Nytidens konfirmanter og gaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.502 visninger
24 svar
0 synes godt om
21. maj 2011

AndreasMor84

Er det bare mig, eller har nutidens konfirmationer taget overhånd? Min mor hjalp til en konfirmation i weekenden og tøsen fik jo sindsyge gaver - Ipod, dyre smykker og tøj, en rejse og UDOVER ALLE gaverne, fik hun over 21.000 i pengegaver!!??!! Woww tænkte jeg bare..

Er det bare mig der synes at dette er lige i overkanten for en 13 årig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2011

Bellinda89

Solstråle2011 skriver:

Er det bare mig, eller har nutidens konfirmationer taget overhånd? Min mor hjalp til en konfirmation i weekenden og tøsen fik jo sindsyge gaver - Ipod, dyre smykker og tøj, en rejse og UDOVER ALLE gaverne, fik hun over 21.000 i pengegaver!!??!! Woww tænkte jeg bare..

nej det er du slet ikke ene om , med den tanke.!

Jeg synes det er overdrevet sindsygt altså..!!

Anmeld

21. maj 2011

slettet_7530

Solstråle2011 skriver:

Nej det er ikke abre dig, men det er jo forældrene der skruer  det op

Anmeld

21. maj 2011

Sara.

Det er jo stadig meget forskelligt fra konfirmand til konfirmand... lige som det var forskelligt da jeg blev konfirmeret tilbage i 2000.

Anmeld

21. maj 2011

Nadia&Daniel

En af min barndomsvenners kærestes lillesøster fik smykker for 75.000 plus pengegaver og alt det andet hun fik..

Rigmandsdatter..

Anmeld

21. maj 2011

AndreasMor84

lærkes_mor skriver:

Det er jo stadig meget forskelligt fra konfirmand til konfirmand... lige som det var forskelligt da jeg blev konfirmeret tilbage i 2000.

Ja det ved jeg og sådan vil det jo være med alt. Men det er åbenlyst en ny "trend" i følge et indslag i tv i går.. Det var også én som sågar havde hyret en privat stylist, for at sætte hår og makeup til 30.000 kr

Anmeld

21. maj 2011

Aves.

Solstråle2011 skriver:

Det passer da meget godt med alt det der bruges på børn, babyer osv...prøv at læs herinde hvad der købes for af barnevogne, tøj og legetøj...forældre har flere penge end de havde førhen og børn er for mange blevet det man kan vise sin succes igennem...så egentlig overrasker det mig ikke i forhold til hvad jeg ser mange gøre herinde...

Anmeld

21. maj 2011

AndreasMor84

Eva. skriver:

Det passer da meget godt med alt det der bruges på børn, babyer osv...prøv at læs herinde hvad der købes for af barnevogne, tøj og legetøj...forældre har flere penge end de havde førhen og børn er for mange blevet det man kan vise sin succes igennem...så egentlig overrasker det mig ikke i forhold til hvad jeg ser mange gøre herinde...

Ja det har du ret i... jeg synes bare det er forkerte signaler at sende til sine børn, at ting og gaver skal være så dyre og flotte.. Det er jo kun én selv der sætter grænsen.

Anmeld

21. maj 2011

Laulund87

Jeg synes det er SÅ overdrevet

Pigerne ligner brude, de kommer i limousine og jeg ved ikke hvad..

Det handler efterhånden kun om penge og gaver.

Sådan er det i hvert fald i MANGE tilfælde

Anmeld

21. maj 2011

Aves.

Ja det har du ret i... jeg synes bare det er forkerte signaler at sende til sine børn, at ting og gaver skal være så dyre og flotte.. Det er jo kun én selv der sætter grænsen.

Men det er jo noget de har fået ind fra barnsben...med fare for at sidde og lyde frelst, så får mine børn slet ikke gaver i den størrelsesorden, men det fornemmer jeg heller ikke jeppes venner får...men havde jeg råd, så havde jeg givet ham en computer, men det er bare ikke muligt...

Men man skal huske hvilke signaler man sender og værdier man videregive og det er helt fra de er bette..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.