nybagt mor, hjælp mig lige :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

Carina1977

Åhh den smerte husker jeg godt, men her var smerten der kun lige når jeg lagde ham til, og så gik det over igen

Prøv de råd de andre har givet.....der skal helt sikkert nok være nogen der virker

Tror også at brystvorterne lige skal vænne sig til at man ammer, så mon ikke det er bedre om et par uger. Ellers kunne det også tænkes, at der bliver ammet lidt skævt, hvis du forstår? Spørg din sundhedsplejerske om dette....det kan nemlig være at du skal sidde lidt anderledes med den lille, sådan at der ikke bliver hevet skævt i dine brystvorter. hehe ja kan sgi ikke rigtigt forklare det.....

Og tillykke med din lille guldklump

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

Leonora

Bondepigen skriver:

Det har godt nok intet med emnet at gøre, men jeg troede osse kun at jeg kunne skrive ud i en køre med Ipad'en. Men fik så der rÅd at skifte til simpel tekstbehandling, så kan man lave afsnit...

Ha ha ha tak det vil jeg straks prøve...for det her er da mega irri....:-)

Anmeld

24. maj 2011

serinasmor

hun er nok ved at sætte din produktion i vejret ...

jeg fik rådet : luft babserne så meget som muligt ... jeg har også hørt meget godt om de der hvidkålsblade der er en der nævner ...

hmm nu er det jo ikke så længe siden du har født ... jeg ville ringe til sp og få hende til at komme og se om baby sutter som hun skal ... hun skal blandt andet have hele det brune område i munden ...

jeg fik også selv blærer fordi der virkelig blev suttet til  ... jeg fik på patient hotellet at vide det ville hjælpe helingen med en lille lilla tube creme (som ikke skal vaskes af før hver amning) der fås på apoteket ... send kæresten i byen efter det .. jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder .. hmm lacinol eller sådn noget ...

god bedring ...

serinasmor

Anmeld

24. maj 2011

Lunae

NinaSophia skriver:

fødte i fredags, og jeg har haft meget ondt i babserne siden, specielt brystvorten, har vabler og store sår. men det gør så hammer ondt  nu at hver gang jeg lægger hende til så løber tårene ned af mine kinder fordi det gør så ondt og det bliver bare ved.. det føles som om de er ved at falde af.

+ hun er sulten konstant.. hver time skal hun ammes, og det tager omkring 30-40 min. og det er pinefuldt..
og som om hun ikke bliver mæt..

Er det fordi hun har bedre af mme så hun for nok mad?
eller er det normalt at det er sådan med de små?

Har så ondt i babserne jeg er villig til at gøre alt..

Puha, husker tydeligt amningen - slet ingen god oplevelse for mig! På hospitalet gik det fint, men da vi kom hjem blev det et smertehelvede, som ingen ende havde! Håbede hele tiden, at Camille ville sove meget længe, for kunne slet ikke magte amningen! Jeg prøvede at malke ud og forsøgte mig også med diverse cremer, suttebrikker osv, men intet hjalp! Efter en uge tog jeg til læge, som sagde, at jeg var nødt til at holde et par dages pause! Efter de to dage havde min bryster det stadig forfærdelig dårligt, men jeg havde det godt! Jeg talte igen med læge og sundhedsplejeske og begge anbefalede mig at stoppe helt med amningen! Det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv, virkelig!

Hvad der er rigtigt for dig, det må du mærke efter hos dig selv! Forsøg dig med alle de hjælpemidler, som findes og ellers er det ingen skam at opgive amningen! Jeg mener absolut ikke, at man skal amme for en hver pris! Det skal dog nævnes, at det er MANGE som oplever amningen meget smertefuldt i starten og at de med tiden bliver rigtig glade for at amme

Pøj pøj med kampen!

