Ny på arbejde og sygdom- hjælp !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Anonym trådstarter

Solstråle2011 skriver:

Alle os der arbejder indenfor dén branche kan vidst kun nikke genkendende til dette... inkl. undertegnet Engang jeg var i praktik, blev jeg syg den første dag jeg var der.. synes det var mega pinligt, men de tog det rigtig pænt

Ja man tager bare imod alt.

Har lige vendt det med manden pr. telefon da han er udelands, han sagde " ville du ogå have dårlig samvittighed over at køre 50km i byen?" at have barn 1. og 2. sygedag er ligeså lovligt.. hmm.. det er jo rigtigt. Fagforeningen har kæmpet for at man har visse rettigheder, så må man jo også have lov at gøre brug af det!

Men øv for den dårlige samvittighed, selvom jeg vel i virkeligheden, bare gør hvad alle andre mødre ville gøre for deres syge barn, at blive hjemme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Malthes mor

Anonym skriver:

Ja man tager bare imod alt.

Har lige vendt det med manden pr. telefon da han er udelands, han sagde " ville du ogå have dårlig samvittighed over at køre 50km i byen?" at have barn 1. og 2. sygedag er ligeså lovligt.. hmm.. det er jo rigtigt. Fagforeningen har kæmpet for at man har visse rettigheder, så må man jo også have lov at gøre brug af det!

Men øv for den dårlige samvittighed, selvom jeg vel i virkeligheden, bare gør hvad alle andre mødre ville gøre for deres syge barn, at blive hjemme.

Hvis det bøvler, så tilbyd at holde ferie istedet for sygedag...ja ja ja jeg ved det godt. Ville aldrig selv gører det, men jeg har også været på min arbejdsplads i .....tja alt for mange år Men så viser du da lidt vilje til at få løst dit problem......

Held og lykke med i morgen

Anmeld

22. maj 2011

Anonym trådstarter

Malthes mor skriver:

Hvis det bøvler, så tilbyd at holde ferie istedet for sygedag...ja ja ja jeg ved det godt. Ville aldrig selv gører det, men jeg har også været på min arbejdsplads i .....tja alt for mange år Men så viser du da lidt vilje til at få løst dit problem......

Held og lykke med i morgen

Tak for dit svar og den lidt anden vinkel til tingene. Men det vil jeg dog ikke gøre, da jeg dybest set holder fast på, at det er min ret, at have børn syge. Det er dog ikke noget jeg synes er rart at skulle melde ud,men hvis de ikke mener det er iorden med sygdom, ja så må de fyre mig. Jeg er desværre ikke selv herre over det.

Anmeld

22. maj 2011

Fru Hansen

Som du selv er inde på så fanger man hurtigt noget når man arbejder med børn. Jeg er dagplejer og den første tid som nyansat syntes jeg at jeg eller mine egne børn var syge konstant.

Heldigvis er det på min arbejdsplads accepteret at man kan rende ind i en sådan opstart og nu er jeg heldigvis sjældent syg.

Jeg ville nok have de tlidt skidt med at ringe og holde barn syg i morgen men du har jo ikke noget valg. Groft sagt er din arbejdsplads vel heller ikke værd at være på hvis ikke der er plads til det

De vidste vel da de ansatte dig at du har barn/børn i den alder hvor de fanger det hele?

Anmeld

22. maj 2011

Anonym trådstarter

fru-nielsen skriver:

Som du selv er inde på så fanger man hurtigt noget når man arbejder med børn. Jeg er dagplejer og den første tid som nyansat syntes jeg at jeg eller mine egne børn var syge konstant.

Heldigvis er det på min arbejdsplads accepteret at man kan rende ind i en sådan opstart og nu er jeg heldigvis sjældent syg.

Jeg ville nok have de tlidt skidt med at ringe og holde barn syg i morgen men du har jo ikke noget valg. Groft sagt er din arbejdsplads vel heller ikke værd at være på hvis ikke der er plads til det

De vidste vel da de ansatte dig at du har barn/børn i den alder hvor de fanger det hele?

Tak for svar og til dit spørgsmål: Jo da! og de ved endda også far rejser en del grundet sit erhverv så...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.