Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Hej piger.
sagen er den at jeg startede nyt arbejde for kort tid siden. Da jeg skulle starte var mit barn syg og jeg måtte blive hjemme i de 2 dage man har ret til. Så går der ca 14 dage eller lidt mere og jeg bliver selv syg og er væk mandag og ugen ud. Nu har jeg smittet min søn, han har høj feber og er rigtig skidt. Jeg har raskmeldt mig til mandag men kan jo ikke aflevere en syg søn mormor og morfar er på ferie, farmor og farfar har ikke overskud til at hjælpe og jeg har intet andet netværk far kommer hjem tirsdag nat og kan tage over, men jeg har det så dårligt med at ringe imorgen.....
Ja jeg har jo ikke andet valg men er bange for reaktionen på mit arbejde
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det kan jeg godt forstå.
Tror du skal være forberedt på en samtale.
Uh det var det værste jeg kunne få afvide, men tak for din ærlighed
Anonym skriver: Hej piger. sagen er den at jeg startede nyt arbejde for kort tid siden. Da jeg skulle starte var mit barn syg og jeg måtte blive hjemme i de 2 dage man har ret til. Så går der ca 14 dage eller lidt mere og jeg bliver selv syg og er væk mandag og ugen ud. Nu har jeg smittet min søn, han har høj feber og er rigtig skidt. Jeg har raskmeldt mig til mandag men kan jo ikke aflevere en syg søn mormor og morfar er på ferie, farmor og farfar har ikke overskud til at hjælpe og jeg har intet andet netværk far kommer hjem tirsdag nat og kan tage over, men jeg har det så dårligt med at ringe imorgen..... Ja jeg har jo ikke andet valg men er bange for reaktionen på mit arbejde
Heej
Først lige en til dig!!
Jeg startede på job i en børnehave, for LANG tid siden - og der gik bare ikke mere end 1 uge, så lagde jeg derhjemme med sygdom! Og næsten HVER gang der var sygdom i børnehaven, så måtte jeg ligge mig..Jeg blev kaldt til en samtale, og måtte jo bare være ærlig og fortælle dem hvordan det var..
Tror osse du skal forbedre dig på at blive kaldt til en samtale, men du kan jo ikke gøre andet end at være ærlig - det var endnu værre hvis du PJÆKKEDE!!!
Op med humøret - du skal bare ring i morgen og sige du har et sygt barn! SLUT!!! - og andet kan du ikke gøre...
Krams Rikke
Det kommer jo meget an på, hvilken arbejdsplads du er på og hvordan de ser på det... selvfølgelig er det ikke fedt at blive syg og et barn der er syg oveni, men det er der bare ikke noget at gøre ved. De ved at børn bliver syge inkl. én selv og det følger jo med som menneske.
Man har skide dårlig samvittighed, men der er jo ikke andet for end at ringe i morgen og forklare dem situationen. Du kan jo ikke gøre andet..
FrøkenHedegaard skriver: Heej Først lige en til dig!! Jeg startede på job i en børnehave, for LANG tid siden - og der gik bare ikke mere end 1 uge, så lagde jeg derhjemme med sygdom! Og næsten HVER gang der var sygdom i børnehaven, så måtte jeg ligge mig..Jeg blev kaldt til en samtale, og måtte jo bare være ærlig og fortælle dem hvordan det var.. Tror osse du skal forbedre dig på at blive kaldt til en samtale, men du kan jo ikke gøre andet end at være ærlig - det var endnu værre hvis du PJÆKKEDE!!! Op med humøret - du skal bare ring i morgen og sige du har et sygt barn! SLUT!!! - og andet kan du ikke gøre... Krams Rikke
Tak for dit svar, jeg kan så afsløre at jeg arbejder i samme branche, så ja man bliver nemt ramt af baktusser
Solstråle2011 skriver: Det kommer jo meget an på, hvilken arbejdsplads du er på og hvordan de ser på det... selvfølgelig er det ikke fedt at blive syg og et barn der er syg oveni, men det er der bare ikke noget at gøre ved. De ved at børn bliver syge inkl. én selv og det følger jo med som menneske. Man har skide dårlig samvittighed, men der er jo ikke andet for end at ringe i morgen og forklare dem situationen. Du kan jo ikke gøre andet..
Tak for dit svar Det hele er så nyt, så jeg aner det faktisk ikke. Men jeg gør det jo (som du også er inde på )ikke for at straffe dem, jeg er desværre bare ikke selv herre over sygdom, hverken min egens eller andres
Anonym skriver: Tak for dit svar, jeg kan så afsløre at jeg arbejder i samme branche, så ja man bliver nemt ramt af baktusser
Alle os der arbejder indenfor dén branche kan vidst kun nikke genkendende til dette... inkl. undertegnet Engang jeg var i praktik, blev jeg syg den første dag jeg var der.. synes det var mega pinligt, men de tog det rigtig pænt
Jeg fangede ALLE baktusserne vi havde i børnehaven - er så med årene blevet hærdet.. SÅ bliver spændende at komme tilbage efter barsel - for at se hvad kroppen siger til det!!
Men held og lykke med opkaldet i morgen
FrøkenHedegaard skriver: Jeg fangede ALLE baktusserne vi havde i børnehaven - er så med årene blevet hærdet.. SÅ bliver spændende at komme tilbage efter barsel - for at se hvad kroppen siger til det!! Men held og lykke med opkaldet i morgen
Tak
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128