret af at nogle malerier at jeg bare gerne ville have dem hængende, og ikke bare en kopi, men den som kunstneren har rør ved og skabt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.