faddere - hvilke overvejelser og forventninger?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.042 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Anonym trådstarter

ja, overskriften siger jo næsten det hele men jeg vil gerne høre, hvilke overvejelser der lå bag, da i valgte faddere til jeres barn..? Spillede alder fx en rolle..?
Og havde i nogen særlige forventninger til fadderne efterfølgende..? Ekstra gaver fx..?
Jeg er spændt på at høre jeres svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Fam. Madsen

da vi valgte fadder til vores søn havde vi ikke rigtig nogen tanker omkring det... 

og nej vi har bestemt ikke nogen krav til vores søn fadder... 

Anmeld

23. maj 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi valgte gudforældre til vores børn for, at vi ved, at de vil det bedste for dem. De er nu en del af vores familie (det er et vennepar).

Vi har valgt vores søstre som faddere og nej, vi forventer ingen ekstra gaver af dem.

Anmeld

23. maj 2011

Babydreng1

Det eneste jeg syntes der er vigtigt er, at man vælger nogle som man ved er en del af sit barns liv.

Jeg syntes at alder har noget at sige, og derfor har vi valgt min kærestes søster og bror og min kærestes bedste ven gennem mange år.

Mht gaver tror jeg bare at det er noget man siger, at de så skal være større

Anmeld

23. maj 2011

otlitrom

Jeg har ikke født endnu, men valgene er taget og vi håber de siger ja

Vi har valgt udfra, hvem vi ønsker skal passe vores barn, i tilfælde af, at vi selv går bort. Det er mennesker vi holder af, og som har værdier der minder om vores egne. Det er mennesker vi er tæt på og har tillid til, som vi ved vil få en relation til vores barn, og som vil ønske og tilbyde det bedst mulige. Den ene del af parret skal bære barnet (gudmor/gudfar), den anden skal stå fadder. (Tilføjelse: vi ved godt at gudmor/gudfar ikke nødvendigvis er dem, der skal passe barnet i tilfælde af dødsfald, men det har vi valgt)

Derudover har vi valgt to faddere mere, som også er tæt på vores "lille familie". Alder har spillet en rolle i vores valg, ja..

Vi har ingen forventninger overhovedet om større gaver eller noget materielt af nogen art. Det er ikke derfor vi vælger at døbe vores barn. Det er fordi det er det rette for os.

Vi har endnu ikke talt med dem vi har valgt som faddere, vi venter til efter fødslen. Det er faderens ønske, og det respekterer jeg!

Anmeld

23. maj 2011

Kofoed.

I min familie giver fadder fødselsdags gaver og julegaver, uanset om man holder noget.

Nu har jeg en stor søskendeflok og jeg ønsker da de står mine børn nært, så derfor er det naturligt for mig, at de skal stå fadder til dem.

Anmeld

23. maj 2011

Lisbeth85

Min søster og bror er faddere til min søn - det skulle de bare Herudover har jeg valgt min moster og onkel, da de har støttet mig og hjulpet mig MEGET gennem mit forløb som gravid, især efter eksen skred i 7. måned. De har givet mig såååå meget, og hjulpet. De tager imod min søn med kyshånd, når vi besøger dem, og leger med ham. Der er ingen tvivl om, at det var dejligt at de ville stå faddere

Så her er det både den helt tætte familie og et styk længere ude, som blev faddere

Anmeld

23. maj 2011

svanen73

kitty skriver:

Jeg har ikke født endnu, men valgene er taget og vi håber de siger ja

Vi har valgt udfra, hvem vi ønsker skal passe vores barn, i tilfælde af, at vi selv går bort. Det er mennesker vi holder af, og som har værdier der minder om vores egne. Det er mennesker vi er tæt på og har tillid til, som vi ved vil få en relation til vores barn, og som vil ønske og tilbyde det bedst mulige. Den ene del af parret skal bære barnet (gudmor/gudfar), den anden skal stå fadder. Derudover har vi valgt to faddere mere, som også er tæt på vores "lille familie". Alder har spillet en rolle i vores valg, ja..

Vi har ingen forventninger overhovedet om større gaver eller noget materielt af nogen art. Det er ikke derfor vi vælger at døbe vores barn. Det er fordi det er det rette for os.

Vi har endnu ikke talt med dem vi har valgt som faddere, vi venter til efter fødslen. Det er faderens ønske, og det respekterer jeg!

Nu ved jeg ik om jeg misforstår dit indlæg...

Men faddere har intet med værge for jeres barn/børn at gøre i tilfælde af I går bort. De skal blot oplære barnet i den kristne tro. Det er 2 vidt forskellige ting.

Anmeld

23. maj 2011

De3Guldklumper

Vores faddere er valgt ud fra hvem der bliver en del af vores ungers liv samt vil interessere sig for dem..

Vi har begge tætte bånd med vores søskende så de har stået faddere samt en af mine veninder.

Begge gange er de blevet båret til dåben af deres far..

Anmeld

23. maj 2011

Fenja09

Vi har valgt gudmor og har også valgt faddere, trods det at jeg først har termin her i August. Og dem vi har valgt ved det også idag.

For os er det vigtigste at det er mennesker som står os og vores barn nært fra det kommer til verdenen og at vedkommende vil opdrage vores barn i tilfælde af at vi går bort før tid, efter samme normer og værdier som vi selv. Alderen har vi ikke tænkt så meget på, da dem vi har i tankerne er gamle nok til at tage ansvar for et barn.

Har overhovedet ikke tænkt i gaver, da det ikke har den store betydning for os. Folk kommer med det de har lyst til, uanset om de er bedsteforældre, venner eller faddere/gudforældre.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.