Nogle diabetikere herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.655 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Becks

Jeg skal lave 2 kager for en kollega, da hun stopper.. Men vi har én, der er diabetiker og hun kan jo så ikke få et stykke..

Derfor havde vi snakket om, at jeg skulle lave en frugtsalat til hende.. Har I en god én der er diabetiker venlig? Ved godt jeg kan søge på google efter det, men da jeg ikke selv har smagt dem, ville jeg høre om nogle af jer havde? Kom gerne ,ed opskrifter..

Kan man egentlig få sukkerfri chokolade?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

Holm88

MyDream skriver:

Jeg skal lave 2 kager for en kollega, da hun stopper.. Men vi har én, der er diabetiker og hun kan jo så ikke få et stykke..

Derfor havde vi snakket om, at jeg skulle lave en frugtsalat til hende.. Har I en god én der er diabetiker venlig? Ved godt jeg kan søge på google efter det, men da jeg ikke selv har smagt dem, ville jeg høre om nogle af jer havde? Kom gerne ,ed opskrifter..

Man kan sagtens få sukkerfri chokolade ;o)

Det andet kan jeg ikke hjælpe med, desværre

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

MyDream skriver:

dIABETIKERE MÅ HELLER IKKE FÅ FOR MEGET FRUGT PÅ GRUND AF FRUGTSUKKERET

Anmeld

22. maj 2011

Becks

Albertesmor skriver:

dIABETIKERE MÅ HELLER IKKE FÅ FOR MEGET FRUGT PÅ GRUND AF FRUGTSUKKERET

Nå for søren :(

Har du et forslag til hva man så kan lave?

Anmeld

22. maj 2011

slettet_7530

Nå for søren

Har du et forslag til hva man så kan lave?

Jeg ville gå ind på diabetesforeningens hjemmeside og se efter kageopskrifter uden sukker

Anmeld

22. maj 2011

Becks

Albertesmor skriver:

Jeg ville gå ind på diabetesforeningens hjemmeside og se efter kageopskrifter uden sukker

Nåe ja - DOH :D

Anmeld

22. maj 2011

Carina:-)

Diabetiker må gerne får et alm stykke kage.

De må (lige som os andre) bare ikke få det i daglig basic .

Hun vil højst sandsynligt selv regulere hendes insulindosis efter hvad hun spiser.

Anmeld

22. maj 2011

lsvendsen

Carina:-) skriver:

Diabetiker må gerne får et alm stykke kage.

De må (lige som os andre) bare ikke få det i daglig basic .

Hun vil højst sandsynligt selv regulere hendes insulindosis efter hvad hun spiser.

jeps  jeg er diabetiker og jeg spiser kage sommetider 

Anmeld

22. maj 2011

SussieThyssen

Jeg er diabetiker, men spiser dog alligevel kage af og til ved den slags lejligheder.
Men ellers kan du på apoteket købe bageingredienser til diabetiker-kager i pakker...der kan man fx få en udmærket chokoladekage.

Du kan sagtens lave en frugtsalat til en diabetiker, men den må selvsagt ikke indeholde syltede frugter...det skal være frisk frugt.
Pisk noget flødeskum og tilsæt vanilliekorn fra en halv stang vanillie inden du pisker fløden.
Herefter tilsætter du ternskårne frugtstykker fra frisk frugt.
Æbler, bananer, kivi, jordbær, frisk annanas og den slags..også gerne frisk fersken eller nektarin.
Mht til frugt er der ingen begrænsninger, så længe den ikke er syltet eller henkogt.
Du kan købe diabetiker-chokolade i de fleste supermarkeder og putte i, i spåner elker stumper.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.