Søvnen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.750 visninger
20 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

Mira0911

De sidste mange dage er jeg vågnet uden grund! Bare vågnet for at komme op og på toilet... I nat synes jeg godt nok det var noget anderledes... 

Jeg vågnede kl. 3... Maven rumlede og jeg var hamrende sulten... Og det har jeg slet ikke oplevet i en graviditet at skulle op midt om natten for at få sulten væk med lidt spiseligt... 

Er der andre som oplever dette? 

Synes godt nok jeg havde spist godt i går aftes... Men nok ikke godt nok alligevel... Føltes som om jeg skulle springe i luften.... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

Mira0911

23. maj 2011

Minmio

Jeg har også prøvet at vågne af sult. 

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

tatii72 skriver:

Jeg har også prøvet at vågne af sult. 

Okey... Synes det er underligt at jeg vågner fordi jeg var sulten... Havde spist alt for meget i løbet af aften...

Anmeld

23. maj 2011

Happiness

Ihh hvor jeg kender det! Vågner meget ofte fordi jeg skal tisse. Sådan ca. 3-4 gange i løbet af en nat. Selv om jeg har tisset lige inden jeg gik i seng....

Og det med sulten oplever jeg også. I starten stod jeg op og tog mig en mad, men nu er jeg begyndt at ignorere det, selv om det er svært. Så man ik får opbygget en dårlig vane. I starten var det svært, men nu sker det ikke så tit, spiser i stedet lidt frugt eller andet inden jeg går i seng. Det hjælper her

Anmeld

23. maj 2011

NinaNymannMadsen

kender det godt. og det er ikk sjovt for man føler utroligt meget sult når man så vågner der om natten også selvom man har spist godt i løbet af dagen eller om aftenen.

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

Happiness skriver:

Ihh hvor jeg kender det! Vågner meget ofte fordi jeg skal tisse. Sådan ca. 3-4 gange i løbet af en nat. Selv om jeg har tisset lige inden jeg gik i seng....

Og det med sulten oplever jeg også. I starten stod jeg op og tog mig en mad, men nu er jeg begyndt at ignorere det, selv om det er svært. Så man ik får opbygget en dårlig vane. I starten var det svært, men nu sker det ikke så tit, spiser i stedet lidt frugt eller andet inden jeg går i seng. Det hjælper her

Jeg havde spist godt igår aftes, faktisk lige sådan så jeg fik det skidt... 

Det er første gang jeg var oppe i nat for at spise noget hurtigt... I denne graviditet... 

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

Gør det, at du ikke spiser alt for meget til aften og overfylder maven, men tag så en rundtenom rugbrød med ost og lidt frugt inden du går i seng evt til en kop kamillete eller almindelig te.
Og prøv at se om det ikke virker.

Jeg kan godt huske det fra mig selv, især med den mellemste, så der havde jeg ligefrem en madpakke med i seng, nogle kiks, et stykke brød eller lignende, så jeg lige fik lidt i maven og kunne sove igen.
Min læge forklarede at en del kvinder led af "nattesult" som hun kaldte det, og at det skyldes at stofstiftet pga hormoner og andet ikke lige kan finde ud af at lukke ned for natten, og jo mere man spiser på en gang til aftensmåltidet, jo mere booster man stofskiftet, sådan at det arbejder på højtryk og man hurtigere bliver sulten igen.
Det var hende der gav mig rådet til ikke at overfylde maven til aftensmaden og så til gengæld spise lidt brød, ost og frugt lige inden sengetid..og jeg synes det virkede rigtigt godt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

SussieThyssen skriver:

Gør det, at du ikke spiser alt for meget til aften og overfylder maven, men tag så en rundtenom rugbrød med ost og lidt frugt inden du går i seng evt til en kop kamillete eller almindelig te.
Og prøv at se om det ikke virker.

Jeg kan godt huske det fra mig selv, især med den mellemste, så der havde jeg ligefrem en madpakke med i seng, nogle kiks, et stykke brød eller lignende, så jeg lige fik lidt i maven og kunne sove igen.
Min læge forklarede at en del kvinder led af "nattesult" som hun kaldte det, og at det skyldes at stofstiftet pga hormoner og andet ikke lige kan finde ud af at lukke ned for natten, og jo mere man spiser på en gang til aftensmåltidet, jo mere booster man stofskiftet, sådan at det arbejder på højtryk og man hurtigere bliver sulten igen.
Det var hende der gav mig rådet til ikke at overfylde maven til aftensmaden og så til gengæld spise lidt brød, ost og frugt lige inden sengetid..og jeg synes det virkede rigtigt godt.

Kærligst
Sussie

jeg kan ikke lide the....  

Ja men jeg er enormt sulten når jeg når til aften, fordi jeg bøvler så meget om dagen, og så æder jeg nærmest om aften... 

Anmeld

23. maj 2011

Mira0911

Astasmor skriver:

kender det godt. og det er ikk sjovt for man føler utroligt meget sult når man så vågner der om natten også selvom man har spist godt i løbet af dagen eller om aftenen.

Det er første gang i nat jeg oplevede det... og fattede det simpelthen ikke, fordi jeg netop havde spist for meget om aften... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.