Øreskylning med efterfølgende opkast??? Hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

smokin

lisbeth2910 skriver:

Ok tak Zette. Det er gult det der kommer. Må vist lige ringe til en anden ørelæge og hører i morgen. For det genere hende.

Når du skyller med saltvand sprøjter du det så bare ind og så lader det løbe ud igen, eller hvordan gør du?

Ja forsigtigt.. og ørelægen sagde at man skulle stoppe hvis barnet viser tegn på at det gør ondt. (det er jo selvfølgelig lidt ubehageligt) når du skyller så vil du oftest skylle en god del af betændelsen ud. Du kan evt. ringe til vores ørelæge i Roskilde. Han er rigtig god. Kim Werther hedder han. (algade i Roskilde hvis du googler ham)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

LISBETH:-)

Zette skriver:

Ja forsigtigt.. og ørelægen sagde at man skulle stoppe hvis barnet viser tegn på at det gør ondt. (det er jo selvfølgelig lidt ubehageligt) når du skyller så vil du oftest skylle en god del af betændelsen ud. Du kan evt. ringe til vores ørelæge i Roskilde. Han er rigtig god. Kim Werther hedder han. (algade i Roskilde hvis du googler ham)

Hvad gør du det med?

Anmeld

24. maj 2011

JustAnotherName

Jonte har dræn i og det flyder jævnligt fra dem. Han har dog ikke feber, og vi mener bare at det er snot der flyder ud. Vi skyller ørerne 2 gange dagligt i eddikevand efter ørelægens amvisning, og der kommer lidt størknet pus ud men her til aften da jeg skyllede dem trak han pludselig hovedet hårdt til sig og begyndte at lave opkastlyde og -bevægelser og savlede mens han græd højt - hvad kan der være sket??? Har han fået eddikevand ind genne drænet og ned i halsen??? 

Rosa

Har du nogensinde selv prøvet at få skyllet vand ind i ørerne?
Altså ikke bare en prop ligesom i svømmehallen, men sådan skyllet ind?

Det rammer jo balancecentret, og det kan gøre en drøn utilpas og svimmel.

Det er virkelig vigtigt, at vandet har rette temp. Og at man har den rette hældning på, når man skyller. Det er ikke "bare sådan lige" noget man gør! Og jeg forstår ikke, at lægerne ber forældre til småbørn om at stå med det selv dagligt ....selvom jeg godt kan se, at det bliver til lige vel mange besøg hos lægen.

Jeg har prøvet to gange, at få skyllet ører. Og jeg har (til trods for, at det var en læge der gjorde det begge gange) følt, at det hele sejlede rundt i det første stykke tid bagefter - vildt svimmel og utilpas!

Ikke for at give dig dårlige nerver eller dårlig samvittighed over det

Men jeg er da ret så sikker på, at han er blevet utilpas/forkvalmet af øreskylningen. Og det er der intet unormalt i.

Anmeld

25. maj 2011

smokin

lisbeth2910 skriver:

Hvad gør du det med?

sådan nogle små engangspipetter med saltvand som jeg skrev længere oppe om.. du kan købe dem på apoteket. jeg bruger dem også når hun er forkølet i næsen.

Anmeld

25. maj 2011

Mor til L&S

Zette skriver:

sådan nogle små engangspipetter med saltvand som jeg skrev længere oppe om.. du kan købe dem på apoteket. jeg bruger dem også når hun er forkølet i næsen.

har lige fulgt lidt med her og min datter skal muligvis også ha dræn...

Når du skyller ørerne og betændelsen kommer ud - kommer der så meget? Eller hvordan undgår man at man har det ud over det hele - er det nok med en klud ved øret? Eller hvordan?

Anmeld

25. maj 2011

Skouboe

lisbeth2910 skriver:

Ok tak Rosa.

Tror jeg ringer til en anden ørelæge end den vi har i morgen og hører ad. For det kan bare ikke passe at hendes ører skal løbe sådan med gult snask.

http://www.aalborgsygehus.rn.dk/Afdelinger/Hoved-+ Orto-+Hjertecenter/Afdelinger/FBE+Oere-Naese-Hals/ For+borgere/Informationspjecer/%C3%98reskylning+me d+eddikevand.htm

Anmeld

25. maj 2011

Skouboe

lisbeth2910 skriver:

Ok tak Zette. Det er gult det der kommer. Må vist lige ringe til en anden ørelæge og hører i morgen. For det genere hende.

Når du skyller med saltvand sprøjter du det så bare ind og så lader det løbe ud igen, eller hvordan gør du?

http://www.aalborgsygehus.rn.dk/Afdelinger/Hoved-+ Orto-+Hjertecenter/Afdelinger/FBE+Oere-Naese-Hals/ For+borgere/Informationspjecer/%C3%98reskylning+me d+eddikevand.htm

Anmeld

25. maj 2011

Lady Marion <3

Jeg syntes det virker voldsomt direkte at lave øre skylning på børn med dræn   Nu har jeg haft 3 børn med dræn som tit løb og der er blevet DRYPPET ikke skyllet med saltvand .. og så er det gået over i løbet af et par dage ..  Jeg tænker om i holder gang i ørebet. ved at skylle så voldsomt og tit ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.