Anmeld

24. maj 2011

inpe

MIWULA skriver:

Uha jeg husker det for godt jeg havde oz mega ondt og fik sår på det ene bryst men holdte ud og nu er det helt fint.  Mht lillepigen så er det meget normalt de spiser så meget i starten det gjorde min lillemand også og han spiser stadig meget men dog lidt er der sket siden. hehe

Det gør ondt i starten. du kan købe nogle ammebrikker du sætter ud over brystvorten, når du skal amme. Så de får lov til at hele, og plej dine brystvorter med en brystvortecreme.

Hilsen inpe

Anmeld

24. maj 2011

Bondepigen

Leonora skriver:

Ha ha ha tak det vil jeg straks prøve...for det her er da mega irri....:-)

Ja jeg sad osse og bandede den IPad langt væk! Indtil jeg fik det råd!

Anmeld

24. maj 2011

Mettemus

NinaSophia skriver:

fødte i fredags, og jeg har haft meget ondt i babserne siden, specielt brystvorten, har vabler og store sår. men det gør så hammer ondt  nu at hver gang jeg lægger hende til så løber tårene ned af mine kinder fordi det gør så ondt og det bliver bare ved.. det føles som om de er ved at falde af.

+ hun er sulten konstant.. hver time skal hun ammes, og det tager omkring 30-40 min. og det er pinefuldt..
og som om hun ikke bliver mæt..

Er det fordi hun har bedre af mme så hun for nok mad?
eller er det normalt at det er sådan med de små?

Har så ondt i babserne jeg er villig til at gøre alt..

Hej,

Snak med din læge, jordemoder el sp ret hurtigt. Her på siden får du så mange forskellige råd at de måske kan gøre mere skade end gavn hvor velmente de end er! Vi kan ikke sidde her og se om hun fx krænger læberne ordenligt, tryghedssutter osv.

Håber det går over hurtigt og at du får godt gang i amningen!

Stooort tillykke med prinsessen - også selvom jeg kommer til at savne dine flotte mavebilleder!

Anmeld

24. maj 2011

VIPpigen

Åhh, husker smerten. Jeg gik i 1½ måned og havde ondt fordi jeg havde fået af vide ved lægen jeg havde svamp. Behandlede heletiden, og gjorde alt.

Efter 1½ måned var jeg klar til at kaste håndklædet i ringen, men kontaktede vagtlægen. Han kiggede bare, og sagde det IKKE var svamp, men masser af små sår og revner. Jeg fik noget creme i håndkøb (pantothenol salve) og gik straks i gang. Dette var torsdag aften.

Fredag formiddag var jeg i MG, og vi KÆMPEDE med ammebrikker, istedet for hun fik mad, så løb det hele ved siden af, og hun fik en masse luft ned i stedet. Pigerne sagde så jeg skulle prøve med brandsårs plaster. Så mig på apoteket (man vil betale en formue for at amme når man ved man kan... You know)

Så hver gang hun havde spist smurte jeg brystet, puttede brandsårsplaster på, og lod det bare hele så godt som muligt. Lørdag aften kunne jeg amme uden smerter. Og har ikke haft noget siden.

Hvis du bruger engangs indlæg vil jeg stærkt råde dig til at skifte dem ud med uldindlæg med silkebeklædning, der kan brystet ånde i. Jeg bruger kun engangs om natten pga lækning

Men puuh, giv ikke op...

Anmeld

24. maj 2011

Mor til L&S

Hej med dig og tillykke med Jeres lille pige!

jeg husker TYDELIGT den smerte her 14 mdr efter og hvis jeg var dig ville jeg kotakte din SP..

Jeg havde også mega ondt og vi fandt så ud af at det var svamp og det gør NAS! Så jeg fik nogle piller samt noget smørelse Bretan til mig og min datter samt suttebrikker og 14 dage efter var alt fint igen og det var hyggeligt at amme

Anmeld

24. maj 2011

MIWULA

inpe skriver:

Det gør ondt i starten. du kan købe nogle ammebrikker du sætter ud over brystvorten, når du skal amme. Så de får lov til at hele, og plej dine brystvorter med en brystvortecreme.

Hilsen inpe

Ja det ved jeg min veninde brugte nemlig sådan nogle men jeg har slet ikk problemmer med det mere det var kun lige de første 14 dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.