Jeg skal lave 2 kager for en kollega, da hun stopper.. Men vi har én, der er diabetiker og hun kan jo så ikke få et stykke..
Derfor havde vi snakket om, at jeg skulle lave en frugtsalat til hende.. Har I en god én der er diabetiker venlig? Ved godt jeg kan søge på google efter det, men da jeg ikke selv har smagt dem, ville jeg høre om nogle af jer havde? Kom gerne ,ed opskrifter..
Kan man egentlig få sukkerfri chokolade?
Jeg er diabetiker, men spiser dog alligevel kage af og til ved den slags lejligheder.
Men ellers kan du på apoteket købe bageingredienser til diabetiker-kager i pakker...der kan man fx få en udmærket chokoladekage.
Du kan sagtens lave en frugtsalat til en diabetiker, men den må selvsagt ikke indeholde syltede frugter...det skal være frisk frugt.
Pisk noget flødeskum og tilsæt vanilliekorn fra en halv stang vanillie inden du pisker fløden.
Herefter tilsætter du ternskårne frugtstykker fra frisk frugt.
Æbler, bananer, kivi, jordbær, frisk annanas og den slags..også gerne frisk fersken eller nektarin.
Mht til frugt er der ingen begrænsninger, så længe den ikke er syltet eller henkogt.
Du kan købe diabetiker-chokolade i de fleste supermarkeder og putte i, i spåner elker stumper.

Kærligst
Sussie
Anmeld