Skæve tæer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. maj 2011

quar20

Mor til Frederic skriver:

Hvad er det da for noget ævl din læge siger?

Frederic er 2,8 år og skal have rettet sine tæer og NEJ de skal ikke skæres helt af... 

Kan I så blive henvist til en børne ortopæd...

Bare være forbredt på at det off. sygehus har et ½ - 1 års ventetid hos børne ortopæd. Så da brevet kom ind af døren herhjemme, ringed jeg til visitationen der har med 'send videre til privat' at gøre...

Vupti... fra at skulle vente til 26 april 2012, var vi den 16 maj til undersøgelse på privat klinik i odense... Og frederic er skrevet op til op. snarest muligt... Skal lige have det til at passe med anætisti lægen og ferie...

ARHH DEJLIGT at høre fra en der kender til vejen igennem systemet..!!

Jamen jeg var helt i chok - altså bare sådan at skærer de tæer af som generer..!? Det kan man da ikke bare lige..!! Gik total i panik og ku næsten ikke trække vejret - selvfølgelig skal der gøres noget når han sidder og græder og var det den eneste løsning der var på problemet ja så måtte det jo være sådan - men ligefrem at fortælle mig at det i over 90% af tilfældende ender med at få fjernet de tæer der er problemet.. :O Spørg lige om jeg var dårlig..!!

Hold da op det var da en voldsom ventetid - knægten kan jo ikke have sko på - han græder jo konstant over sine tæer..!! Amen det var dog vildt..!! På onsdag skal vi ned til egen læge og hun vil så henvise os til sygehuset - men hvis der skal gå SÅ LÆNGE FØR vi kan komme til må vi vel også kunne få chancen for at ryge på privat hospital..!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2011

quar20

SussieThyssen skriver:

Jamen sikke da noget...men det lyder da som om at MortilFrederic bare kender taktikken og genvejen.
Så held og lykke med det..det er bare så synd, når de små pus har ondt

Kærligst
Sussie

Ja det er SÅ synd for dem når de har ondt - specielt når de ikke kan udtale præcis hvor og hvordan osv..!!

Håber bare der kan blive gjort noget så han IKKE  har ondt - uanset hvad

Anmeld

24. maj 2011

quar20

Tina&Martin skriver:

Arrrrrh, mon dog !!!! hende kristina eller hvad hun nu hedder med Maja i de unge mødre fik da Maja opereret hvor de rettede hendes tær ud.. Så fat mod !!!

Ja det husker jeg godt jeg så - og det var også derfor jeg gik i chok da min læge udmeldte overstående..!!

Anmeld

24. maj 2011

2babygirls

quar20 skriver:

Ja det husker jeg godt jeg så - og det var også derfor jeg gik i chok da min læge udmeldte overstående..!!

Nogle læger hænger bare fast og følger ikke udviklingen... er sikker på at sygehuset er langt mere med

Anmeld

24. maj 2011

quar20

Tina&Martin skriver:

Nogle læger hænger bare fast og følger ikke udviklingen... er sikker på at sygehuset er langt mere med

haha ja Du har ret

Anmeld

24. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

quar20 skriver:

ARHH DEJLIGT at høre fra en der kender til vejen igennem systemet..!!

Jamen jeg var helt i chok - altså bare sådan at skærer de tæer af som generer..!? Det kan man da ikke bare lige..!! Gik total i panik og ku næsten ikke trække vejret - selvfølgelig skal der gøres noget når han sidder og græder og var det den eneste løsning der var på problemet ja så måtte det jo være sådan - men ligefrem at fortælle mig at det i over 90% af tilfældende ender med at få fjernet de tæer der er problemet.. :O Spørg lige om jeg var dårlig..!!

Hold da op det var da en voldsom ventetid - knægten kan jo ikke have sko på - han græder jo konstant over sine tæer..!! Amen det var dog vildt..!! På onsdag skal vi ned til egen læge og hun vil så henvise os til sygehuset - men hvis der skal gå SÅ LÆNGE FØR vi kan komme til må vi vel også kunne få chancen for at ryge på privat hospital..!!

vi blev henvist til kolding via egen læge og fik brevet nogle få uger, tror det var i start af april mdr.. 

Opdaged først senere at det var i 2012... 

De fandt frem til at der var børne ortopæd også i randers og på ouh, men de havde også et ½ år + ventetid... Og hun sagde at så måtte vi videre på privat... Og hun ville lige finde nogle tæt på os og vende tilbage... Vi fik valget mellem privat i århus eller odense og valgte odense... Okay var hendes svar, så ringer jeg til kolding og får dem til at sende hans papire til odense og så hører i fra dem... 

Der ville ca gå 1 mdr's tid.... Og det gjorde der...

Vi fik at vide at pga han ikke er så gammel skulle hans tæer gerne rette sig, når de blot skærer den længste sene over. Det havde han rigtig god erfaring med. Han nævnte slet ikke det at skære tå'erne af... 

Selve op. tager ikke lang tid, det er være med de svie smerter osv. der kommer bagefter... Og han skal derfor bæres og køres i 7 dage, ingen dp eller andet... Spurgte så om han skulle tvinges til at bæres/køres rundt, med det svar at det giver helt sig selv - da han pga smerter slet ikke vil bruge eller støtte på dem...

Tror næppe de har fået kortet deres venteliste ned... 

Anmeld

24. maj 2011

camilla28

hej har en veninde vis datter lige har fået operert  bwgge fødder da en tå lå ind under den anden ved ikke hvordan men ved da at de ikke har fjernet nole tæer .. må lige snakke med hende om hvad de gjorde ..

Anmeld

24. maj 2011

camilla28

camilla28 skriver:

hej har en veninde vis datter lige har fået operert  bwgge fødder da en tå lå ind under den anden ved ikke hvordan men ved da at de ikke har fjernet nole tæer .. må lige snakke med hende om hvad de gjorde ..

og  hun måtte  slet ikke bruge sine fødder i 3 dage bagefter 

Anmeld

24. maj 2011

Mor til Frederic og Freya

camilla28 skriver:

og  hun måtte  slet ikke bruge sine fødder i 3 dage bagefter 

pyh 3 dage er til at holde ud, vi har fået at vide at han ikke må i bruge dem i 7 dage... Skal vi noget i de 7 dage, skal det være med fødderne oppe ad...

Er glad han får det gjort inden bh start... håber vi ihvertfald.

Anmeld

27. maj 2011

Snuffler25

Hejsa

Jeg ved ikke noget om skæve tæer, men vil bare sende dig en GIGA krammer!

Jeg forstår sgu GODT, at du blev ked af det og forskrækket over sådan en melding - jeg blev helt forskrækket da jeg læste det  
Synes det er en dum læge, at sige sådan noget på den måde det lader til.. som om det er den mest naturlige ting i verden, at børn med skæve tæer får dem cuttet af.. ej men hvad er det for noget ?!

Tror jeg ville kontakte ham, når I er kommet på den anden side og fundet ud af hvad der ska ske - og lade ham vide hvordan sådan en udmelding altså påvirker hans patienter - jeg synes IKKE det er iorden!

Held og lykke med det hele!! Føler med din dreng, det lyder til han har ondt i sine små fusser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.