Små børn/anskaffelse af hund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.537 visninger
18 svar
0 synes godt om
23. maj 2011

MaleneG

Godmorgen skønne kvinder 

Jeg håber i kan komme med gode råd, ideer mv.

Jeg har gået længe nu, og ønsket at vi fik en hund ind i familien, men jeg er lidt i vildrede omkring hvor smart det nu også er når man har et barn på 1½ år. Vi er efterhånden godt inde i rutinen omkring arbejde, og vuggestue, har pladsen til det både i huset, og haven. 

Racemæssigt, tænkte jeg lidt ala retriver/cocker/springer spaniel. 

Hvad siger i? hvad er jeres tanker, og erfaringer omkring det at få en hund med et lille barn i huset? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2011

henh01

hvis i har overskuddet til hund når jeres barn er så lille så kan jeg ikke se problemet i at anskaffe sig en

Først børn så hund

Anmeld

23. maj 2011

Kloster

Hej.

Hvilken Retriever har du tænkt på?

Jeg går ud fra, du ikke har haft hund før, så jeg vil fraråde dig både cockeren og springeren. Springeren er ret meget jagthund og kræver en del viden om opdragelse (uden at undervurdere dig, men går ud fra du er førstegang-hundefører) Cockeren har en tendens til at blive aggressiv og ret enerådig overfor børn og folk der ikke er direkte fører.

Jeg vil self klart anbefale dig en retriever, men er det en Labrador, Golden, Flatcoatet, curly, chesapeake bay ell en toller?

Anmeld

23. maj 2011

Fenja09

Ser intet problem i at have hund når man har eller får børn, så ønsker i jer en hund, så skal i da undersøge markedet

Vi har selv hund - og har en bebs på vej. Vores er en Schæfer-tøs

Det er gode bud du selv har givet på evt. racer når man har børn, dernæst skal i nok se på, hvor meget overskud i selv har og hvilke mennesker i er - tænker på aktivering af hunden og hvilket energiniveau i ønsker at hunden skal have, samt størrelse.

Andre bud på racer kan være - Engelsk Bulldog, Labrador, New Foundlænder og Coton De Tulear.

/Fenja

Anmeld

23. maj 2011

SussieThyssen

MaleneG skriver:

Godmorgen skønne kvinder 

Jeg har gået længe nu, og ønsket at vi fik en hund ind i familien, men jeg er lidt i vildrede omkring hvor smart det nu også er når man har et barn på 1½ år. Vi er efterhånden godt inde i rutinen omkring arbejde, og vuggestue, har pladsen til det både i huset, og haven. 

Hvad siger i? hvad er jeres tanker, og erfaringer omkring det at få en hund med et lille barn i huset? 

Det kan I sagtens anskaffe jer..men gå efter en børne- og familievenlig race, netop noget i retning af retriever/labrador, spaniel eller lignende, de de bestemt er de mest småbørnsvenlige der findes.

Nu ved jeg ikke hvor stor erfaring du har i hunde, men hvis den er minimal, så vil jeg anbefale at du/I anskaffer nogle bøger om hundes pasning og opdragelse, for der er altid meget mere til det at have hund end mange går og tror.
Og så er det også vigtigt at I afsætter tid og økonomi til bl.a. hundetræning og den slags.
I skal også være klar over, at med en hund kan man ikke bare lige tage på ferier og weekends, man er ret bundet.
Og så er der også det med racen.
Hvis man ikke er til megen motion i dagligdagen og heller ikke har tid til det, så skal man bestemt ikke have spaniels eller andre jagthundetyper, da de kræver megen motion, så derfor skal man afsætte en hel del tid i hverdagen til at gå lange ture m.m.

Endelig er der det hundepsykologiske felt.
Små børn og hund er fint, men børnene skal lære at respektere hundens domæne og rettigheder, så den ikke bliver plaget ihjel, og man derfor risikerer at fremprovokere en agressiv hund.
Man skal altid huske at den er et dyr og med et dyrs rettigheder til fred og ro.

Umiddelbart, så vil jeg anbefale at I venter lidt længere, men det må man jo afgøre med sig selv, jeg har selv haft hund og småbørn, men det kunne jeg også ikraft af min viden om hunde og deres behov og adfærd.
Selv har jeg aldrig afsat dyr til småbørnsfamilier, fordi man ikke ved hvor god forstand de har på respekten for dyret, og det er bare så synd hvis man har anskaffet en hund blot for at opdage at det slet ikke er så ligetil som man troede.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. maj 2011

CamiRon

I skulle snuppe sådan en som vores Simba. En dansk/svensk gårdhund. De er dejlige, glade og nemme at opdrage. Vi fik vores ½ år før vi fik vores første ban og der har bare intet været. Han tog godt imod den lille ny og i dag er det bedste venner. Da nr. 2 kom var der heller ingenting!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. maj 2011

Mor til Ella

MaleneG skriver:

Godmorgen skønne kvinder 

jeg ville måske være bekymret for om i har tiden med et så lille barn, til at give hunden den opdragelse den fortjener.

Jeg har selv hund, og må indrømme at jeg synes det var hårdt de første ca 2 år. Jeg ville ikke have haft overskud til  lille barn og så skulle opdrage og give min hvalp de gåture, hunde træning med mere.

Synes vi har en del i venne kræsen der har taget hænderne for fulde med baby og hvalp, og der er desværre hvalpe som er blevet aflivet på den konto, fordi over skudet ikke var der.

Det med ferier og hund kan jeg nikke genkendende til

Men vi er heldigvis forskellige, og kan i magte det skal i da gøre det 

Anmeld

23. maj 2011

sweet

MaleneG skriver:

Godmorgen skønne kvinder 

vi har selv en gammeldags labrador og hun er noget af det mest børnevenlige der findes, syntes hun er en super god børnehund.. vi har og en beagle men hun er lidt mere reserveret... ikke fordi hun gør børn noget, men hun er ikke nær så meget til hygge og leg som den anden vi har..

Anmeld

23. maj 2011

Lady Marion <3

OMG jeg vil sige VENT   Syntes ikke der er noget mere stressende end tumling og hvalp . Hvalpen driller tumling og omvendt og der er bare aldrig ro . Jeg gjorde det ikke

Anmeld

23. maj 2011

Isabella_mor

MaleneG skriver:

Godmorgen skønne kvinder 

det kan i sagtens.. bare anskaf en hund fra hvalp så den lærer at omgås med et barn når nu barnet var der førstl og evt når i søger en hund at finde en fra en privat person enten en der har hjemmeavl eller hjemmekennel. så er chancerne for at der har været børn imens hvalpen var helt lille bitte rimelig stor...

det er sundt førbørn at lære at voske op med et kæledyr.. og har i overskudet og energien så er der ikke nogen ting i vejen for at i får jer en lille dejlig hund.. og det er nogle fine racer du vil have en af, så det skal nok falde i god jord..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.