Hej piger
Vil I ikke godt hjælpe mig med hvordan jeg skal forholde mig til følgende?
Min kæreste og jeg har været sammen i 2½ år og for 7 mdr siden fik vi den skønneste lille datter! Men i stedet for lutter idyl, har vi nærmest skændtes lige siden.
Min kæreste har for nylig fået konstateret en middelsvær depression, og er startet i behandling for 4 dage siden. Depressionen er umiddelbart stressudløst grundet arbejdet. Han har nu været sygemeldt i halvanden måned. Men han har nu ikke været på toppen i længere tid.
Grundet hans depression, så har han intet at gøre med vores datter, da han slet ikke magter hende, han magter ikke at give hende mad, skifte hende, aktivere hende og slet slet ikke at trøste hende. Man kan se panikken i hans øjne, når hun begynder at græde. Så derfor er jeg mere eller mindre alene med hende, og har været det siden fødslen.
Vores problem er egentlig at han føler sig overset, og han ønsker at vi får mere voksen tid - uden vores datter, og jeg ønsker bare brændende at han får det bedre og begynder at deltage i hans datters liv! Jeg har endnu ikke været alene uden min datter, så jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at finde ud af hvem jeg er, udover MOAR, og derfor så er jeg nok heller ikke den mest perfekte kæreste...
Lige nu føler jeg at vi er i en periode af en ond cirkel, fordi vi begge er fuldstændig brugte, og begge har brug for at den anden tager lidt over...
Vi skændes, kan ikke snakke om noget og de seneste dage har kæresten lukket sig helt ind i sig selv og dermed "ignoreret" mig. Det gør jo mig rigtig ked af det (han er også meget ked af det!) og får mig til at tænke tanker om at jeg ikke kan blive ved...
Er der nogen der har et godt råd eller andre kommentarer, som jeg evt. kan bruge til noget? (Kan ikke bruge til noget at jeg bare skal pakke mit grej og skride...)
Den følelse jeg sidder med lige nu er at "Jeg fik min datter, men mistede mit livs kærlighed" - og jeg elsker ham og er villig til at gøre rigtig, rigtig meget for at redde vores forhold!