Aktivering af blind energisk hund (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.834 visninger
13 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

Nadia Foged

hej i skønne på baby.dk

Min mor har for nylig fået en blind hvalp, moderen er blanding af rottweiler og ukendt, faderen er boxer
Hun er en fantastisk hvalp, meget livsglad og absolut ikke bange for noget - hun kan altid få en til at smile .

Min mor har generelt meget erfaring med hunde da hun før havde kennel, men lige i denne situation er det lidt uvant .

Vil så høre om nogle har gode forslag til beskæftigelse af hende, og hvordan man kan aktivere hende mentalt??

Fysisk tosser hun gladdeligt rundt med min brors golden retriever, de er perlevenner de to ! Selvom hende vores golden normalt kan være lidt egenrådig når det kommer til andre hunde, kan Knirke (som hvalpen hedder) gøre alt ved hende og hun finder sig i det

men håber i har lidt gode råd, da hun er en meget livlig hund

Knusser..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Nessie

Nåååhhh, den er godt nok skøn

Kan den overhovedet ingenting se? Så kan jeg godt forstå det er svært at aktivere den, men så må det jo være noget med at fremme de andre sanser i stedet.

Finde legetøj med lyd, som hun kan rende efter, gemme godbidder osv. som hun kan snuse sig frem til.

Det er hvad jeg lige kan komme på, har heller ingen erfaring med blinde hunde, kun døve katte

Anmeld

21. maj 2011

Lady Marion <3

Ohhh myyy

Hvor er den dog kær   Jamen den skal da helt klart i gang med at få aktiveret lugtesansen nu den ikke kan se ,,,    Gem små pølse stumper rundt i hjemmet , steder hvor den kan komme rundt uden at slå sig , så lærer den at komme rundt i hjemmet uden at tonse rundt ..   Dejligt din mor vil give den dejlige vuf en chance

Anmeld

21. maj 2011

Nadia Foged

Nessie skriver:

Nåååhhh, den er godt nok skøn

Kan den overhovedet ingenting se? Så kan jeg godt forstå det er svært at aktivere den, men så må det jo være noget med at fremme de andre sanser i stedet.

Finde legetøj med lyd, som hun kan rende efter, gemme godbidder osv. som hun kan snuse sig frem til.

Det er hvad jeg lige kan komme på, har heller ingen erfaring med blinde hunde, kun døve katte

Den kan intet se nej

men hun klarer sig fint med at gå rundt i hele huset - hun er rigtig dygtig til det finder hurtigt ud af hvor alt står bare hun har været i rummet en gang Er så flot ..

Anmeld

21. maj 2011

Nadia Foged

TaHoMo<3 skriver:

Ohhh myyy

Hvor er den dog kær   Jamen den skal da helt klart i gang med at få aktiveret lugtesansen nu den ikke kan se ,,,   Gem små pølse stumper rundt i hjemmet , steder hvor den kan komme rundt uden at slå sig , så lærer den at komme rundt i hjemmet uden at tonse rundt ..   Dejligt din mor vil give den dejlige vuf en chance

Hun er bare sååååå dejlig

jamen hun bevæger sig fint rundt i huset faktisk hun tager chancer og går rundt i huset uden problemer, hun finder hurtigt ud af det hele

Anmeld

21. maj 2011

Lady Marion <3

Nadia Foged skriver:

Hun er bare sååååå dejlig

jamen hun bevæger sig fint rundt i huset faktisk hun tager chancer og går rundt i huset uden problemer, hun finder hurtigt ud af det hele

Årh hvor godt altså

Anmeld

21. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Man kan få nogle hunde slide - puslespil som man fylder med godbidder. Hunden skal så rykke brikkerne rundt med snuden for at finde frem til godbidderne. Det kunne være en sej ting for hendes lugtesans? 

Hvor er hun dog i øvrigt skøn 

Anmeld

21. maj 2011

B&J

hold nu op hun er for skøn hun er godt nok nuser....

har din mor en have der er lukket af for i kan evt. tage noget af hendes mad eller godbider smide ud over græsset også skal hun søge efter det og det behøver hun jo ikke øjne men næsen måske skal i lige vise hende hvordan men ikke sikkert hvis hun kan dufte og som andre skriver hunde spil det er også super godt for deres hjerner så de køre sig trætte

Anmeld

21. maj 2011

SussieThyssen

Nadia Foged skriver:

hej i skønne på baby.dk

Min mor har for nylig fået en blind hvalp, moderen er blanding af rottweiler og ukendt, faderen er boxer
Hun er en fantastisk hvalp, meget livsglad og absolut ikke bange for noget - hun kan altid få en til at smile .

