Jeres bedste kanelsnegle!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.700 visninger
17 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej Piger.

Kanelsnegle er jo skønne, men jeg kunne godt bruge en ny opskrift. 

Mon nogle af jer har lyst til at dele jeres bedste kanelsnegle opskrift med mig??? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

otlitrom

Det er simpelthen pinligt, men jeg kan ikke komme op på siden af de kanelsnegle.

Ligesom du kan købe færdig pizzadej kan du købe dej til kanelsnegle, hvor der blot skal smørres kanelblanding på, rulles, skæres ud og bages. De smager SÅ godt! Jeg kan simpelthen ikke få dem gode og fugtigt/luftige selv.. Så det er løsningen herhjemme, omend jeg krummer tæer over det

Anmeld

21. maj 2011

.....

Jeg har altid været god til at bage kanel snegle, så de blev lækre og luftige, mums!

Men opskriften kan jeg ikke lige pt finde efter at jeg flyttede hjemmefra, for lang tid siden

Anmeld

21. maj 2011

kitty skriver:

Det er simpelthen pinligt, men jeg kan ikke komme op på siden af de kanelsnegle.

Ligesom du kan købe færdig pizzadej kan du købe dej til kanelsnegle, hvor der blot skal smørres kanelblanding på, rulles, skæres ud og bages. De smager SÅ godt! Jeg kan simpelthen ikke få dem gode og fugtigt/luftige selv.. Så det er løsningen herhjemme, omend jeg krummer tæer over det

Kitty dog.  Dem må jeg prøve en dag jeg har mega travlt. 

Man skal ikke kimse af hurtigbag. Omend jeg er gladest for at lave det hele fra bunden.  

Anmeld

21. maj 2011

otlitrom

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Kitty dog.  Dem må jeg prøve en dag jeg har mega travlt. 

Man skal ikke kimse af hurtigbag. Omend jeg er gladest for at lave det hele fra bunden.  

Jeg er ikke glad for de hurtige løsningen, jeg er også "fra bunden"-tilhænger.. men på kanelsnegle melder jeg pas!

Anmeld

21. maj 2011

Kay

her er min opskrift

100 g. smør

5 dl. mælk

50g gær

1,5 dl sukker

½ tsk salt

2 tsk stødt kardemumme

800gr. hvedemel

Fyld:

300 gr. smør

4 dl. sukker

4 spsk. kanel

Smør og mælk varmes til smørret er smeltet og mælken er fingervarm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til sukker og salt er opløst.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Hæver overdækket i 40 minutter.

Imens røres fyldet sammen.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud til et rektangel (ca. 20x30 cm). Fyldet fordeles på de to rektangler og de rulles stramt sammen fra den brede side. Hver rulle skæres i 20 stykker.

Den løse "snip" på hver snegl bøjes ind under sneglen og den lægges med "snippen" nedad på en bagepapirbeklædt plade eller i små papirforme. Efterhæver overdækket i 40 minutter.

Sneglene pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 225 grader C i 6-8 minutter.

jeg rullder dem bare ikke som der står... jeg laver "krøllsnegle"

har beskrevet det med billeder her:

https://www.baby.dk/debat/87430pi1/kageklubben/kroellsnegle.aspx

Anmeld

21. maj 2011

Caroline86

bolledej med snask i.. rulle rulle, skære skære, bage bage... SPIS

Anmeld

21. maj 2011

Caroline86 skriver:

bolledej med snask i.. rulle rulle, skære skære, bage bage... SPIS

HAHA 

Anmeld

21. maj 2011

Kay skriver:

her er min opskrift

100 g. smør

5 dl. mælk

50g gær

1,5 dl sukker

½ tsk salt

2 tsk stødt kardemumme

800gr. hvedemel

Fyld:

300 gr. smør

4 dl. sukker

4 spsk. kanel

Smør og mælk varmes til smørret er smeltet og mælken er fingervarm. Gæren smuldres i en skål og opløses i den lune mælk. Sukker og salt tilsættes og der røres til sukker og salt er opløst.

Kardemomme og mel tilsættes og dejen æltes smidig. Hæver overdækket i 40 minutter.

Imens røres fyldet sammen.

Dejen deles i to stykker, der hver rulles ud til et rektangel (ca. 20x30 cm). Fyldet fordeles på de to rektangler og de rulles stramt sammen fra den brede side. Hver rulle skæres i 20 stykker.

Den løse "snip" på hver snegl bøjes ind under sneglen og den lægges med "snippen" nedad på en bagepapirbeklædt plade eller i små papirforme. Efterhæver overdækket i 40 minutter.

Sneglene pensles med æg og bages i forvarmet ovn ved 225 grader C i 6-8 minutter.

jeg rullder dem bare ikke som der står... jeg laver "krøllsnegle"

har beskrevet det med billeder her:

https://www.baby.dk/debat/87430pi1/kageklubben/kroellsnegle.aspx

Eeeej hvor bliver de fine. Dem må jeg lave 

Anmeld

21. maj 2011

Kay

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Eeeej hvor bliver de fine. Dem må jeg lave 

ik nok med at de er fine... de er også mere snaskede i midten end almindelig snegle.... elllsker snask

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.