Jordbær og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.169 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. maj 2011

Anonym trådstarter

Hej dejlige damer Jeg kan faktisk ikke huske hvor, men har læst et sted at man ikke må spise jordbær når man er gravid, passer det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Hej dejlige damer Jeg kan faktisk ikke huske hvor, men har læst et sted at man ikke må spise jordbær når man er gravid, passer det??

Så må du have læst forkert..du må spise alle de jordbær du orker, når bare du sørger for at de er ordentligt skyllede for at undgå jordbakterier, som kan give dårlig mave med kraftig diaré.

Jordbær indeholder en masse jern, c-vitaminer og andre sunde vitaminer og mineraler..så guf du bare løs. 

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. maj 2011

lukasmor

Anonym skriver:

Det har jeg også hørt/læst flere steder men jeg spiste altså rigtig meget jordbærtærte i min graviditet da det var en af de ting min gravide krop ikke kunne stå for.. Min søn har ingen skade taget! Jeg vidste dog ikke på det tidspunkt at det ikke var godt for barnet og ved egentlig stadig ikke om det er sandt eller endnu en af de alt for mange myter!

Anmeld

22. maj 2011

Wimmie

Myte

Jordbær er godt og sundt, så spis bare løs - det gør jeg.

Nogle er dog allergiske over for jordbær, så hvis man ammer og ens barn ikke kan tåle det, kan det vise sig - men man må jo prøve sig frem; de fleste kan da heldigvis tåle dem

Anmeld

22. maj 2011

AndreasMor84

Det du måske har læst er nok, at jordbær frarådes under amning, da det engang var under mistanke for at give barnet luft i maven.. men myte!

Anmeld

22. maj 2011

SaNiNa

Det er vist heldigt jeg ikke har hørt det for vi spiser rigtig mange jordbær her hjemme.

Og gjore det også da jeg ventede Nicklas og han fejler ikke noget andet end han er dreng med meget stort D.

Tror bare man skal skylde den godt og måske ikke spise dem dirkete for haven uden at være skyllet.

Anmeld

22. maj 2011

Nadia&Daniel

Jeg har læst/fået af vide - det er når man ammer man skal holde sig fra jordbær.. Pga det kan give av av i babyen's lille mave..

Anmeld

22. maj 2011

SaNiNa

Solstråle2011 skriver:

Det du måske har læst er nok, at jordbær frarådes under amning, da det engang var under mistanke for at give barnet luft i maven.. men myte!

Da jeg ammede Nicklas for snart 2 år siden spiste jeg rigtig mange ærter en dag og om aften fik Nicklas utrolig ondt i maven. Så der er jeg ret sikker på det går lige i brystet.

Så jeg holde mig lidt fra ærter mens jeg ammede og gør det nok også denne hergang for hold da op hvor var han ked af det

Anmeld

22. maj 2011

Nadia&Daniel

Solstråle2011 skriver:

Min JM sagde at jeg skulle holde mig fra jordbær mens jeg ammede, for frugtsyren gik direkte i mælken, som så ville give babyen ondt i maven.. For babyen's mave ville ikke være klar til syret..

Anmeld

22. maj 2011

Nadia&Daniel

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.