nybagt mor, hjælp mig lige :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Pikku Myy

NinaSophia skriver:

fødte i fredags, og jeg har haft meget ondt i babserne siden, specielt brystvorten, har vabler og store sår. men det gør så hammer ondt  nu at hver gang jeg lægger hende til så løber tårene ned af mine kinder fordi det gør så ondt og det bliver bare ved.. det føles som om de er ved at falde af.

+ hun er sulten konstant.. hver time skal hun ammes, og det tager omkring 30-40 min. og det er pinefuldt..
og som om hun ikke bliver mæt..

Er det fordi hun har bedre af mme så hun for nok mad?
eller er det normalt at det er sådan med de små?

Har så ondt i babserne jeg er villig til at gøre alt..

Det er rigtigt at det KAN gøre rigtig ondt at amme i starten, men hvis du har sår etc kan det også være fordi din datter sutter lidt forkert. Det er helt vildt svært selv at vurdere som førstegangsfødende, og helt umuligt at vurdere for os i et forum, men jeg er sikker på at du, hvis du ringer til din sundhedsplejerske, kan få hende ud og hjælpe.

Min søn havde også helt vildt svært ved at sutte i starten, og det viste sig at hvis jeg lagde min arm om på ryggen (ammede liggende pga andre komplikationer) blev min krop drejet en lille smule, og så kunne han få ordentlig fat. Det ville jeg aldrig selv have løst.

Håber du finder en god løsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2011

Moar2011

hoold ud selvom det er hårdt .. det bliver meget bedre om 14-3uger.. jeg kan også huske smerten og AV for den da.. men hun har så meget brug for dit mælk .. tro mig, du ville nyde at amme hende om 14dage når det hele lige er falden til

Anmeld

28. maj 2011

hekran

Jeg kan varmt anbefale en lille lilla tube med en salve der hedder Lansinoh. Den fås på apoteket til ca 70 kr. Det er en slags lanolin-salve, som du ikke behøver vaske af. Den blødgør vorten, så sår og rifter ikke bliver revet op hvor gang du lægger prinsessen til. Den holder skorper væk og der hjælper en del. 

Den brugte jeg intensivt i 5 dage os trappede så langsomt ned, da jeg helst ville ungså for lang brug. Overdrevet brug kan vist give svamp og det er der ingen der er interesseret i

Smid kæresten ud efter noget Lansinoh-salve og nogle ammeindlæg i uld. Håber snar det bliver bedre for dig. Har selv termin om 11 dage og er selv spændt på ammeforløbet, da jeg ikke har solskinshistorier i tasken. Hæng i! 

Anmeld

29. maj 2011

hekran

NinaSophia skriver:

fødte i fredags, og jeg har haft meget ondt i babserne siden, specielt brystvorten, har vabler og store sår. men det gør så hammer ondt  nu at hver gang jeg lægger hende til så løber tårene ned af mine kinder fordi det gør så ondt og det bliver bare ved.. det føles som om de er ved at falde af.

+ hun er sulten konstant.. hver time skal hun ammes, og det tager omkring 30-40 min. og det er pinefuldt..

Har sådan tænkt på dig siden jeg læste dit indlæg. Hvordan går det med det hele? Jeg var vist lidt sen på at svare, så jeg ved ikke om det hjalp noget. 

Ammer du stadig?

Anmeld

29. maj 2011

muzen

Tillykke, åh hvor jeg husker det AVVVVV men her er løsningen verden vidunder nummer 8 jeg havde store åbne sår efter den første uge. og da jeg fik det her creme gik der en uge så havde jeg hele bryster igen og jeg ammede fuldt ud han var 5 mdr :-)

prøv det prøve det kan købes på apoteket

Anmeld

29. maj 2011

Isabella_mor

NinaSophia skriver:

sådan er det med alle stortset... 

jeg vil anbefale dig at bruge danatekt brystvortecreme, og evt en suttebrik.. det tager altså en del af smerten i starten, så kan du med tiden afvende dit barn den igen det er forholdsvist til at have med at gøre.. har du brug for koldt omslag kan man få nogle til at lægge i fryseren/køleren med noget gele som kan køle dine brystvorter af.. 

det er ovre om en uge til to. og det er fordi at det skider så meget på huden at amme, og de skal lige vennes til det... og så bliver det smertefuldt.. 

en amning tager som regel den tid du beskriver.. og det kan føles somom at du ammer konstant... det gør man næsten også., men hvis du er fast besluttet på at amme er det at give mme en dårlig ting. jeg gav ikke op selvom det gjorde ondt og jeg blev hærdet.. jeg valgte dog selv at stoppe med at amme efter 3 mdr fordi at jeg syntes det var for bøvlet, han var simpelthen for ivrig og sådan noget... 

og så er det vigtigt at du skifter ammeinlæg efter hver amning, sdan så du ikke får betændelse... det skader ikke dit barn at der bløder lidt osv.. 

held og lykke...

Anmeld

29. maj 2011

Angelspot

Jeg fik desværre også sår og revner på begge brystvorter allerede den første dag. Men en meget dygtig sygeplejerske opdagede at min søn havde for kort tungebånd, hvilket gjorde at han ikke kunne presse mælken nok ud af brystet. Så han var sulten hele tiden og selvom jeg sad og ammede i 3 timer hjalp det ikke. Så da han var 2 dage gammel fik han klippet sit tungebånd og det hjalp bare med det samme på hans sutteteknik! Men det tog et par uger før brystvorterne var almindelige igen. Indtil da sad jeg og stampede i gulvet til smerten fortog sig når han startede med at sutte. Jeg ammer tadigvæk og han sutter rigtig godt, bruger sut nu, da han også har en stor suttetrang..

Anmeld

29. maj 2011

Miss T

Jeg havde selv store åbne sår, det eneste der hjalp mig, var at ligge hende med hovedet opad på mine babser og lade hende spise sådan og benene nedad langs mine egne.. hovedet op og benene ned, nej, hvor var det bare lettende i forhold til den normale ammestilling..

Kan kun sige, prøv det!!!

Ligesom her

http://www.herlevhospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk_Obstetrisk_Afdeling/Graviditet+og+foedsel/Efter+foedslen/Amning.htm

Anmeld

29. maj 2011

hilma

Nu oplevede jeg slet ikke sådan noget, og hvad jeg forstår på mange, så skal jeg prise mig lykkelig for det! Husk at prøve dig frem med forskellige ammestillinger, jeg ku først amme liggende da Villads var 6 uger gammel. så i 6 stive uger måtte jeg stå oppe og amme.. og en amning kan sagtens tage op til 3 uger inden den funker. Tal med din barselsgang, for det er dem man skal tale med i ca 10 dage efter fødsel(fik jeg at vide), de kan også fortælle dig om dit barn har behov for mme. 

men hold ud

Anmeld

30. maj 2011

twiggi

Marita skriver:

Har sådan tænkt på dig siden jeg læste dit indlæg. Hvordan går det med det hele? Jeg var vist lidt sen på at svare, så jeg ved ikke om det hjalp noget. 

Ammer du stadig?

jeg har bidt tænderne sammen, og det lykkes. jeg stoppede med mme til natten, og har holdt hovedet ovenvande, og nu kan jeg amme hende 100%, uden det gør ondt eller bløder, svier eller tårende er på vej, det er en befrielse, jeg elsker at amme nu, hvor før var det pligt pga maden men nu... der er det en fornøjelse og jeg kan slappe af og det er faktisk behageligt for jeg kan se hun nyder det nu og laver store  synke lyde ´+ hun sover længere tid så nu bliver hun mæt og er meget mere tilfreds.

.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.