MaleneG skriver:
Godmorgen skønne kvinder 
Jeg håber i kan komme med gode råd, ideer mv.
Jeg har gået længe nu, og ønsket at vi fik en hund ind i familien, men jeg er lidt i vildrede omkring hvor smart det nu også er når man har et barn på 1½ år. Vi er efterhånden godt inde i rutinen omkring arbejde, og vuggestue, har pladsen til det både i huset, og haven.
Racemæssigt, tænkte jeg lidt ala retriver/cocker/springer spaniel.
Hvad siger i? hvad er jeres tanker, og erfaringer omkring det at få en hund med et lille barn i huset?
Vi fik hund for 1½ år siden, da var vores børn henholdsvis 3½ år og 8 år. Jeg synes det fungerede fint, men hold da op hvor har det været hårdt. Den første tid var værst - hvalpe bider jo meget fordi de vil lege, så i den periode endte rigtig meget tøj i affaldsspanden. Ind imellem havde børnene svært ved at forstå at vores hund bed, hun gjorde det jo ikke i ond mening, hun ville bare lege.
Nu er hunden børnenes bedste ven, især den yngste er meget tæt knyttet til vores hund. Jeg vil dog sige at det har givet os nogle begrænsninger. Når man kommer hjem fra job, så kan man ikke lige smutte igen fordi man skal handle, eller andet. Jeg synes man konstant har dårlig samvittighed, fordi man altid skal tænke på at hunden max kan være alene hjemme i 6-7 timer.
Hvis i mener i har tiden og overskuddet til det, så synes jeg bestemt i skal anskaffe jer en hund - den bliver jeres ven for livet. men undervurder ikke hvor hårdt det er, for det ER hårdt. 
Anmeld