Min mor har generelt meget erfaring med hunde da hun før havde kennel, men lige i denne situation er det lidt uvant .

Vil så høre om nogle har gode forslag til beskæftigelse af hende, og hvordan man kan aktivere hende mentalt??

Fysisk tosser hun gladdeligt rundt med min brors golden retriever, de er perlevenner de to ! Selvom hende vores golden normalt kan være lidt egenrådig når det kommer til andre hunde, kan Knirke (som hvalpen hedder) gøre alt ved hende og hun finder sig i det

men håber i har lidt gode råd, da hun er en meget livlig hund

Knusser..

Min farfar havde en blind boxer, der hed Dingo.
Den gik tur hver dag alene.
Dengang var tiderne jo noget anderledes end det er i dag, så i en lille by som Nysted på Lolland i 50'erne var der hverken meget trafik eller folk der tog forargelse af det.
Den gik ned ad gaden på fortovet og så måtte folk flytte sig for den, ellers gik den ind i dem, men den vidste hvor hver eneste lygtepæl og andet var, og gik uden om dem.
Den gik også til købmanden med en lille kurv i munden og så lå der en seddel på den pakke smør, cigaretter og andre småting, som den så stolt kunne bære hjem.

Jeg kan huske at min farmor fortalte at Dingo, som lille havde nogle læderbolde, som min farfar fik lavet..og så var der en bjælde inde i boldene, sådan at han kunne høre hvor bolden trillede hen.
De havde en stor have som Dingo kendte ud og ind, så han kunne drøne rundt med boldene. Min farfar fik syet salvie ind i boldene i foret, så de også duftede, så han kunne snuse sig frem til dem.

I vore dage kan man jo få meget foskelligt udfordrende legetøj til hunde, men altså noget med lyd og duft, sådan at vovse kan høre og snuse sig frem til tingene.
Jeg kan også forestille mig at agility træning med stemmeføring ville være en enorm succes og god til at komme af med energien på.

Jeg har selv haft et blindt føl, og den lærte at begå sig ved verbale kommandoer, så den ikke stødte ind i ting.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. maj 2011

Nadia Foged

SussieThyssen skriver:

Min farfar havde en blind boxer, der hed Dingo.
Den gik tur hver dag alene.
Dengang var tiderne jo noget anderledes end det er i dag, så i en lille by som Nysted på Lolland i 50'erne var der hverken meget trafik eller folk der tog forargelse af det.
Den gik ned ad gaden på fortovet og så måtte folk flytte sig for den, ellers gik den ind i dem, men den vidste hvor hver eneste lygtepæl og andet var, og gik uden om dem.
Den gik også til købmanden med en lille kurv i munden og så lå der en seddel på den pakke smør, cigaretter og andre småting, som den så stolt kunne bære hjem.

Jeg kan huske at min farmor fortalte at Dingo, som lille havde nogle læderbolde, som min farfar fik lavet..og så var der en bjælde inde i boldene, sådan at han kunne høre hvor bolden trillede hen.
De havde en stor have som Dingo kendte ud og ind, så han kunne drøne rundt med boldene. Min farfar fik syet salvie ind i boldene i foret, så de også duftede, så han kunne snuse sig frem til dem.

I vore dage kan man jo få meget foskelligt udfordrende legetøj til hunde, men altså noget med lyd og duft, sådan at vovse kan høre og snuse sig frem til tingene.
Jeg kan også forestille mig at agility træning med stemmeføring ville være en enorm succes og god til at komme af med energien på.

Jeg har selv haft et blindt føl, og den lærte at begå sig ved verbale kommandoer, så den ikke stødte ind i ting.

Kærligst
Sussie

Ja var tiderne nu sådan den dag idag var det nok væsentligt nemmere for en blind hund at omgåes

men til hendes forsvar må jeg sige det er utroligt så dygtig hun er, vi har en stor indhegnet have og hun har da været gået ind i ting, og først ville hun forståeligt nok ikke gå ned at de få trin vi har fra døren og ned, men nu ligner det hun nærmest tæller hvor langt der er til hvert trin, og der hvor vi har sten hun er ikke i tvivl om hvor de er og går enten fint udenom eller henover

men legetøj med klokke og duft kan vi ikke finde så meget af, hun har en bold med en snor på, indeni er en klokke, den bliver rusket som en i pokker Hun hygger sig meget..

Hun var først kommet ud til anden familie, hvor hun kun var i 48 timer, fordi de mente opgaven var for stor :O Men ejeren fik hende tilbage og kørte helt fra københavn og herover med hende fordi de kunne mærke vi ville give hende et godt hjem Kun det bedste til hende, og gør vi så alt for

Tak for de gode råd, er virkelig skønt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.