faddere - hvilke overvejelser og forventninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

otlitrom

svanen73 skriver:

Nu ved jeg ik om jeg misforstår dit indlæg...

Men faddere har intet med værge for jeres barn/børn at gøre i tilfælde af I går bort. De skal blot oplære barnet i den kristne tro. Det er 2 vidt forskellige ting.

Det er jeg godt klar over Men for os er det vigtigt at det er de samme. Vi ser ikke nogen grund til at skille de to ting ad. De mennesker der er de rette til at skulle passe barnet må også være de rette til at stå faddere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

twinny

altså gud fædre har vi valgt nogle, der står os meget nær.  og vi holder meget a... Jaah, i vores familie giver gudfædre eller mødre større gavere...

Men fadder gør ikk. Vi har valgt nogle a mine yngre kusiner og fætre til fadder, da de aldrig har prøvet det før. Og ønsker det meget højt. Så det ska de have lov til...

Anmeld

23. maj 2011

svanen73

Jeg er blevet en erfaring rigere siden jeg holdte barnedåb sidst for snart 18 år siden.

Dengang var partneren til de familiemedlemmer jeg valgte til faddere oz faddere...så nu har mine tøser nogen til at stå som ik er i familien længere.

Det sker ik denne gang. Der blir det udelukkende familie som faddere.  Vi har ingen krav eller forventninger

Anmeld

27. maj 2011

hilma

her har vi valgt at min søns faster skal være hans gudmor, en nærtsåtende veninde som fadder og min eks´ fætter som fadder min egen gudfar er min onkel og min gudmor er min mors veninde

vi har valgt således, fordi jeg i forvejen egentlig ønskede kun navngivning(tradition i min familie) men min eks ønskede dåb(tradition i hans familie). vi mødtes på midten, jeg sagde ja men på mine præmisser, at gudmoderen var hans søster og faddere var endnu et familiemedlem og en fælles veninde som også var med til fødselen og det gik min eks med på vi forventer ikke ekstra gaver eller noget, men bare at de folk er der for vores søn 

farmand punger lidt ud og mor her får lov til at bestemme hvordan festligheden skal være

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.