altså får min datter for lidt grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Magsen

nvm skriver:

Ilina er snart 7 mdr, jeg synes det har været svært at få alle de måltid puttet ind på en dag, da jeg satdig gerne vil amme også.

men hun får bryst hvis hun vågner tidligt morgen.

ellers får hun grød til morgen.

mellemtiden bryst.

gørd med frugtmos tik middag.

mellemtiden bryst.

aften får hun grøntsags mos med eller uden kød.

så får hun godnat flaske på 150ml.

om natten får hun bryst, sådan ser hende dag ud lige PT..

hmmm, det er det jeg tænker .. det jo meeega meget mad?  altså Naomi får næsten kun mælk?? hvorfor giver du hende så meget mad? er det fordi man skal gøre det ? eller hvorfor er det?? jeg forstår ikke helt det hele 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Magsen

morethanperfect skriver:

Hvaaaaaaaaaad 

hvorfor må han dog ikke få mere mælk end det ?

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

Maggieh skriver:

Jamen altså hun får KUN grød??

hun vågner, får en flaske mælk, sover igen, vågner og får en stor skål grød, og så nogle få snacks i løbet af dagen.. ellers kun mælk resten af dagen, og hun har ikke brug for mere (af hvad jeg kan mærke) og er mega tyk :b hehe ??

Jamen så skal du ikke bekymre dig om det andet.
Hvis din trold har det fint med sin måde at få mad på så er det da ligegyldigt hvad andre gør med deres

Anmeld

23. maj 2011

morethanperfect

Maggieh skriver:

hvorfor må han dog ikke få mere mælk end det ?

Det ved jeg ik .. Han blir ikke viildt mæt af mælk , det varer højst i 2 timer .. Med mindre det er om natten .. Altså ..

Han vågner kl. 06.00

Er vågen en time den mad till kl 07.00

Sover fra 07.00 til 08.00 , og får grød ..
Så er han vågen fra 08.00 til 09.00 og sover fra 9 til 11 ...

Så vågner han der og får grød omkring kl. 12.00  ..

Han eftermiddag ser meget forskellig ud , men mos om eftermiddagen , og grød omkring kl. 18.00 ..

Så blir han puttet omkring 19-20 og får en aftenflaske inde på hans væresle ..
Så vågner han for det meste først kl. 05.00 og skal ha flaske hvor han så lige sover igen indtil kl. 06.00 hvor han står op Og sådan kører det bare derudaf  

Anmeld

23. maj 2011

Magsen

SussieThyssen skriver:

Jamen så skal du ikke bekymre dig om det andet.
Hvis din trold har det fint med sin måde at få mad på så er det da ligegyldigt hvad andre gør med deres

nåh okey, heh tak for svar 

Anmeld

23. maj 2011

nvm

Maggieh skriver:

hmmm, det er det jeg tænker .. det jo meeega meget mad?  altså Naomi får næsten kun mælk?? hvorfor giver du hende så meget mad? er det fordi man skal gøre det ? eller hvorfor er det?? jeg forstår ikke helt det hele 

det fordi man skal gøre det, at jeg gør det, hun skal jo lære det. stod det til mig ku jeg amme hende til i hvertfald 8-9 mdr, men det jo ikke nok til hende,når de kommer i den alder..

det altså også tit jeg ikke når at gi hende alle de måltider, og er jeg ude er det jo letter lige at hive brystet frem..

men i følge SP's hæftte man får der står der omkring 7 måltider om dagen og det kan jeg ikk få passet ind lige PT.

jeg prøver altid at gi hende en del ekstra om aften,i håb om en bedre natte søvn, men virker sku ikke indtil videre

Anmeld

23. maj 2011

musse1

jamen, jeg kan bare se alle andre skrive at deres 6-7 måneder gamle for grød 3-4 gange i døgnet?? 

altså Naomi får kun grød engang om dagen ?? (03.11.2010)

vil sige vores søn, gad slet ik grød eller mos før han var 7½ mdr. så ind til da var det ren mme og så prøvede vi lidt med grød og mos. nu er han 9 mdr. og for grød 3-4 gange om dagen.. mener alle børn er forskellige, og man skal tage det i deres tempo, husk nogle gange, hvad de anbefalder er kun en vejledning, du kender dit barn bedst, og ved hvad det rette er.

de 2 store, fik allerede grød/mos da de var 3 mdr. den tredje fik gørd/mos fra han var 5 mdr.

Anmeld

23. maj 2011

h_bernie

Maggieh skriver:

jamen, jeg kan bare se alle andre skrive at deres 6-7 måneder gamle for grød 3-4 gange i døgnet?? 

Alberte (29.10.10) får grød 3 gange om dagen. Startede ved 4 måneder, da hun sov ret dårligt om natten. Det er jo svært det med anbefalingerne, for det bliver konstant lavet om. Ved min søn som er fra 2008 var anbefalingerne at man skulle amme til 4 måneder og kunne derefter starte grød.

Eneste grund til vi startede så tidligt var søvn!

Alberte får en meget lille portion havregrød til morgenmad

evt. ammer jeg lidt inden første lur.

grød med frugt på til frokost vand i kop

ammer af og til lidt inden hun skal sove igen

Aftensmad som regel grøntsagsmos/kartoffelmos med grønt

Amning til natten.

Gør som du føler for!

Anmeld

23. maj 2011

Mor til prinsessen :-)

Maggieh skriver:

hejsa... synes det kommer an på dit barn... Min datter har fået 2 gange, hun startede på grød da hun var 4.5 måned. og er nu lidt over 6 måneder. nu er hun begyndt at få 3 gange om dagen.. og nogle gange mellemmåltider hvis hun ikke gider sin flaske...... hun vælger til og fra :-)
Men hvis din datter er glad og sover som hun skal og er i trivsel ville jeg være tilfreds med det.... ellers prøv at give hende en gang mere i døgnet og se hvad der sker.... :-)......

Anmeld

23. maj 2011

Ni-ko-li-ne

Tina&Martin skriver:

Nu siger du jerndråber, men jeg fik af vide på apoteket at det først er når de er 1 år gamle, så fik jernpulver i små breve.

Indtil de er 1år skal de have 400ml MME og ellers jerndråber:0) jeg ved ikke hvad man gør når de er over 1år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.