MorTilJanuar skriver:
Undskyld mange gange men du omtaler mest jeres datter som "min datter" når du skriver , det er måske lidt stof til eftertanke.. 
Dernæst så vil jeg sige at der er en vej og det er kommunikation.. Min kæreste kom jeg fra Afghanistan og blev direkte sygemeldt fordi hans film knækkede, dette skete oveni at jeg lige var startet arbejde i et fængsel hvilket jeg kan hilse og sige er rimelig hårdt, så jeg forstår godt din sorg og frustration og den afmagt du føler du står med.... Men der er kun 1 ting at gøre kommunikation, kommunikation, kommunikation...
Det med at fratage ham alt det hjælper ikke i sidste ende... overhoved.. det gør det kun værre for dig og for ham for når han skal slippe sin rolle som "syg" så bliver det ekstra svært, + at så føler man sig først rigtig ekstra "syglig gjort" ...
Mit bedste råd vil være at du ikke finder dit svar herinde men at DU beder om at få en snak med den psykolog/psykiater han er tilknyttet, UDEN HAM, således at DU har mulighed for at få prof. redskaber til at håndtere ham bedst...
Stort
og mange tanker herfra
Tak for dit indlæg.
Jeg ved godt at jeg i mit indlæg fra igår skrev min datter, fremfor vores, og det var meget bevidst, for jeg var så ked af det og frustreret og så er det praktisk taget kun min datter. I daglig omtale er hun skam vores datter, det er jeg meget bevidst om 
Nu skriver du at det kun er kommunikation der er vejen frem, det er jeg enig med dig i, men når vi ikke kan kommunikerer, er det så fordi det er slut? Vi prøver og prøver og kommer ingen vegne, andet end længere og længere væk fra hinanden.
Jeg har taget den til mig med ikke at fritage ham fra alt, for kan godt se at han så bare er overflødig og det er han bestemt ikke.
Han har ikke nogen psykolog eller psykiater tilknyttet (endnu), så den mulighed er der desværre ikke. Jeg ville meget gerne selv snakke med en psykolog (for jeg har også mit at slås med efter fødslen for mere end 7 mdr siden), men det rækker økonomien desværre ikke til (jeg kan ikke få en henvisning, så det er 100 % egenbetaling), så det er på ingen måde fordi jeg siger at det kun er ham der er problemet herhjemme, det ved han også godt! Og jeg er ikke bange for hjernevriderne 
Men igen tak for dit input