NinaSophia skriver:
fødte i fredags, og jeg har haft meget ondt i babserne siden, specielt brystvorten, har vabler og store sår. men det gør så hammer ondt nu at hver gang jeg lægger hende til så løber tårene ned af mine kinder fordi det gør så ondt og det bliver bare ved.. det føles som om de er ved at falde af.
+ hun er sulten konstant.. hver time skal hun ammes, og det tager omkring 30-40 min. og det er pinefuldt..
og som om hun ikke bliver mæt..
Er det fordi hun har bedre af mme så hun for nok mad?
eller er det normalt at det er sådan med de små?
Har så ondt i babserne jeg er villig til at gøre alt..

sådan er det med alle stortset...
jeg vil anbefale dig at bruge danatekt brystvortecreme, og evt en suttebrik.. det tager altså en del af smerten i starten, så kan du med tiden afvende dit barn den igen det er forholdsvist til at have med at gøre.. har du brug for koldt omslag kan man få nogle til at lægge i fryseren/køleren med noget gele som kan køle dine brystvorter af..
det er ovre om en uge til to. og det er fordi at det skider så meget på huden at amme, og de skal lige vennes til det... og så bliver det smertefuldt..
en amning tager som regel den tid du beskriver.. og det kan føles somom at du ammer konstant... det gør man næsten også., men hvis du er fast besluttet på at amme er det at give mme en dårlig ting. jeg gav ikke op selvom det gjorde ondt og jeg blev hærdet.. jeg valgte dog selv at stoppe med at amme efter 3 mdr fordi at jeg syntes det var for bøvlet, han var simpelthen for ivrig og sådan noget...
og så er det vigtigt at du skifter ammeinlæg efter hver amning, sdan så du ikke får betændelse... det skader ikke dit barn at der bløder lidt osv..
held og lykke...
Anmeld