Nogle diabetikere herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. maj 2011

Becks

Carina:-) skriver:

Diabetiker må gerne får et alm stykke kage.

De må (lige som os andre) bare ikke få det i daglig basic .

Hun vil højst sandsynligt selv regulere hendes insulindosis efter hvad hun spiser.

Problemet her er, at det er en fondant kage jeg skal lave.. Den er PROPPET med sukker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Becks

SussieThyssen skriver:

Jeg er diabetiker, men spiser dog alligevel kage af og til ved den slags lejligheder.
Men elelrs kan du på apoteket købe bageingredienser til diabetiker-kager i pakker...der kan man fx få en udmærket chokoladekage.

Du kan sagtens lave en frugtsalat til en diabetiker, men den må selvsagt ikke indeholde syltede frugter...det skal være frisk frugt.
Pisk noget flødeskum og tilsæt vanilliekorn fra en halv stang vanillie inden du pisker fløden.
Herefter tilsætter du ternskårne frugtstykker fra frisk frugt.
Æbler, bananer, kivi, jordbær, frisk annanas og den slags..også gerne frisk fersken eller nektarin.
Mht til frugt er der ingen begrænsninger, så længe den ikke er syltet eller henkogt.
Du kan købe diabetiker-chokolade i de fleste supermarkeder og pitte i i spåner elker stumper.

Kærligst
Sussie

Super Sussie :)

10000 tak

Anmeld

22. maj 2011

Becks

SussieThyssen skriver:

Jeg er diabetiker, men spiser dog alligevel kage af og til ved den slags lejligheder.
Men ellers kan du på apoteket købe bageingredienser til diabetiker-kager i pakker...der kan man fx få en udmærket chokoladekage.

Du kan sagtens lave en frugtsalat til en diabetiker, men den må selvsagt ikke indeholde syltede frugter...det skal være frisk frugt.
Pisk noget flødeskum og tilsæt vanilliekorn fra en halv stang vanillie inden du pisker fløden.
Herefter tilsætter du ternskårne frugtstykker fra frisk frugt.
Æbler, bananer, kivi, jordbær, frisk annanas og den slags..også gerne frisk fersken eller nektarin.
Mht til frugt er der ingen begrænsninger, så længe den ikke er syltet eller henkogt.
Du kan købe diabetiker-chokolade i de fleste supermarkeder og putte i, i spåner elker stumper.

Kærligst
Sussie

Hvis jeg skal lave 2 portioner hvor meget af alt skal jeg så bruge?

Har aldrig lavet frugtsalat før

Anmeld

22. maj 2011

lsvendsen

så vil hun sandsynligvis bare spise udenom fondanten

jeg HADER det når folk laver specielt til mig  vil hellere enten helt undvære eller selv finde ud af at regulere

Anmeld

22. maj 2011

Becks

lsvendsen skriver:

så vil hun sandsynligvis bare spise udenom fondanten

jeg HADER det når folk laver specielt til mig  vil hellere enten helt undvære eller selv finde ud af at regulere

Hun spiser slet ikke kagen det ved jeg.. Der er sukker i bundene, fyldet er tobleronecreme, fyldt med sukker.. Smørcremen er fyldt med flormelis osv.. Hun har nemlig aldrig taget noget når andre har haft kager og wienerbrød med.. :)

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

MyDream skriver:

Hvis jeg skal lave 2 portioner hvor meget af alt skal jeg så bruge?

Har aldrig lavet frugtsalat før

Det er jo lidt roddet med kun to portioner..når jeg laver frugtsalat en lille portion, så tror jeg det svarer til 4 portioner, men folk vil jo gerne smage, så man får alligevel altid lavet for lidt..for de fleste elsker frugtsalat LOL

Men altså min opskrift til 4 portioner er: (Og så kan du jo bare tage det halve med og selv spise den anden halvdel næste dag LOL)

1/4 piskefløde
Korn fra en halv stang vanillie
1 æble
1 banan
1 fersken eller nectarin
1 kivifrugt.
1 spsk reven chokolade

Anmeld

22. maj 2011

Becks

SussieThyssen skriver:

Det er jo lidt roddet med kun to portioner..når jeg laver frugtsalat en lille portion, så tror jeg det svarer til 4 portioner, men folk vil jo gerne smage, så man får alligevel altid lavet for lidt..for de fleste elsker frugtsalat LOL

Men altså min opskrift til 4 portioner er: (Og så kan du jo bare tage det halve med og selv spise den anden halvdel næste dag LOL)

1/4 piskefløde
Korn fra en halv stang vanillie
1 æble
1 banan
1 fersken eller nectarin
1 kivifrugt.
1 spsk reven chokolade

Tak :*

Istedet for fersken kan jeg så ikke bruge jordbær?

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

MyDream skriver:

Tak :*

Istedet for fersken kan jeg så ikke bruge jordbær?

Det kan du sagtens..blot sørg for at de er grundigt vasket for at undgå jordbakterier

Som jeg skrev, så er det egentligt ligegyldigt hvike frugter du bruger.
Du kan jo også lave en jordbær-musse.frugtsalat med hakket chokolade og bananskiver..det smager herregodt og har en flot kulør.

Anmeld

22. maj 2011

Becks

SussieThyssen skriver:

Det kan du sagtens..blot sørg for at de er grundigt vasket for at undgå jordbakterier

Som jeg skrev, så er det egentligt ligegyldigt hvike frugter du bruger.
Du kan jo også lave en jordbær-musse.frugtsalat med hakket chokolade og bananskiver..det smager herregodt og har en flot kulør.

Ih 1000 tak :)

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

MyDream skriver:

Ih 1000 tak

Det var da så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.