Donore

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2008

Balderson

Jeg er da forresten også bloddonor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2008

Millebasse

Jeg er både bloddoner og registreret organdonor, kunne ikke forstille mig ikke at skulle være det!! Tænk hvis man selv fik brug for det

Anmeld

17. november 2008

monstar99

Jeg er registeret ogan donor, med forbehold.
Forbeholdet er at min mand siger det okay.
Han sagt til ham at jeg gerne vil give det hele væk, så andre kan få glæde af min krop når jeg nu ikke bruger den mere.
Men han har lidt svært ved det.
Men han kan godt se idee idet, da kroppen jo kun er en tom kapsel efter man er død.

Jeg er ikke bloddonor da jeg er svær at stikke i og besvimer nemt når der bliver taget blod prøver, især hvis jeg ikke ligger ned.
Ville ellers gerne.

Anmeld

17. november 2008

Nemesis

er organdoner med forbehold, og har da også altid mit donerkort på mig.
JEg er ikke bloddonor, for det kan jeg ikke.
:-) Sisse

Anmeld

17. november 2008

finkedinke

Både min mand og jeg er organdonorer.
I min familie er der en arvelig nyresygdom, der med tiden kan kræve en ny nyre. Jeg er så heldig at min mor og dermed hendes børn er gået fri. Hvorimod min moster og hendes tre børn er/har været hårdt ramt.
Min mormor fik en ny nyre og nåede at have den i 25 år inden den svigtede.
Jeg elskede min mormor meget højt og er donoren evig taknemmelig for at min mormor fik forlænget sit liv og forhøjet sin livskvalitet i de år den nye nyre virkede.

Jeg er ikke tilmeldt registret men har donorkort i pungen.

Bloddoner kan jeg ikke være da de altid har problemer med at finde mine årer og stikke korrekt.

Berith

Anmeld

18. november 2008

H+S Skjolgborg.

det har jeg været ind men stoppe da jeg vente min søn fik så tappe blod da han var godt et år og besvimme derefter har jeg ikke været det efter...

Anmeld

18. november 2008

Kloster

Hej.
Ja jeg er organdoner. Det har jeg været i en del år. Jeg har ønsket at donere alt, hvad de kan bruge.
Men min mand er imod det. Han vil ikke donere noget, men har dog heller ikke fraskrevet sig det skriftligt/registreret sig det.
Har prøvet at forklare ham mit syn, men han kan slet ikke se det. Så det er imod min mand vilje.
Han flejnede da også helt, da jeg sagde, at hvis jeg kunne og løb ind i den største sorg, at misteet af vores børn, ville jeg også donere deres organer

Men det er jo så nemt at sige nu, hvor man ikke står i sorgen.

Men jeg er virkelig af den holdning, vil han have, må man også give!!

Desværre er jeg ikke bloddoner.Jeg skalkøre over 40 km for at få tappet blod, så tidsmæssigt passer det bare ikke indi mit liv lige pt.

Knoglemarv har jeg tænkt på mange gange. Men aner bare intet om det. Hvis det gør en del ondt, gør det afsindigt ondt på mig. (Har en træls smertetærskel)

Kloster

Anmeld

18. november 2008

Anja

Er registreret organdonor.

Det er da nok at være registreret, ikk ? Man behøver vel ikke gå med et kort i pungen, vel ??

Nogen kloge hoveder der ved det ?

Anmeld

18. november 2008

Nadi

Jeg er donor. Jeg er det fordi jeg ikke kan forlange at andre skal give mig deres organer, hvis jeg skulle komme ud for en ulykke og havde brug for det, uden at give noget igen.
Jeg synes det er fint dem der ikke vil være donor, bare man ta'r stilling!!

-Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.