Sæddonorer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

873 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. november 2008

Katjaro

Nu har der jo lige været en afstemning/debat om rugemødre.

Flere henviste til den med:
Hvad nu hvis man donerer et æg og der bliver et barn ud af det. Nu er Danmark jo ikke det største land... Hvad nu hvis dine rigtige børn og dit donorbarn mødtes en dag, eller bliver forelsket...

Hvordan har i det så med sæddonorer??? Det er jo præcis det samme.
Bortset fra at det ikke drejer sig om et æg der først skal pilles ud af jer - men om en klat der jo bare er blevet afleveret helt anonymt.....

Den mand du har fået børn med, kunne jo rent faktisk have været sæddonor uden at du anede noget som helst om det.

Uden at have sat mig ind i det - er der så ikke noget med at sæd og måske også æg (nu hvor det er blevet lettere at donere æg) gerne udveksles med andre lande - netop for at sikre at sprede generne mest muligt. 60.png

Hilsen katja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2008

MorCamilla

fedt du nævner det. For jeg havde tænke at vida også skulle have en debat om det...

Jeg har det på samme måde som med at donere æg... Faktisk spurgte jeg Kasper da det var blevet seriøst mellem os om han havde været sæddoner eller kunne tænke sig at være det...

Jeg vil skynde mig at sige at det er fedt at nogle gerne vil gøre det, men jeg ville ikke brye mig om at min kæreste gjorde det.. Men er det det han vil skal jeg ikke stå i vejen (måske en smule dobbelmoralsk, men jeg bryder mig bare ikke om at bestemme hvad han skal og ikke skal)

Anmeld

16. november 2008

JasminsMoar88

Jeg går slet ikke for sådan noget

Anmeld

16. november 2008

Maria9990

Jeg tror ikke at jeg ville have noget imod at Rasmus var det, for hvis det kan hjælpe andre med at kunne få børn, så ville det være super!

Og det samme med æg, det kunne jeg godt finde på.
Bare tanken om hvor forfærdeligt det må være ikke at kunne få børn er da ikke til at bære.
Og hvis jeg kan hjælpe andre til at føle den kærlighed og alt det der høre med til at få et barn, er jeg ret sikker på at jeg kunne finde på det.

Knus Maria

Anmeld

16. november 2008

JasminsMoar88

Maria9990 skriver:

Jeg tror ikke at jeg ville have noget imod at Rasmus var det, for hvis det kan hjælpe andre med at kunne få børn, så ville det være super!

Og det samme med æg, det kunne jeg godt finde på.
Bare tanken om hvor forfærdeligt det må være ikke at kunne få børn er da ikke til at bære.
Og hvis jeg kan hjælpe andre til at føle den kærlighed og alt det der høre med til at få et barn, er jeg ret sikker på at jeg kunne finde på det.

Knus Maria

selv om jeg ikke selv kunne finde på det..så synes jeg virkelig det er flot a dig at du ikke har noget i mod det. og at du gerne vil hjælpe andre mennesker...RESPEKT til dig

Anmeld

16. november 2008

Maria9990

Jeg kan kun forestille mig hvor forfærdeligt det måtte være ikke at være i stand til at få børn selv, derfor vil jeg hellere end gerne hjælpe folk til at opleve alt den kærlighed og lykke som et barn giver en!

Tak, for det 45.png

Anmeld

16. november 2008

Honningblomst

Jeg er lige glad hvad andre vælger...men jeg mener ikke der burde laves børn med anonyme donorer. Det er så forkert overfor børnene.
Knus Eva..

Anmeld

16. november 2008

JasminsMoar88

Eva skriver:

Jeg er lige glad hvad andre vælger...men jeg mener ikke der burde laves børn med anonyme donorer. Det er så forkert overfor børnene.
Knus Eva..

håber ikke du tag det som jeg vil diskutere eller være på tværs..du har selvf.. ret til din mening og holdning og det har jeg respekt for ..kan sagtens følge dig i at det er dybt forkert.... Men jeg synes det er synd hvis et par virkelig ønsker sig et barn og ikke kan få det så synes jeg det er fedt at der er så mange valg muligheder som fx: sæd donor...
Knus JasminsMoar88

Anmeld

16. november 2008

Stumpen

Eva skriver:

Knus Eva..

Jeg holder med dig, men tror desværre at mange vil vælge fra at donere sæd, hvis ikke længere ville være annonymt..
Anja..

Anmeld

16. november 2008

Maria9990

Eva skriver:

Knus Eva..

Ja , det er synd for børnene, med anonyme donore, men tvivler på at der var ret mange der ville gøre det, hvis man ikke kunne gøre det anonymt.

Og jeg mener at man gør en god gerning, om det er anonymt eller ej. For hvis ikke man havde gjort det, ja, så havde børnene ikke været der.

Doneren har givet dem livet, og der findes intet større!

Knus Maria.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.