altså får min datter for lidt grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2011

Swerg

Min søn på 8 måneder får 3 store portioner grød hver dag, og udover det får han en ostehaps, banan, andet frugt, rugbrød whatever som mellem måltid

men ellers får han 2-3 flasker mme i døgnet, vand og alm mælk

Du kan sagtens give hende mere !

F.eks.

Morgen: havregrød med banan el. yoghurt.

Frokost: Grøntsagsmos..

Aften: Grøntsags mos med kød, fisk eller æg ..

Bare et eksempel.. Men giv du hende bare lidt mere

Håber det hjalp. knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Maise

alberts mor<3 skriver:

svare lige på begge her(:

de må få grød fra de er 4 mdr,(: men albert fik en måned før, de må få kød og mælkeprodukter som 6 mdr(:

men hvis hun har det fint jamen så har hun ikk brug for mere(: tag det i hendes tempo når hun udviser mere sult så prøv med et måltid mere

jep 390 om Aften dog af  omgange(: men  ellers sover han ikk(; han Elsker vælling

vildt nok 390ml.

Der er ikke et måltid han burde have og så en alm flaske vælling ??

Anmeld

23. maj 2011

miinimeal

Maise skriver:

vildt nok 390ml.

Der er ikke et måltid han burde have og så en alm flaske vælling ??

han får den første flaske klokken 20 med 260 i og klokken 23 får han resten

Anmeld

23. maj 2011

Maise

alberts mor<3 skriver:

han får den første flaske klokken 20 med 260 i og klokken 23 får han resten

ahhh sådan ok. ja det er jo fint nok. lidt ligesom en drømmeflaske indeni går i seng. min fik også flaske til natten og nogen gange ved 23 tiden, for så sov hun igennem. men for det meste flaske til natten og så en flaske ved 3-4 tiden. og det var det samme da jeg ammede.

nu er hun 17 mdr. og  får bare vand om natten, så skønt man ikke skal stå der og varme flaske, selvom det er en dejlig hygge stund at amme eller give flaske.

Anmeld

23. maj 2011

miinimeal

Maise skriver:

ahhh sådan ok. ja det er jo fint nok. lidt ligesom en drømmeflaske indeni går i seng. min fik også flaske til natten og nogen gange ved 23 tiden, for så sov hun igennem. men for det meste flaske til natten og så en flaske ved 3-4 tiden. og det var det samme da jeg ammede.

nu er hun 17 mdr. og  får bare vand om natten, så skønt man ikke skal stå der og varme flaske, selvom det er en dejlig hygge stund at amme eller give flaske.

jep(; han har sovet igennem siden han var 2 dage men her de sidste par uger har været frygtelige med det(;

Anmeld

23. maj 2011

Thalia

Nej din datter får ikke for lidt grød. Tvært imod lyder du som en af de mødre der følger anbefalingerne om at introducere fast føde langsomt efter barnet er fyldt 6 mdr.

Anmeld

23. maj 2011

Ni-ko-li-ne

hun skal have minimum 400ml MME i døgnet ellers skal du supplere med jerndråber...

det med grøden lyder fint, hvis du føler for det kan du jo introducere et måltid mere..

i øvrigt, anbefales det at vente lidt med ting som f.eks. bær.... noget med allergener

Anmeld

23. maj 2011

Magsen

Thalia skriver:

Nej din datter får ikke for lidt grød. Tvært imod lyder du som en af de mødre der følger anbefalingerne om at introducere fast føde langsomt efter barnet er fyldt 6 mdr.

Nååh, godt så .. jeg tænkte nemlig også at anbefalninger siger at man skal starte på grød når de er 6 måneder, så synes jeg bare det var undeligt hvis man STRAKS skal gå op på 3 - 4 måltider i døgnet .. 

Anmeld

23. maj 2011

Magsen

Ni-ko-li-ne skriver:

hun skal have minimum 400ml MME i døgnet ellers skal du supplere med jerndråber...

det med grøden lyder fint, hvis du føler for det kan du jo introducere et måltid mere..

i øvrigt, anbefales det at vente lidt med ting som f.eks. bær.... noget med allergener

det får hun ihvertfald  

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

Maggieh skriver:

jamen, jeg kan bare se alle andre skrive at deres 6-7 måneder gamle for grød 3-4 gange i døgnet?? 

altså Naomi får kun grød engang om dagen ?? (03.11.2010)

hvis hun får grød 1 elelr 2 gange om dagen og mos til aften..så skal hun ikke have grød 3 gange.
Mine har aldrig fået grød andet end om morgenen, og så frugtgrød til frokost og mos om aftenen i den alder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.