Mærkelige smerter i ryggen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.120 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. maj 2011

Mathilde

Hej piger..

Jeg har nu haft ondt i ryggen, nærmere lænden, i 3-4uger. Det stråler af og til ned i højre ben på ydersiden (føles faktisk som veer i benet). Jeg kan ikke bøje mig forover fordi det gør ondt og "låser i lænden. Jeg har været ved læge for 1½ uge siden og fik nogle øvelser og så skulle jeg tage panodil...men de hjælper absolut ikke det bliver bare værre og er værst eftermiddag og aften. Smerten sidder også engang imellem i mit haleben og ned øverst i balderne. Og så føles det som mens smerter i højre side af maven...lidt mystisk. Er lidt bange for, hvad det kan være

Har i oplevet noget der ligner eller ved hvad det kan være?

Jeg tager til læge imorgen, da hun sagde at jeg skulle komme igen hvis det ikke blev bedre, for så skulle vi tage næste skridt??? Hvad det så er ved jeg ikke hun ville ikke rigtig sige, hvad hun troede det var...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Holbæktrunten

Mathilde skriver:

Hej piger..

Jeg har nu haft ondt i ryggen, nærmere lænden, i 3-4uger. Det stråler af og til ned i højre ben på ydersiden (føles faktisk som veer i benet). Jeg kan ikke bøje mig forover fordi det gør ondt og "låser i lænden. Jeg har været ved læge for 1½ uge siden og fik nogle øvelser og så skulle jeg tage panodil...men de hjælper absolut ikke det bliver bare værre og er værst eftermiddag og aften. Smerten sidder også engang imellem i mit haleben og ned øverst i balderne. Og så føles det som mens smerter i højre side af maven...lidt mystisk. Er lidt bange for, hvad det kan være

Jeg tager til læge imorgen, da hun sagde at jeg skulle komme igen hvis det ikke blev bedre, for så skulle vi tage næste skridt??? Hvad det så er ved jeg ikke hun ville ikke rigtig sige, hvad hun troede det var...

Hvis du var gravid havde jeg sagt bækkenløsning var en mulighed... Men det er du vist ikke?

Jeg tænker umiddelbart at det er iskias nerven der laver vrøvl...

Anmeld

24. maj 2011

Mathilde

Holbæktrunten skriver:

Hvis du var gravid havde jeg sagt bækkenløsning var en mulighed... Men det er du vist ikke?

Jeg tænker umiddelbart at det er iskias nerven der laver vrøvl...

Nej jeg er nemlig ikke gravid... Ja min mor siger også iskias. Men ville jeg så ikke have mest ondt i ballen?

Anmeld

24. maj 2011

Holbæktrunten

Mathilde skriver:

Nej jeg er nemlig ikke gravid... Ja min mor siger også iskias. Men ville jeg så ikke have mest ondt i ballen?

ikke nødvendigvis, så vidt jeg ved... men er jo ikke læge 

Anmeld

24. maj 2011

Mathilde

Holbæktrunten skriver:

ikke nødvendigvis, så vidt jeg ved... men er jo ikke læge 

Okay. Jeg må jo se hvad lægen siger. Håber hun ved hvad det skyldes, da jeg nødig vil have det sådan her ret meget længere

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Mathilde skriver:

Hej piger..

Jeg vil da tro at hun mener din iskiasnerve bliver trykket..det er der nogle gravide, der døjer en del med.
Nu er jeg bestemt ikke læge, men hvis det er det (og det tror jeg personligt det er, for det lyder sådan ud fra din beskrivelse) så er næste skridt fysioterapi eller andet i den stil.
Så jeg tror ikke du skal være urolig eller bange.

Updater du når du har været hos lægen??

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

Mathilde

SussieThyssen skriver:

Jeg vil da tro at hun mener din iskiasnerve bliver trykket..det er der nogle gravide, der døjer en del med.
Nu er jeg bestemt ikke læge, men hvis det er det (og det tror jeg personligt det er, for det lyder sådan ud fra din beskrivelse) så er næste skridt fysioterapi eller andet i den stil.
Så jeg tror ikke du skal være urolig eller bange.

Updater du når du har været hos lægen??

Kærligst
Sussie

Men jeg er ikke gravid. Det skulle jeg i hvert fald helst ikke være

Ja jeg skal nok komme med en update, hvis der da er noget at fortælle. Om ikke andet, vil jeg da håbe hun smider nogle stærkere smertestillende i nakken på mig... dog hjælper det når jeg tager 2 panodil sammen med 2 ipren

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Mathilde skriver:

Men jeg er ikke gravid. Det skulle jeg i hvert fald helst ikke være

Ja jeg skal nok komme med en update, hvis der da er noget at fortælle. Om ikke andet, vil jeg da håbe hun smider nogle stærkere smertestillende i nakken på mig... dog hjælper det når jeg tager 2 panodil sammen med 2 ipren

Ohh..ja det fremgik jo ikke rigtigt LOL

Men anyway..så kan din iskiasnerve sagtens være i klemme alligevel

Det er meget smertefuldt...men det hjælper fx at svømme og gå lange ture, så du får løst mest muligt op for det område, hvor der er noget i klemme.
God bedring

Anmeld

24. maj 2011

Mathilde

SussieThyssen skriver:

Ohh..ja det fremgik jo ikke rigtigt LOL

Men anyway..så kan din iskiasnerve sagtens være i klemme alligevel

Det er meget smertefuldt...men det hjælper fx at svømme og gå lange ture, så du får løst mest muligt op for det område, hvor der er noget i klemme.
God bedring

Okay jeg synes faktisk også det gør mindre ondt, når jeg går...

Mange tak.

Knus

Anmeld

24. maj 2011

SaNiNa

vil også sige bækkenløsning. men da du jo ikke er gravid så det jo nok ikke det.

Men der sidder nogle ledbånd fra halebente og ud mod lårbenet og der sidder også en omkring hoften hvis.

Det smerter du beskrive lyder lidt som det jeg har, hvilket stammer fra et fald i december månede som så er blusset op nu her under graviditeten. Det er kommet af at jeg har overanstrengt mine led går til fys for at få det strukket ud så godt han nu kan når jeg også har bækkenløsning.

Men syntes da du skal tage til lægen igen som du siger selv så kan du jo få en henvisning til en fys som nok ville kune hjælpe dig.

Rigtig godbedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.