Dåbsgave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
17 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

samantha1986

Jeg skal være gudmor til min kusines lille dreng og til min søsters lille pige. Nu er gaven købt til barnedåben ved min kusine og jeg har sådan set og fundet gaven til min søster (en pige herinde skal fotografere dagen), men nu får jeg så at vide at man som gudmor altså giver sølv ting i dåbs gave.. Er det en gammel tradition og bliver den stadig brugt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Turtles

samantha1986 skriver:

Jeg skal være gudmor til min kusines lille dreng og til min søsters lille pige. Nu er gaven købt til barnedåben ved min kusine og jeg har sådan set og fundet gaven til min søster (en pige herinde skal fotografere dagen), men nu får jeg så at vide at man som gudmor altså giver sølv ting i dåbs gave.. Er det en gammel tradition og bliver den stadig brugt?

Kommer det ikke an på om det er en tradition i jeres familie??
I vores er det tradition at pigerne som blir døbt får en Dagmar kors i guld.. Men ikke nødvendigvis af gudmor eller gudfar, kun hvis de har råd, ellers har en af de ældre fra familie købt det??

Du skal da købe lige det som du har lyst til.. Ja det er bare min mening;O)

Anmeld

23. maj 2011

Steph_Laurits

Nu er jeg gudmor til mine 2 ældste niecer, og gav dem hvad jeg lige synes. Kan ikke huske hvad jeg gav

Anmeld

23. maj 2011

Kageelsker

samantha1986 skriver:

Det har jeg aldrig hørt om.

Da jeg selv skulle være gudmor, var det vigtigt for mig at den gave jeg gav var speciel og personlig.

Synes du skal give det DU synes er det rigtige

Anmeld

23. maj 2011

samantha1986

Turtles skriver:

Kommer det ikke an på om det er en tradition i jeres familie??
I vores er det tradition at pigerne som blir døbt får en Dagmar kors i guld.. Men ikke nødvendigvis af gudmor eller gudfar, kun hvis de har råd, ellers har en af de ældre fra familie købt det??

Du skal da købe lige det som du har lyst til.. Ja det er bare min mening;O)

Vi har ikke nogen tradition i min familie. Mine søskende og jeg blev først døbt før jeg skulle konfirmeres. Og der var der ikke noget med gaver.

Og jeg har egentlig bare gået ud fra ønskeseddel jeg fik fra min kusine. men kom pludselig i tvivl

Anmeld

23. maj 2011

samantha1986

StephanieJ skriver:

Nu er jeg gudmor til mine 2 ældste niecer, og gav dem hvad jeg lige synes. Kan ikke huske hvad jeg gav

Okay. det burde jo også være hvad man selv har lyst til

Anmeld

23. maj 2011

samantha1986

Kageelsker skriver:

Det har jeg aldrig hørt om.

Da jeg selv skulle være gudmor, var det vigtigt for mig at den gave jeg gav var speciel og personlig.

Synes du skal give det DU synes er det rigtige

Tusinde tak. Så gør jeg det. man kommer bare sådan i tvivl når nogen andre siger sådan. så blev helt usikker på om jeg gjorde det rigtige

Anmeld

23. maj 2011

Kageelsker

samantha1986 skriver:

Tusinde tak. Så gør jeg det. man kommer bare sådan i tvivl når nogen andre siger sådan. så blev helt usikker på om jeg gjorde det rigtige

Kender jeg godt!

Der er altid nogen derude der har en holdning til alting, men i sidste ende synes jeg det er vigtigst at man gør det man selv syntes er rigtigt (i alle henseender)

Anmeld

23. maj 2011

samantha1986

Kageelsker skriver:

Kender jeg godt!

Der er altid nogen derude der har en holdning til alting, men i sidste ende synes jeg det er vigtigst at man gør det man selv syntes er rigtigt (i alle henseender)

Ja det er der nemlig og det kan være lidt træls fordi man kan blive så usikker.

Anmeld

24. maj 2011

Turtles

samantha1986 skriver:

Vi har ikke nogen tradition i min familie. Mine søskende og jeg blev først døbt før jeg skulle konfirmeres. Og der var der ikke noget med gaver.

Og jeg har egentlig bare gået ud fra ønskeseddel jeg fik fra min kusine. men kom pludselig i tvivl

Det kan også være svært at finde rundt i alle tradtioner mange har..
Men syntes som sagt du skal give de ting du har lyst til, når i IKKE har nogle faste traditioner i jeres familie..
Ellers kunne du jo spørge børnenes forældre om der er noget det "regner" med du skal købe??

Jeg har været gudmor 2 gange og har aldrig hørt om man skal købe sølv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.