Billeder på nettet af dine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

betski

Loppe skriver:

Billederne er lagt ud af Fårup Sommerland.

Børnene blev uden vores vidne hevet med ind i et telt, hvor de blev fotograferet.

Jeg synes sagtens du kan skrive til Fårup om de vil slette billederne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

2babygirls

Loppe skriver:

Jeg har valgt at der ikke skal ligge billeder på nettet af mine børn. I hvert fald ikke før de er så store, at de selv kan vælge om og hvilke billeder der må ligge på nettet.

Jeg har været meget hård omkring det, og min familie har flere gange fået repremande om, at jeg IKKE vil se billeder af mine børn på facebook eller andre steder. Dette er blevet accepteret, og jeg tror ikke at der på nuværende tidspunkt ligger billeder af dem.

Vi var til børnekarneval i søndags, og i denne forbindelse er de blevet fotograferet, og jeg kunne i går se at billederne er lagt ud på facebook....  Jeg vil jo helst ikke virke hysterisk, men på den anden side synes jeg da også det er irriterende at der nu ligger billeder af dem, som ikke engang er jeg selv eller vores nærmeste familie der har lagt ud.

Min næste tanke er så, er det overhovedet lovligt? Må man gerne bare ligge billeder ud af andre folks børn, uden forældrernes samtykke?

Hvis det er head-shots de har taget af dine børn er det ulovligt, men mener ikke det er ulovligt hvis det er menneske mylder på billedet !!!

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

Jeg er engang blevet filmet i Bilka, og kunne se mig selv i Nyhederne om aftenen

Min søn var i avisen, da der var politiker besøg i hans vuggestue, og de tog et billede af børnene der sad og spiste.

Vi blev ikke spurgt, og det var en del af en "mængde", så det mener jeg heller ikke der skal tilladelse til.

Er det et protrætfoto er det noget helt andet

Anmeld

24. maj 2011

liwsmor

Loppe skriver:

Jeg har valgt at der ikke skal ligge billeder på nettet af mine børn. I hvert fald ikke før de er så store, at de selv kan vælge om og hvilke billeder der må ligge på nettet.

Jeg har været meget hård omkring det, og min familie har flere gange fået repremande om, at jeg IKKE vil se billeder af mine børn på facebook eller andre steder. Dette er blevet accepteret, og jeg tror ikke at der på nuværende tidspunkt ligger billeder af dem.

Vi var til børnekarneval i søndags, og i denne forbindelse er de blevet fotograferet, og jeg kunne i går se at billederne er lagt ud på facebook....  Jeg vil jo helst ikke virke hysterisk, men på den anden side synes jeg da også det er irriterende at der nu ligger billeder af dem, som ikke engang er jeg selv eller vores nærmeste familie der har lagt ud.

Min næste tanke er så, er det overhovedet lovligt? Må man gerne bare ligge billeder ud af andre folks børn, uden forældrernes samtykke?

det er okay lægge billeder ind man skal ikke have en tilladse, hvis fotografen sælger billederne skal de have din underskrift.. ligesom tag billede af fodboldspiller der skal man hellere ikke have tilladse

Anmeld

24. maj 2011

Rikke, Liam & Linus

Loppe skriver:

Altså hvis børnene har været i en form for institution på det tidspunkt billederne er blevet taget skal du give lov til at de må vises offentligt.

Men hvis de bare er blevet taget af en tilfældig ved et offentligt arrangement tror jeg ikke der er noget at gøre.

Anmeld

24. maj 2011

SussieThyssen

Loppe skriver:

Altså jeg ved at skoler og institutioner skal have forældrenes skriftlige tilladelse, men hvis det er i privat/ alm. offentligt regi, så nej, der kan folk gøre lige som de vil, og du kan hverken gøre fra eller til.
Hvis man ikke vil have billeder af ens børn på nettet, må man enten undlade at tage dem med hvor der kan blive fotograferet eller bede folk om at tage dem af, og håbe på at de vil efterkomme anmodningen, men du kan ikke forlange det.

Her i huset har vi tonsvis af billeder af vores børn/børnebørn på nettet, og jeg ved ikke hvorfor folk er så bange for det, så længe man overholder visse etiske retningslinjer, som dem vi har her på baby.dk hvor man ikke må vise kønsdele frem...så jeg skulle mene at børnene er vel beskyttede ellers.

Kærligst
Sussie

Anmeld

24. maj 2011

marloutti

Loppe skriver:

hvor spøjst, jeg tænkte lige på at oprette en tråd i stil med det her...

Min kærestes far tog billeder af os og den lille på sygehuset og dem lagde han ud på facebook, uden at spørge os om det var i orden!

Det blev jeg jo noget irriteret over, men tænkte så at jeg ville lægge et par ud også. Men af en eller anden grund, har jeg det bare elendigt med det, så nu sletter jeg dem altså. Kan mærke at jeg bare ikke vil ha billeder af min søn liggende derinde, hvor alle og enhver kan se dem..

Problemet er så bare at jeg nok ikke kan få min kærestes far til at slette dem han har liggende. Så det må jeg jo så leve med..

Anmeld

24. maj 2011

Nessie

SussieThyssen skriver:

Altså jeg ved at skoler og institutioner skal have forældrenes skriftlige tilladelse, men hvis det er i privat/ alm. offentligt regi, så nej, der kan folk gøre lige som de vil, og du kan hverken gøre fra eller til.
Hvis man ikke vil have billeder af ens børn på nettet, må man enten undlade at tage dem med hvor der kan blive fotograferet eller bede folk om at tage dem af, og håbe på at de vil efterkomme anmodningen, men du kan ikke forlange det.

Her i huset har vi tonsvis af billeder af vores børn/børnebørn på nettet, og jeg ved ikke hvorfor folk er så bange for det, så længe man overholder visse etiske retningslinjer, som dem vi har her på baby.dk hvor man ikke må vise kønsdele frem...så jeg skulle mene at børnene er vel beskyttede ellers.

Kærligst
Sussie

Lige mine ord

Jeg er heller ikke bleg for at lægge billeder på facebook, f.eks., af Daniel, men han har som minimum haft ble på.

Jeg bryder mig ikke om at lægge billeder ind af andre end de nærmeste, som jeg ved selv kunne finde på at lægge de billeder ud.

Jeg bryder mig f.eks. heller ikke om at se billeder af nyfødte der ligger på deres mors nøgne bryst, og kunne heller aldrig drømme om at lægge sådan nogen ud, hverken af mig selv eller andre.
Synes det er lidt for personligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.