Designermøbler og kunst i hjemmet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.290 visninger
17 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Aves.

er det noget I har eller gerne vil have og ikke mindst, er I vokset op i hjem med dette?

Jeg er desværre ikke, men er meget facineret af hjem hvor der er møbler og kunst som der er tænkt over og som ikke bare er det som hver mand har og kan få fat i....og jeg vil virkelig gerne lære mere om det og finde møbler, brugskunst og malerier osv til mit hjem gennem tiden...lige nu er der vidst desværre hverken tid eller penge til at gå op i dette..

Hvad med jer...er det jer eller ikke noget I går op i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

TheLittleOne

Tror jeg har det med møbler som med tøj... Hvis jeg kan lide det, køber jeg det

Jeg er vild med store fede malerier, men pengene er desværre ikke til det :/ 

Anmeld

24. maj 2011

Isabella_mor

Eva. skriver:

er det noget I har eller gerne vil have og ikke mindst, er I vokset op i hjem med dette?

Jeg er desværre ikke, men er meget facineret af hjem hvor der er møbler og kunst som der er tænkt over og som ikke bare er det som hver mand har og kan få fat i....og jeg vil virkelig gerne lære mere om det og finde møbler, brugskunst og malerier osv til mit hjem gennem tiden...lige nu er der vidst desværre hverken tid eller penge til at gå op i dette..

jeg er vokset op i et hjem med.

Gulvtæppe. finer møbler, hjørnesofa af den gamle skole. slagbænk i køkkenet. køjesenge, og koralblå glaslysestager og små dimsesutter over ALT...

så nej ikke designerhjem... men jeg kan godt lide at kigge i ILVA katalogerne... og fantasere at jeg bor der.. 

men jeg er slet ikke så kreativ at jeg kan få mit hjem med ikeamøbler til at ligne en milion.. men jeg prøver da at gøre det flottere end det jeg er vokset op i. 

Anmeld

24. maj 2011

Laulund87

isabellamor skriver:

jeg er vokset op i et hjem med.

Gulvtæppe. finer møbler, hjørnesofa af den gamle skole. slagbænk i køkkenet. køjesenge, og koralblå glaslysestager og små dimsesutter over ALT...

så nej ikke designerhjem... men jeg kan godt lide at kigge i ILVA katalogerne... og fantasere at jeg bor der.. 

men jeg er slet ikke så kreativ at jeg kan få mit hjem med ikeamøbler til at ligne en milion.. men jeg prøver da at gøre det flottere end det jeg er vokset op i. 

Øhm var det ikke dig der lagde billeder ind af dit sort/hvide soveværelse? For det vil jeg da kalde kreativt

Anmeld

24. maj 2011

Isabella_mor

Laulund87 skriver:

Øhm var det ikke dig der lagde billeder ind af dit sort/hvide soveværelse? For det vil jeg da kalde kreativt

jo... det var det.. 

men det er jo tapetet der gør det. jeg tænker mere indretning.. møbler osv.. der er jeg totalt lost.. 

Anmeld

24. maj 2011

Noahmor

Eva. skriver:

Jeg er ikke vokset op med designermøbler som sådan, men der var kvalitetsmøbler, der kan holde til noget deriblandt nogle designmøbler. 

Tror der havde været flere, hvis der var penge til det. 

Jeg selv er vild med mange af de gamle danske møbledesigns, men er for nærig til at købe de ægte. 

Så vi har købt en del kopier i England (og ja, det er lovligt), så har fået designet uden at betale alt for meget for det og så er det stadig god kvalitet. 

Anmeld

24. maj 2011

Stumpen

isabellamor skriver:

jo... det var det.. 

men det er jo tapetet der gør det. jeg tænker mere indretning.. møbler osv.. der er jeg totalt lost.. 

Må jeg se?? Vil gerne friske vores soveværelse lidt op...

Anmeld

24. maj 2011

Isabella_mor

Stumpen skriver:

Må jeg se?? Vil gerne friske vores soveværelse lidt op...

det ser dog ikke helt sådan ud længere.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. maj 2011

Dinna88

Jeg går bestemt ikke op i designermøbler, men jeg går op i at mit hjem afspejler mig. Når jeg får mit eget sted håber jeg på at kunne tage til en masse markeder, vil gerne have antikke møbler - om ikke andet gamle, smukke møbler, som gerne skal fikses lidt op, så de bliver personlige.

Og så regner jeg stærkt med at det eneste kunst der skal være på væggene er min egen. Både malet og fotograferet. Er netop nu igang med et projekt, hvor jeg tager et billede fra hver årstid, som så skal hænge over sengen, når jeg flytter. Jeg mangler kun efterår og sommer

Ydermere elsker jeg tapet eller kunst malet direkte på væggene.

Okay,  jeg aner ikke om det var det svar du søgte

Anmeld

24. maj 2011

Fenja09

Vi har ikke designermøbler, hvis der refereres til Arne Jacobsen eller PH lamper ect. Personligt siger det mig ikke noget.

Kunst har vi en del af, men nok også fordi jeg selv er kunstmaler og sætter stor pris på malerier. Ville aldrig hænge plakater op, medmindre det er et billed af et maleri, som man aldrig ville kunne få fingrene i eller råd til. Jeg bliver nødt til at have noget kunst omkring mig, synes det sætter et personligt præg på hjemmet.

Er ligeglad med om kunstneren er kendt eller ej, så længe det er tiltaler mig.

Jeg er ikke opvokset med designermøbler og har ikke mistet noget ved det  Desuden synes jeg at der er langt mere sjæl i gamle møbler - det vil jeg hellere have stående eller købe mig til.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.