samantha1986 skriver:
Min søster ved at hun får en fotograf i gave og det var de rigtig glade for. og hun var der da vi snakkede om dåbsgaver i sølv og hun regnede altså ikke med at få sådan noget.
min kusine ønskede sig blandt andet bøger så det købte jeg. var inde og kigge på dåbsgaver men ingen kan holde sig til mit beløb og vi har så mange fødselsdage og fester her i sommer at jeg ikke har mulighed for at betale i dyre domme. Så må hun jo blive skuffet hvis ikke det er godt nok for det kan ikke byttes.
jeg tror også at vores generation ikke bruger traditioner så meget som vores forældre gjorde. det er det indtryk jeg har. jeg spurgte flere venner med om deres børn skulle døbes når de engang fik børn og det skulle de ikke, for det betød ikke noget for dem. og for mig er det det samme. jeg blev navngivet og skulle selv døbes lige før min konfirmation så jeg kunne selv sige ja, sådan ønsker jeg det også for mine børn, mens min svigermor vil have de skal døbes for sådan gør de. men alting er jo ikke som det var en gang
Ja man må jo også gå ud fra at hvis de "forventer" en speciel gave fra dig som Gudmor, må de jo sige det..
Så at købe fra ønskelisten er jo en helt sikker vinder

Og du har ret, vi er af en anden genneration og vi har andre normer osv..
Og jeg er af den holdning når det kommer til dåb bryllup osv. man skal gøre som man har lyst til.. det er fint og dejligt med traditioner, men hvis man ingen har er det jo bare sådan det er..
I min familie har vi en dåbkjole som er helt tilbage fra min Oldemor´s tid, og som alle børn i familien er døbt i. Min far, min søster, hendes børn, jeg og min søn er døbt i den.Man sætter så selv den farve sløjfe på man ønsker. Det syntes jeg er en sød tradition, der medfølger så en mappe hvor man sætter billede ind af barnet i kjolen, og skriver navn og dato på..
Men jeg er sikker på de blir glade for din gave, ellers er de da lidt uforskammet hehe
Anmeld